Ga naar inhoud

Vitakraft Life Wellness


Dollie

Aanbevolen berichten

Mijn moeder zou kruiden meenemen uit Duitsland, maar kon niet echt vinden wat ik bedoelde.. (Wel een paar mixen dus ben al blij haha.) Ze heeft ook een zak Vitakraft Life Wellness meegenomen, op het eerste gezicht gewoon gemengd voer maar bij nader inzien.. Eigenlijk zou ik het even open moeten maken maar dat vind ik ook zonde, dan geef ik het nog liever weg - dicht - dan dat ik het straks weg kan gooien.

Kan 'm niet terug vinden op internet, maar dit is 'm:

PIC01733.jpg

PIC01734.jpg

Op de achterkant staat:

Life Wellness - het speciale, hoge kwaliteit en gezonde volledige voer melange. Bevat de natuurlijke krachten van weldadige bloesems (kamille, zonnebloemen). Rijk aan mineralen en vitaminen (peterselie). Bevat een hoog gehalte aan ruwe vezels voor het gelijkmatig afslijten van de tanden en een optimale spijsvertering.

Voedingsadvies is ca. 60 gram per dag.

Ingrediënten:

Compleet voer voor dwergkonijnen. Samenstelling: plantaardige bijproducten, granen, groente, vruchten, peterselie, zaden (2,5% lijnzaad), suiker, zonnebloemblaadjes (0,7%), kamillebloesem (0,5%), melasse, mout, mineralen. Analyse: 12% ruwe proteïne, 3% ruw vet, 12% ruwe vezel, 4,5% ruwe as, 10% vocht, 0,4% calcium, 0,3% fosfor.

Ehh, er staat ook nog een stukje over 'Additieven/kg' maar dat is wel heel veel getyp.. :angel:

Nou ja, vraag is dus, kan ik dit geven? En op wat voor manier? (Als tussendoortje lijkt me..) Is het verstandig dit naast de gewone biks te geven? Want daar ga ik niet mee rommelen. Zo nee, kan ik er nog iemand anders mee blij maken dan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik de voedingswaarde bekijk lijkt het me niet heel slecht: er wordt over het algemeen aangeraden voer te kiezen met niet meer dan 12-14% proteïne, niet meer dan 3% vet en niet meer dan 1% calcium. Daaraan voldoet dit voer. Alleen het percentage vezels is niet zo hoog, dus ik zou zeker niet overstappen, maar als tussendoortje kan het geen kwaad. Het heeft wel dezelfde voedingswaarde als biks, dus ik zou er zeker niet teveel van geven als je daarnaast gewoon SS blijft geven!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zal zo even vragen, maar vanaf Hoogezand zou het een kwartiertje rijden zijn. Ik heb twee mixen, eentje is een vrij klein zakje, peterselie met stukjes wortel, ik weet niet hoeveel daar in zit. De andere mix is luzerne met nog iets.. 125 gram. Beide kosten 1,99, zijn ook allebei van Vitakraft.

De Vitakraft Life Wellness kostte 2,99.

Ik denk dat ik de zak open maak, eruit vis wat mij geschikt lijkt om gewoon te geven (aan de verpakking te zien zitten er allerlei gedroogde bloemetjes in) wat gewoon naast de biks kan en wat overblijft geef ik aan mijn nichtje. Of misschien dat ik wel de hele zak geef. Mijn nichtjes konijn wordt niet slecht verzorgd in de zin van, geen eten.. Maar juist véél te veel eten, wel biks gelukkig. Maar goed, er hangt een knaagsteen naast. Mijn punt is (ik draaf alweer door), ik wist niet hoe ik me zo met hun konijn kon gaan bemoeien, maar i kgeef haar/mijn tante gewoon dat voer en leg dan uit wat ze precies kan geven en hoeveel... :P

Overstappen zou ik echt niet gauw doen, ben zo tevreden met SS en zeker met de SS Mature!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu gaat mijn moeder net de deur uit als ik het wil vragen.

Ik baal wel dat ze daar niet alles hadden/dat mijn moeder het niet kon vinden.. Nu moet ik alsnog bestellen, of via caviakruiden.nl, is naar verhouding goedkoper maar 6,95 verzendkosten verpest dat weer.. Of via Zooplus maar minder uitgebreid assortiment + net weer wat duurder.. Die kruiden zijn sowieso duur als je het vergelijkt met hooi (dat doe ik dus niet meer) maar af en toe een zakje bij een bestelling of als ik in de DW ben.. Maakt niet zoveel uit. Maar nu ben ik door de voorraad heen en moet ik bijna alles aanvullen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

De stand van caviakruiden.nl staat vaak op kleindiershow's. Ik weet niet of dat je wel eens naar show's gaat? Zo bestel ik het namelijk altijd, en dan haal ik het op bij een show.

Ik geef mijn nijnen ook wel eens gemengd voer door hun gewone biks. Zo hebben ze af en toe een lekkere afwisseling!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Afwisseling genoeg, ik denk dat de zak gewoon naar mijn nichtje gaat. Al lijkt het me nog niet zulk slecht voer. (Daarom gaathet ook naar mijn nichtje: Mijn konijnen krijgen prima voer en voldoende afwisseling, dan kan ik mijn nichtje er beter blij mee maken én gelijk uitleggen dat die knaagsteen echt weg moet..) Bedankt voor de tip van caviakruiden.nl, ik wil straks in elk geval naar de Noordshow maar dat duurt nog ff haha.. Maar zal eens kijken. :yes:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .