Ga naar inhoud

Plotseling vreemd gedrag: tia of dement?


machteld

Aanbevolen berichten

  • 2 maanden later...

Daar was ik weer even.

Gisteravond heeft Annabel weer een flinke aanval gehad, hoewel deze wel anders was dan de vorige 2.

Ze rende weer overstuur tegen de tralies op, maar ging vervolgens op haar zij liggen, pootjes ook naar opzij, en met haar kopje achterover gilde ze... Brrr, vervolgens bleef ze zo liggen en werden haar oogjes dof. Ze ademde ook heel snel, ik dacht echt dat het gebeurd was.

Na een kwartiertje ging het maffe konijn weer overeind zitten en reageerde ze weer op mijn stem. Ze ademde nog wel heel vlug, maar ze wilde wel een stukje witlof eten. Na nog een kwartiertje was ze weer normaal en at ze gewoon weer haar brokken!

Ze heeft er weer niks aan overgehouden, heel vreemd.

We zijn vanmiddag met haar naar de dierenarts geweest en die mat 40,5 graad. Koorts dus. Hij denkt dat dat de aanval getriggerd heeft. Ze was gisteren al wat sloom, maar he, ze is 9 of 10 jaar oud dus dat mag ook wel eens. Ze heeft pijnstillers meegekregen voor het weekend.

De volgende keer dat ik haar weer wat sloom vind, temperatuur ik haar en bij koorts krijgt ze dan weer pijnstillers.

Ik dacht ik meld het nog even hier, wie weet hebben meer mensen er iets aan!

Link naar reactie
Delen op andere sites

die temperatuur vind ik persoonlijk niet echt verontrustend...

Maar wat je beschrijft is idd wel typisch voor epilepsie , mijn eerste konijn had epilepsie. Daar is idd niets waar een oplossing voor bestaat.

Let wel goed op in de zomer met warm weer. Kobe is toen gestorven tijdens een hittegolf. Afkoeling is dan erg belangrijk omdat bij elke aanval de organen en dus ook het hart schade oplopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb toen idd bij het Ganzepad zelfs medicatie gekregen, speciale dosis gemaakt voor konijnen. Maar...dat moest je dan dagelijks geven en daar worden ze suf van. Ik gaf het dus alleen de dagen na een aanval.

Ik dacht dat het probleem met medicatie bij epilepsie altijd hetzelfde was,nl die sufheid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb toen idd bij het Ganzepad zelfs medicatie gekregen, speciale dosis gemaakt voor konijnen. Maar...dat moest je dan dagelijks geven en daar worden ze suf van. Ik gaf het dus alleen de dagen na een aanval.

Ik dacht dat het probleem met medicatie bij epilepsie altijd hetzelfde was,nl die sufheid.

Dan hebben we het waarschijnlijk over hetzelfde middel.

Volgens deze DA was ondertussen gebleken dat de sufheid maar van tijdelijke aard was. En dat dat idd een neveneffect was in het begin, maar dat dat na een tijdje minderde.

Link naar reactie
Delen op andere sites

die temperatuur vind ik persoonlijk niet echt verontrustend...

Maar wat je beschrijft is idd wel typisch voor epilepsie , mijn eerste konijn had epilepsie. Daar is idd niets waar een oplossing voor bestaat.

Let wel goed op in de zomer met warm weer. Kobe is toen gestorven tijdens een hittegolf. Afkoeling is dan erg belangrijk omdat bij elke aanval de organen en dus ook het hart schade oplopen.

Gisteren heb ik haar voor het eerst zelf opgemeten en toen kwam er 36,9 uit. Dat lijkt me erg laag, maar misschien heb ik het verkeerd gedaan? Ik heb een mensenthermometer gebruikt en de punt een klein stukje in haar kontje gedrukt, terwijl ik haar aan de staart ietsje optilde (zo deed de dierenarts het ook).

Ze heeft sinds donderdag geen aanval meer gehad, maar is wel af en toe aan het knarsetanden. Dat wordt afgewisseld met buien waar ze weer gewoon vrolijk richting de gang huppelt, dus er is geen touw aan vast te knopen. Verder eet, drinkt en keutelt ze goed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Gisteravond hebben we Annabel helaas moeten laten inslapen. Woensdagavond kreeg ze weer een aanval en hoewel ze daar weer goed van herstelde, was ze sinds donderdagmiddag erg mat. Vrijdagmiddag kreeg ze weer een aanval en toen bleven ze maar komen, wel 6 per uur. Ze werd ook ineens blind en was heel angstig en gestresst.

Ze is rustig ingeslapen, op mijn moeders arm.

Met haar vriendje gaat het goed, maar ik denk dat ik wel een ander vriendinnetje voor hem ga zoeken. Annabel was de aanhankelijke van het stel en was hem altijd aan het wassen, dat gaat hij vast missen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .