Ga naar inhoud

Konijnen eten tomaat


Minka

Aanbevolen berichten

Mijn twee franse hangoren lopen zo vaak mogelijk los op in de tuin. Hier staan een aantal tomatenplanten, die we netjes hebben afgezet omdat bekend is dat konijnen deze niet mogen eten. Maar om de een of andere reden vinden ze zowel de plant als de tomaten erg smakelijk. Steeds als ze los mogen vliegen ze als eerste op deze planten af en beginnen er lekker van te eten. We houden dit in de gaten, maar ze doen dit al zeker 2 maanden iedere dag en uiteraard houden we ze goed in de gaten, maar er lijkt niks aan de hand.

Is het nodig dat ik de planten verwijder of zal het gewoon laten zoals het is?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tomatenplant in inderdaad wel giftig, omdat het familie van de nachtschade is. Ik weet niet hoe giftig. Voor de zekerheid zou ik ze gewoon beter afscheiden zodat ze er niet meer bij kunnen...

Tomaat zelf mogen konijn wel hebben, hier vinden ze het lekker. Ik geef ze dagelijks 1 cherrytomaatje (dus een halve per konijn)

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik zou wel echt zorgen dat ze niet bij de plant kunnen hoor. dat ze niet direct heel ziek worden, betekent niet dat het geen kwaad kan. toxines kunnen zich ook ophopen in een lichaam, of telkens als het gegeten wordt kleine shcade aanrichten, en dat wil je neem ik aan ook niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .