Ga naar inhoud

In de winter bevroren fles


rabbitm

Aanbevolen berichten

Ik ga gewoon een flesje in het geisoleerde nachthok op de 3e verdieping hangen, eens kijken of dat een beetje goed blijft in de keiharde winters in het mooie Overijssel :P

Dan staat er op de 1e verdieping nog een bakje water, die moet ik dus gewoon meerdere keren per dag even verversen

En het flesje in de ren naast de hooiruif zal ik dus ook meerdere keren per dag even moeten vervangen.

Nou als dat alles is? Ik doe alles voor mijn nijnen! :)

Hoe en waarmee hebben jullie die nachthok geisoleerd???

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 77
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Dus als ik het goed begrijp, kan ik 's avonds voor het slapen gaan de flessen uit het hok halen en ze 's morgens er weer in hangen?

Ik sta 's morgens om 6 uur mijn nijnen te voeren en dan zou ik de flessen er weer in kunnen hangen.

2 dagen in de week zal het dan niet eerder dan 5 uur worden voordat ik de flessen zou vervangen.

Is dat te lang of moet in nog hulptroepen inschakelen:p

Ja dat klopt want avonds laat vriest het dus de hele nacht is de fles dan bevroren.Dan morgens vroeg en nieuwe en dan om 5 uur weer bij het bix eten geven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad, dat vind ik ook niet te veel moeite.

Gewoon elke keer als ik ze eten geef krijgen ze een nieuw gevuld fles water en ik kijk tussendoor ook nog even weer. Ik wil ook graag de fles aan de binnen kant van het hok gaan hangen, maar hoe kun je dat het beste gaan bevestigen?? Heeft iemand daar een idee voor?? Ik heb van de ronde flessen (de grootste).

Die classic flessen?

Die kun je met dat metaaltje gewoon in het hok hangen? je duwt dat flesje tegen de tralies met het tuitje naar het hok toe en dan doe je het witte metaaltje eromheen. :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die classic flessen?

Die kun je met dat metaaltje gewoon in het hok hangen? je duwt dat flesje tegen de tralies met het tuitje naar het hok toe en dan doe je het witte metaaltje eromheen. :P

dat heb ik ook geprobeert maar dat wil niet omdat de tuitjes dan niet op het gaas "leunen"

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat heb ik ook geprobeert maar dat wil niet omdat de tuitjes dan niet op het gaas "leunen"

Tip van de buurman;

Men neme een stukje pvcbuis, waar de fles precies inpast. De fles moet er niet door het gewicht van het water oid doorzakken.

Je bevestigd het stukje pvcbuis aan de binnenkant van het hok en voila..

Hij heeft de buis ook nog eens doorgesneden..

Snap je hem nog.

Ik zal morgen een foto maken want dit zit namelijk in het oude hok van Fleurtje. Deze (veel te kleine:$)hokken gebruiken we nu nog als noodhok..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tip van de buurman;

Men neme een stukje pvcbuis, waar de fles precies inpast. De fles moet er niet door het gewicht van het water oid doorzakken.

Je bevestigd het stukje pvcbuis aan de binnenkant van het hok en voila..

Hij heeft de buis ook nog eens doorgesneden..

Snap je hem nog.

Ik zal morgen een foto maken want dit zit namelijk in het oude hok van Fleurtje. Deze (veel te kleine:$)hokken gebruiken we nu nog als noodhok..

Ik ben heeeeel benieuwd!!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hier ook meerdere drinkflesjes. (4 in totaal) Er hangen er standaard 2 aan het hok waarvan ik de linker sochtends altijd ververs en de rechter savonds. Voor de winter wil ik voor 50 cent van die plastic drinkbakjes kopen die je aan de tralies kunt hangen die daarmee dus in het nachthok kunnen. Door de warmte van de konijnen in het nachthok denk ik dat het minder snel zal bevriezen en idd een beetje stro erin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
  • 1 maand later...

Ik heb iets heel raars opgemerkt!!

Ik heb die classic flessen die je buiten de tralies hangt, maar ook een fles die je met een simpel plastic klik systeem in de kooi kan hangen.

Deze bevriezen niet, en de classic die buiten hangen wel.

http://www.defret.be/wereldfretten/images/drinkfles_sippy.jpg

Het zijn de Sippy drinkflessen, ik vind ze heel handig, ik heb ze aan de b innenkant van het deurtje hangen, en nog niet gezien dat ze bevriezen, verder is het drinkdingetje ook niet snel bevroren en lekt bijna niet (ben nu beetje reclame aan het maken maar deze flessen vind ik super handig)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien heeft het met de wind te maken? De koude wind waait langs de buitenkant van het hok, waar het flesje hangt. Wanneer het flesje binnen hangt, hangt het veel meer uit de wind. De koude wind zorgt vaak sneller voor bevriezing.

Ik wil eigenlijk ook een extra flesje in het nachthok hangen, maar aangezien daar geen gaas zit, moet ik nog even een oplossing verzinnen voor het ophangen. Een bakje neerzetten vind ik daar minder praktisch i.v.m. het eventueel omgooien.

Ben benieuwd naar de foto's van Siska!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tip van de buurman;

Men neme een stukje pvcbuis, waar de fles precies inpast. De fles moet er niet door het gewicht van het water oid doorzakken.

Je bevestigd het stukje pvcbuis aan de binnenkant van het hok en voila..

Hij heeft de buis ook nog eens doorgesneden..

Snap je hem nog.

Ik zal morgen een foto maken want dit zit namelijk in het oude hok van Fleurtje. Deze (veel te kleine:$)hokken gebruiken we nu nog als noodhok..

Check de foto's van mijn konijnenren! :mdr:

En ergens bevriest het zo toch minder.Toen ik gistermiddag het water ging verversen was het niet helemaal bevroren(de tuit ook niet)Het was meer een soort van slushpuppy.

:love:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Overdag hebben ze hier gewoon een drinkfles.

Die is rond dit tijdstip dan zo'n beetje leeg. (alsie niet al bevroren is)

En als ze 's avonds eten krijgen, geef ik ze een bakje met water.

Die is dan zo leeg...

En dan krijgen ze s morgens weer een fles.

En voor mij helpt zo'n hoesje niet.

Het is een 1 liter fles en die hoesjes gaan maar tot de 600 ml...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .