Ga naar inhoud

Pfoe wat een stress!


Vivian

Aanbevolen berichten

Een tijdje geleden zijn Mazzel zijn voortandjes verwijderd. Hij was gevallen, tandjes waren eruit, nieuwe groeiden scheef terug. De dierenarts kon een klein gedeeltje niet verwijderen en als ze teruggroeiden kreeg ik de operatie om de tandjes weer te verwijderen vergoed! Nu is dit dus het geval! Ik dacht; ooh, dan gaan we in de herfstvakantie. Maar toen was de DA op vakantie. En omdat ik verhuisd ben naar een andere stad ligt het allemaal iets moeilijker. Ik wist echt niet meer wat ik moest doen, ik was geen andere dag vrij, die DA hier deed het niet (Alleen knippen.) Maar nu zei mijn moeder gelukkig dat ik best op haar vrije dag een dagje niet naar school hoefde te gaan om met Mazzel naar de DA in Almere te gaan. Ik heb dus - GELUKKIG - een afspraak kunnen maken voor woensdag 23 september om 9 uur. Het tandje is pas nét door dus volgensmij ben ik nog wel op tijd dan. :mdr: Pfoehh ik ben zo opgelucht!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Veel sterkte. In Ermelo zit ook een goede dierenarts hoor. ;)

Nou dat dacht ik dus ook, maar in een eerder bericht van mij stond al dat Ermelo toch niet zo'n goede DA is omdat ze maar 1x per jaar enten, en dat lijkt mij nou niet echt konijnkundig.

Vorige keer was alles ook verwijderd maar konden ze ergens niet bij, hopelijk deze keer wer :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mijn vorig konijntje *Balou* zijn ook de snijtanden verwijderd.

Bij hem bleven ze steeds doorgroeien omdat zijn gebit niet goed op mekaar stond.

1 x heb ik ze laten knippen, maar omdat dit zo stressvol heb ik ze ook laten verwijderen.

Tijdens de operatie is er bij hem ook een wortel blijven zitten.

Deze snijtand is uiteindelijk ook weer aangegroeid, die laterna alsnog ook verwijderd moest worden.

Ik hoop voor jou dat deze keer alles weggehaald kan worden :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn moeder dacht er eerst ook heel anders over :P

Ik mocht eerst geen konijn omdat ze bang was dat ik er niet voor ging zorgen, toen wou ik ook nog een 2e van een konijnenopvang :P dit vond mijn moeder natuurlijk geen goed idee, dus heb ik op het forum iedereen gevraagd om lieve foto's van zijn/haar konijnen samen te plaatsen, overgehaald :D En toen wou ik ook nog een groot hok, en nu zijn we verhuisd naar een huis met een tuin tussen 4 muren dus de konijnen kunnen nergens weg en kunnen de hele dag los, het kan wel! :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Morgen is het zover: operatie van Mazzel! Ik ben nogal zenuwachtig, terwijl Mazzel er nog niets van merkt haha! Ik heb alles al klaar; hok verschoond, plekje in mijn kamer klaargemaakt waar hij die middag even mag vertoefen terwijl ik mijn huiswerk inhaal, reisbox, papieren voor de DA en een broodtrommeltje met hooi en biksjes wat hij in de kooi mag hebben staan na de operatie. Hier de foto's van al mijn voorbereidingen! :)

Plekje in mijn kamer:

Foto1808.jpg

Foto1809.jpg

Vervoersmandje:

Foto1812.jpg

Eten voor bij de DA:

Foto1813.jpg

En Mazzel weet van niets..

Foto1815.jpg

Duimen voor Mazzeltje!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .