Ga naar inhoud

hooi


MeiikeB

Aanbevolen berichten

er is een bepaald soort brok dat je kunt geven als je konijn echt geen hooi eet. moet je even via de zoekfunctie zoeken naar een topic met de naam " voor de slecht hooi eters" of iets dergelijks. is een topic van mij en dat gaat daarover. ook kun je gras gaan geven, maar geef geen gemaaid gras, gewoon plukken of je konijn met ren op het gras zetten. er zijn ook bakjes zelf te kweken knaagdiergras te koop.

het is wel belangrijk dat je konijn iets van gras of hooi gaat eten, om te voorkomen dat er tandproblemen gaan ontstaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aan wat voor hout knaagt hij? Wilgentakjes ofzo? Die kun je in elk geval geven, veel konijnen zijn er dol op en het is goed voor de tandjes.

Maar hout vervangt hooi absoluut niet. Door op hooi of gras te kauwen slijten de kiezen. Daarnaast zitten er veel vezels in die ook heel belangrijk zijn voor de darmen van je konijn. Je moet altijd hooi geven, wat je ook ernaast geeft. (Voor zover ik weet.)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit probleem heb ik zelf ook bij 2 konijnen gehad, er is een erg simpele oplossing:

Geef het konijn even geen biks, maar wel hooi, en je ziet dat het binnen een dag opgegeten is!

De 2 konijnen die eerst geen hooi aten vinden het nu erg lekker!

Succes!

Houd er wel rekening mee dat dit niet altijd werkt (ik heb het nl. ook geprobeert en ze vreten het nog niet) en dat je dan niet té lang moet volhouden, een konijn mag niet vasten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

nou idd

ik stuit dus op hetzelfde probleem

toen wij beer net hadden at hij geen biks maar wel heel veel hooi

maar nu dus andersom

hij eet het echt niet, wij hebben ook verschillende soorten hier liggen maar dat kan gewoon naar de opvang in de buurt want eten doet hij het echt niet

ook het idee dat toen hij nog op het gras liep natuurlijk minder gras eet dus zou het wel weer goedkomen

ook niet dus want nu hij op de stenen loopt eet hij nog steeds geen hooi

dat vind ik erg lastig

maar hij eet wel goed groenvoer en biks van SS

ook een dagje vasten helpt niet want dan gebruikt hij het gewoon als bedje

dus ook hier af en toe zorgen dat hij niet het juiste binnenkrijgt

liefs ilonka

Link naar reactie
Delen op andere sites

eerst kraagde Sophie aan het hout van de kooi, daar heb ik toen een (schoon/niet geverfd) houtblokje tegen aangezet, dat vond ik iets gezonder dan het bewerkte hout, gelukkig kraagt ze nu alleen maar aan het nieuwe blokje wat ik daar heb neergezet ;)

ze heeft trouwens ook zo'n knaag blok, maar daar doet ze ook niets mee... Ik kan nu alleen nog niet de biks weghalen en alleen maar hooi geven, doordat we ongeveer 2weken geleden een onverwacht nestje hebben gekregen, lijkt me niet echt gezond nu (a)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .