Ga naar inhoud

wat mag een dierenwinkel konijn wegen


elvira88

Aanbevolen berichten

hee daar,

misschien een beetje een lastige vraag, maar wat mag een konijntje uit de dierenwinkel ongeveer wegen? ik hou nog steeds de gewichten van jerom en buddy in de gaten. Ze liepen de hele tijd een beetje gelijk op, maar jerom lijkt wat afgevallen (poosje terug wogen ze allebei rond de 1500 gram) nu weegt jerom 1350 gram en buddy 1645 gram. Ze is ook wel iets groter gegroeid dan jerom. Hoe hou ik in de gaten dat ze een goed gewicht houd? de bixjes weeg ik al af op het gewicht. daarnaast krijgen ze best behoorlijk wat verschillende groente op een dag. dierenwinkel konijntjes worden meestal toch niet zwaarder dan een kilo of twee?

Link naar reactie
Delen op andere sites

bikkel is een dierenwinkel konijn en weegt rond de 3,5 kilo.....laat zich slecht wegen dus met enten even bij de da op de weegschaal!

Sophie weegt 1,5 kilo en samen krijgen ze 100gram biks. Ik heb gekozen voor de middenweg omdat Sophie waarschijnlijk er minder van eet en zo krijgt Bikkel niet teveel binnen, voor de rest krijgen ze hier een pond groen per dag en veel loopvrijheid dus ze verbruiken veel energie!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Indy weegt 1500 gram, Fred op dit moment 1750 maar daar moet ik toch even een topicje over aanmaken..... Overigens zijn dat geen dierenwinkelkonijntjes, maar wel rasloosjes. Joy, wel een dierenwinkelkonijn, heeft eigenlijk nooit een gezond volwassen gewicht gehad, maar hij zat rond de 2,5 meestal. Alleen was dus altijd wel ziek van 't één of 't ander.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .