Ga naar inhoud

waar zetten jullie wat in het hok/ren


sanensan

Aanbevolen berichten

Wij gaan na het weekend onze konijnen uitkiezen bij de opvang.

Nu is mijn vraag: hoe is jullie inrichting van het hok.

Waar zet je hun eten en drinken bak?

Hang je een extra fles op en waar dan in het hok of de ren of mischien wel buiten als je grote ren hebt.

En waar plaats je het toilet?

En waar leg of hang je het hooi wat ze eten?

Ik wil zo een goed idee krijgen om onze ren en hok in te richten.

Verder zijn alle tips over wat je beste kunt kopen (en misschien waar) ook zeer welkom.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb gewoon een KP5 volgens mij. Daarom heen heeft mijn vader een ren gemaakt. Eten zet ik gewoon 's ochtends neer buiten in het ren. Als het regent, beneden in het hok. Ze mogen maar een bakje, dus als het op is, hebben ze nog meer dan genoeg hooi! Wij hebben 2 drinkflesjes naast elkaar. Wij hebben ze niet buiten hangen. Bij mij willen ze buiten niet drinken. Het toilet kan je pas plaatsen na ongeveer een week. Dan pas weet je waar ze het liefste keutelen. Wij leggen hooi gewoon in het hok beneden en in een hooiballetje buiten.

Konijnen vinden een zandbak of een pot zand altijd leuk, kunnen ze lekker in spelen! Misschien heb je wat aan deze link:

http://www.bunnybunch.nl/konijnen/speelgoed-voor-konijnen.html

Als je verder nog vragen hebt, kan je die altijd stellen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het toilet gewoon geplaatst waar ik het het handigst vind hoor. En gelukkig houden ze zich er redelijk aan. Ik heb twee KT4-hokken, beiden met extra ren(nen) eraan vast. In het nachthok hangt een hooiruif en een waterflesje. Onder het nachthok hangt ook een hooiruif en een hangend waterbakje. Ook de toiletten staan onder het nachthok. Vaak gooi ik ook nog een handje hooi in het nachthok, zodat ik in ieder geval zeker weet dat ze genoeg hebben als ik een hele dag niet thuis ben.

Eten (groenten en biks) krijgen ze in de ren, tenzij het regent o.i.d., dan zet ik het bakje of de schaal met groenten in de overdekte ren. Dit hebben ze meestal vrij snel weer op, dus dan haal ik de bak/schaal weer weg, zodat ze er geen last van hebben als ze rondrennen. Wilgentakken gooi ik altijd in de ren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij gaan na het weekend onze konijnen uitkiezen bij de opvang.

Nu is mijn vraag: hoe is jullie inrichting van het hok.

Waar zet je hun eten en drinken bak?

vooraan in het hok waar ik het deurtje open maak.

Hang je een extra fles op en waar dan in het hok of de ren of mischien wel buiten als je grote ren hebt.

bij mij hangen er twee flessen in de ren. ik heb twee grote flessen omdat ik 3 nijnen heb

En waar plaats je het toilet?

het toilet heb ik ook beneden in de ren, n fijne grote zodat als ze willen er alle 3 tegelijk op kunnen.

En waar leg of hang je het hooi wat ze eten?

beneden in de ren heb ik een grote hooiruif en in het (nacht) hok krijgen ze ook hooi. op 2 plaatsen dus zodat ze onbeperkt kunnen eten.

Ik wil zo een goed idee krijgen om onze ren en hok in te richten.

Verder zijn alle tips over wat je beste kunt kopen (en misschien waar) ook zeer welkom.

ik heb dus bijna alles beneden in de ren staat. dit is bij mij mogelijk omdat de helft van de ren is afgedekt. kijk maar eens tussen mijn foto's !

suc6 met het inrichten ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het toiletje van mijn nijntjes staat op de plek waar ze hun vaste poep en plas plek hebben. In die toiletbak heeft ieder weer zijn eigen hoek, dat hebben ze zelf zo geregeld.

Eetbak hebben ze niet, ik leg de biks zo in het hok, zijn toch binnen 5 min op. Tegenover het toilet hangt de drinkfles, en naast het toilet hangt een hooibal. Ze hebben een speeltje dat door het hele hok heen vliegt, geen vaste plek dus :P

Trouwens, dat gebeurd ook wel eens met het toilet :bad:

Link naar reactie
Delen op andere sites

B&B hebben een twee-verdiepingenhok. Boven in het nachthok liggen (vaak) 2 konijnen en stro. Naast het nachthok heb ik 2 etensbakjes hangen met daartussen een hooiruif.

Beneden heb ik aan ieder deurtje een waterflesje hangen en linksachter staat het toilet. In de vaste ren liggen wat speeltjes, een wilgenbrug en een speeltunnel. In de panelenren voor het hok is ook nog een speeltunnel en daar krijgen ze ook hun groenten. Het complete verblijf staat onder een afdak zodat alles bij slecht weer toch redelijk droog blijft. De delen van de rennen waar het kon inregenen zijn dichtgeplakt met doorzichtig tafelzeil.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .