Ga naar inhoud

Panacur uit voorzorg geven, welke dosering ?


Brenda73

Aanbevolen berichten

Domino is gisteravond laat overleden aan EC. We zijn er heel verdrietig van.

De dierenarts vond het niet nodig om de andere konijnen preventief te behandelen.

Ik vind van wel.

Ik wil ze twee weken lang panacur gaan geven.

Maar twijfel een beetje over de dosering.

0,5 ml per kilo las ik ergens.

Ik ga nog wel even zoeken maar misschien weet iemand van jullie hoeveel je mag geven en hoelang.

Ik heb nog genoeg in huis.

En moet ik het de cavia's ook geven of zouden die niet gevoelig zijn daarvoor?

Misschien dat ik dat beter bij de afdeling cavia's vraag.

Want dit wil ik niet nog eens meemaken als ik het kan voorkomen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goed dat je toch preventief behandeld, dat is inderdaad echt nodig! Met de dosering kan ik je niet helpen, maar ik weet wel dat je in elk geval moet weten wat voor soort Panacur (pasta, vloeibare, je hebt zelfs tabletjes volgens mij) je geeft en wat de concentratie daar van is (staat als goed is wel ergens op de verpakking..), misschien als je dat alvast opzoekt en hier neerzet dat anderen je sneller kunnen helpen. De gewichten van de andere konijntjes is misschien ook handig, maar als je weet hoeveel je per kilo moet geven kun je dat zelf ook uitrekenen natuurlijk.

Heel veel sterkte met het verlies van Domino.. EC is een verschrikkelijk nare ziekte hè..

Link naar reactie
Delen op andere sites

sorry, ik kan je niet helpen met de dosering, maar ik wilde je wel laten weten dat ik het heel erg voor je vindt dat je konijntje is overleden, en wil je sterkte wensen met dit verlies. Ik hoop dat je andere konijnen dit lot bespaard zal blijven, goed hoor dat je toch preventief wilt behandelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

dan is het 0,5 tot 0,8 ml per kilo konijn.

En is twee weken dan voldoende?

Weet iemand of de cavia's ook vatbaar zijn?

Op zich is het besmettelijk voor het uitbreken en niet meer als ze ziek zijn.

Toen ze net ziek was zijn ze allemaal naar het nieuwe hok gegaan dus dat is wel een voordeel.

Hele maal fris en schoon.

Anders had ik de hele zandbak leeg moeten halen... pfff ben nu wel blij met de villa.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .