Ga naar inhoud

ongelijke keutels


wupsie

Aanbevolen berichten

gijs heeft vaak tussen de mooie grote ronde keutels raar gevormde of hele kleintjes zitten. de misvormde keutels zijn dan langwerpig (alsof er 2 aan elkaar geplakt zijn) maar als ik ze open maak zitten er nouwelijks haren is (dus het zijn geen kettingkeuteltjes) met de kleintjes bedoel ik dan ook echt kleintjes echt mini.

hij eet verder goed. wel merk ik dat hij veel meer drinkt dan eerst. (maar dat was gewoon heel weinig)

is dit erg? (gijs heeft al 2 keer verstopt gezeten dit jaar, maar dan waren er helemaal geen (grote) keuteltjes meer. dit valt me trouwens pas op dat hij idt heeft na de laatste keer dat hij vertopt heeft gezeten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

'die verstopping was begin augustus. (was een "haarbal"in zn maag") maar kan best zijn dattie ze daarvoor ook had hoor. het probleem is dat hij toen bij mijn vriend thuis stond en ik dus niet altijd zelf zn wctje schoon maakte en dus neit al zn keuteltjes zag. en ik ben er nu meer op gaan letten.

ben sinds dien half ss gaan voeren (sochtends gewone biks en savonds ss)

Link naar reactie
Delen op andere sites

nee maar heb ik wel. wil hem niet onnodig met "rommel"volstoppen wil zijn darmen niet laten wennen aan prozyme als je begrijpt hoe ik dat bedoel. zn darmpjes moetne het ook zelf doen

maar ik ga het wel proberen. zal kijken of ik er een foto van kan maken als ik er weer zie. dan is het misschien duidelijker wat voor keutels het zijn

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja snap ik, ik geef het ook al een tijd niet meer. Maar dat is omdat Poo en Muis geen last hebben.

Dat hij veel drinkt is trouwens echt alleen maar prima, dat houdt de ontlasting zacht waardoor het fabriekje soepel blijft lopen.

Je voert SS zie ik, dat voer ik ook. Moet wel zeggen dat sinds Poo minder biks eet en meer hooi, hij nooit meer ergens last van heeft. Niet dat ik daarmee suggereer dat SS sneller verstopping veroorzaakt hoor! Maar het valt me wel op bij hem.

Is denk ik wel heel goed dat je het in de gaten blijft houden, zeker omdat hij al eerder verstoppingen heeft gehad. Ongelijke keutels KAN een voorteken zijn, maar het kan ook goed blijven gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

gijs krijgt ook maar heel weinig, omdat hij anders geen hooi eet. wel krijgt hij veel groenten van mn moeder (en die altijd maar zeggen dat ze niks van beesten moet hebben:P :lol:) zoals witlof en worteltjes (waar ik dan weer minder blij mee ben maar goed) moeten nu maar afwachten tot de volgende ruiperiode hoe het dan gaat. ikhoop dat het allemaal soepeltjes blijft gaan. zal nu ook maar weer prozyme gaan geven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

zijn het niet gewoon BDKs? want die zijn ook klein en zitten soms in trosjes aan elkaar geplakt. Ze zijn ook wat natter/glazender dan gewone keutels.

normaal gesproken moeten die opgegeten worden, maar als je konijn teveel biks krijgt of te dik is kan hij ze wel eens laten liggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .