Ga naar inhoud

Castratie: Spannend


nonneponnn

Aanbevolen berichten

Hallo Mensen,

Mijn Ollie ligt op dit moment onder het mes, hij wordt gecastreerd.

Ik vindt het echt drie keer niks, en ben super zenuwachtig haha.

Tegen 12 uur moet ik even bellen,hoe het met hem gaat en wanneer ik hem kan op halen.

Waren jullie ook zo zenuwachtig?

Ik zal hier de up dates van Ollie proberen neer te zetten.

voor degene die geinteresseerd zijn iig ;)

Groetjes Manon

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik was ook zo zenuwachtig toen frank nu1,5 week geleden gecastreerd werd.

de DA zou mij bellen als hij wakker was en opgehaald kon worden...heb heel de dag met de telefoon naast me gezeten!!

ben nu trouwens nog steeds wel een beetje nerveus hihi, ik hou hem nog steeds in de gaten en kijk steeds of het er goed uitziet!

frank zelf doet het prima, hij is weer net zo druk (misschien wel drukker) dan ervoor!!!

ik heb alleen mijn twijfels over wanneer ik hem en saartje ga koppelen, want ik hoor zoveel verhalen hier en van mensen om me heen.

frank was trouwens voor de castratie helemaal zindelijk, maar lijkt er nu een boeltje van te maken! hij gooit steeds zijn wc-tje helemaal omver en het gevolg is dus een nachthok vol met keutels en een hoekje (waar wc hoort te staan) vol met urine...brrrr en ik dacht dat ik zo'n net ventje had.

weet niet of dit door de castratie komt, maar ik vind het erg jammer!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

hmmmz Ollie is idd ook zindelijk, maar goed, ik neem er dan maar genoegen mee dat hij dit straks misschien niet meer is.

Ik ben allang blij dat ik straks een vriendinnetje kan uitzoeken,dat is nog veel belangrijk denk ik.

Maar het is zo'n dropke he, hij zat vanmorgen in zijn hok,zonder te weten wat hem te wachten staat haha

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik ben heel benieuwd hoe het met ollie verder gaat!!! hou me op de hoogte!!

ik zal straks als ik ga koppelen ook een tpic starten bij koppelen en gedrag, dus als je nieuwsgierig bent....

succes vandaag!! laat hem lekker bijkomen als hij weer thuis is! ik heb frank echt 2 dagen helemaal met rust gelaten en lekker binnen in zijn oude binnenhok gezet! nu zit hij buiten maar heeft nog steeds een handdoek als bodem bedekking...beetje stro erbij maar verder lekker zacht!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja, ik moet Ollie ook binnen houden, ga ik natuurlijk ook doen.

gebruiken jullie trouwens nog een warmte kruik? of doen jullie dit niet?

Ik heb een oud fleece deken als bodembedekking,,lekker zacht en warm

Gelukkig is het bijna twaalf uur..ze zou bellen als het niet goed was...

dus lijkt me dat alles is orde is

Link naar reactie
Delen op andere sites

oh mooi zo!!

die eetlust komt wel weer als de narcose goed is uitgewerkt!! frank sprong na 1 dag alweer flink op en neer in de kooi binnen.

hij sliep wel meer dan anders hoor, maar omdat hij goed at en keutelde heb ik hem maar lekker gelaten.

pijnstilling heb ik niet mee gekregen, maar heb niet gemerkt dat frank pijn had.

hij likte wel veel aan de plek, maar hij had geen hechtingen (???vreemd???) dus kon geen kwaad.

ik heb op dag 2 na de operatie even gekeken of de wond dicht was en er goed uit zag, en nu kijk ik 2 keer per week.

succes en verwen hem lekker

Link naar reactie
Delen op andere sites

even weer een up-dateje ;)

Ollie is de nacht goed door gekomen, hij heeft veel gegeten en erg veel gepoept haha

Wel is hij volgens mij een beetje chagie, omdat hij niet in zijn eigen grote hok buiten mag haha.

Ik sta wel een beetje in dubio, want hij moet 5 dagen binnen blijven.

Maar wordt het temp verschil dan niet te groot om hem weer naar buiten te doen?

4 graden verschil kan dat nog?

Het is nl niet de bedoeling dat hij het winter binnen blijft

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb frank zelfs een week binnen gehouden bij ongeveer 22 graden.

daarna gewoon lekker buiten toen ik zeker wist dat de wond dicht was gebleven.

frank was dolblij dat hij weer lekker buiten kon rennen, want hij raakte binnen een beetje verveeld in de kleinere ruimte.

wel fijn dat het goed gaat met ollie hoor!!

bij frank is het trouwens ook niet gehecht maar dichtgebonden met zijn eigen zaadleiders vertelde de DA assistente....ik had er nooit van gehoord maar schijnt nieuw te zijn en vriendelijker.....

geef je nog die pijnstilling? en zit ollie er ook zo veel aan te likken? dat deed frank echt veel!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet of Ollie eraan zit te likken,het ziet er nog wel droog uit dus.

Pijnstilling geef ik nog steeds,maar hij neemt dit wel met moeite in haha,

heb vanochtend zo goed als alles binnen gekregen,maar niet alles.

Maja hij eet en poept goed,dus dat zal wel snor zitten.

Maar hoe warm was het toen buiten dan? Als ik het hier 22 graden maak,

en buiten is het 14 graden, dan zit hier 8 graden verschil in.

Is dit verschil dan niet te groot?

Link naar reactie
Delen op andere sites

de DA zei tegen mij dat hij in elk geval 2 dagen warm moest zitten ivm de narcose.

hij zit nu sinds een week weer buiten (het is morgen 2 weken geleden)

het was 2 weken geleden natuurlijk wel wat warmer buiten dan nu!

Het verschil was toen maar een graad of 4 dus dat is wel anders dan nu.

Mijn DA zei dat ik hem anders ook in de schuur of garage kon zetten de 1e week omdat het daar 'snachts minder koud is dan buiten door de isolatie.

En van de week las ik hier op BB dat er ook mensen zijn die een fleec deken inhet hok leggen voor de warmte, misschien is dat handig?

Voorlopig krijgen we niet echt lekker weer meer, dus dan is het verschil met binnen wel groot denk ik.

Ik zou dan de schuur kiezen of zijn eigen hok met een deken ofzo.

Ik heb frank pas echt na een week weer op stro gezet zodat ik zeker wist dat de wond dicht was!

succes met je besluit en ik volg jou (ollie) zeker ook met de koppeling straks

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haha bij ons kan Ollie echt niet in de schuur, daar hebben we geen plek voor :D

Ik las op de site van pietje paulusma dat het naar het weekend weer mooi wordt.

Dus ik doe Ollie dan weer naar buiten op een dag dat de temperatuur redelijk is.

Ollie zit eigenlijk nooit binnen,altijd in zijn ren, dan moet ik daar eventueel een fleecje neer leggen ofzo, hij komt alleen boven om te eten.

Wel lastig hoor :D

Hij zit iig nu lekker warm bij mij boven te genezen, dat is nu het voornaamste :D

Bedankt iig voor het meedenken

Link naar reactie
Delen op andere sites

haha lijkt frank wel...die zit ook altijd in de ren!!! eet alleen boven in het nachthok en zelfs nu met regen blijft hij buiten!

ik heb me laten vertellen dat ze echt wel vanzelf naar binnen gaan als het koud genoeg word, dus maak me maar geen zorgen meer hierom!

het komt vast goed met ollie hoor!!! en het weekend lijkt me handog inderdaad omdat het dan iets beter is dan nu in elk geval!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .