Ga naar inhoud

Drinken.


keetje

Aanbevolen berichten

Ik heb een vraag over de hoeveelheid water dat mijn 2 konijnen per dag wegdrinken, het lijkt me namelijk wat veel.

Ik moet 2xper dag hun waterbakje vullen en dan drinken ze met z'n tweetjes een halve liter water per dag weg. Is dat niet wat veel?

Ze krijgen 2xper dag wat biks en eten erg veel hooi. 's Middags krijgen ze een grote bak gemengde groente/kruiden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een vraag over de hoeveelheid water dat mijn 2 konijnen per dag wegdrinken, het lijkt me namelijk wat veel.

Ik moet 2xper dag hun waterbakje vullen en dan drinken ze met z'n tweetjes een halve liter water per dag weg. Is dat niet wat veel?

Ze krijgen 2xper dag wat biks en eten erg veel hooi. 's Middags krijgen ze een grote bak gemengde groente/kruiden.

Lijkt mij niet veel, mijn konijnen drinken ook best veel. (gewoon zo'n dierenwinkel flesje doorzichtig met rood tuutje.)

Een Franse hangoor en een rasloos konijntje dat best klein is.

Ze drinken een fles van 900 ml een fles van 600 ml en een flesje van 400 ml in 1 dag (nacht) leeg. Dus als ik ze in de ochtend vul zijn ze de volgende ochtend leeg of zit er nog een bodempje in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bico drinkt ook zo'n 300/400ml per dag/nacht...

(wel groot konijn, iets kleiner dan een vlaamse reus)

In het begin dronk ze helemaal niet.... TOen bedacht ik me dat ze misschien niet wist hoe ze uit een fles moest drinken..

Dus in de fles geknepen zodat er water uit kwam, en toen begon ze enorm te drinken :P Had dus 1,5 dag niet gedronken !! Ik sukkel !!

Maar nou drinkt ze goed :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik meet nog steeds de hoeveelheid gedronken water per dag en het begint te minderen. Zou het ook zo kunnen zijn dat door overstappen op ander voer (tijdelijk) meer gedronken wordt en dat dat zich na een tijdje stabiliseerd?

Henk Jan, ons nieuwe rammetje uit de opvang, at in de opvang gemengd voer en krijgt bij mij SS, misschien meer vezels, meer dorst?

Ik zit ook maar te raden hoor, maar zou dat een reden kunnen zijn?

Nouja, ze beginnen in ieder geval wat minder te drinken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .