Ga naar inhoud

Kale plek!


Joycie86

Aanbevolen berichten

Teddy heeft een flinke kale plek op haar rug.

Daar had zich ook een klit gevormd dus was bang dat dat het is geweest. Maar ik vind haar huid nogal schilferig. Wat vinden jullie?

attachment.php?attachmentid=817&stc=1&d=1251630586

attachment.php?attachmentid=818&stc=1&d=1251630586

Beetje proberen te bedekken.

Ik heb twee/drie weken terug ongeveer haar onderkant een gewassen met een klein beetje Palmolive shampoo. Ik wist toen nog niet dat, dat niet goed was. Daarna nooit wat gemerkt. Zou dit er iets mee te maken kunnen hebben?

post-6027-1392287683371_thumb.jpg

post-6027-13922876834703_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijt, mijne zaten niet samen, want d8 dat het een mannetje en vrouwtje was, blijkt ze zijn allebei 2 vrouwtjes..

Je kan ze scheiden, alleen je kan ze beter allebei inenten, ik had toen gelijk ook de andere konijn ingeënt die geen mijt had.

Er groeit nu weer haar dus het is nu weer helemaal goed.

Ze zijn nu ook bescherm tegen alle soorten mijt :)

Laat ze lekker samen en inënt ze ook samen, mijne wouden na de inenting 2 dagen niks meer eten, alleen met moeite dus haal maar dwangvoer in huis, miss is dat dan ook wel zo met joun nijnen :P

Mijne kregen het volgensmij van de doos (ik haal ze elke middag naar beneden) en 1 keer was de doos een beetje stoffig..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan wacht ik het eerst rustig af!

Ik ben wel nieuwsgierig waar Mijt vandaan komt? Wat is de oorzaak? Moet ik dan ook maatregelen nemen wat betreft schoonmaak van het hok?

Als het mijt is moet je dacht ik wel het hok ontsmetten.....

Buddy kreeg het elk jaar als hij stro in zijn hok kreeg;zomers geen last...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh Buddy kreeg alleen stro in de winter?

Wat voor een bodembedekking hebben jouw nijnen in de zomer dan?

Vanavond met Teddy langs de DA geweest. Omdat het maar op een plek zat en hij de wondjes en schilfers maar minimaal vind twijfelt hij of het mijt is. Ze heeft een injectie gehad en ik heb een shampoo meegekregen. Daar moet ik haar en Merlijn mee gaan wassen. Ik moet in de gaten houden of ze nog veel krabt en bijt maar dat vond ik sowieso wel meevallen. Ik ga ze wassen en dan wacht ik het af. Ik hoop wel dat haar haar snel terug komt want dit is een vreemd gezicht!

Iemand ervaring met nijnen wassen en heb je misschien tips?

Wat Teddy betreft verwacht ik weinig problemen, die is veel gewend. Maar Merlijn is nog niet echt aanhalig enzo dus dat kan meer problemen geven. :he:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn konijn heeft zomers geen bodembedekking mits hij zelf een handdoek pikt...Dan leg ik een kleedje in zijn hok.Als het koud wordt krijgt hij wel stro in zijn hok hoor...

Met wassen heb ik verder geen ervaring mee dus daar kan ik je niet mee helpen...

Hebben ze ook een stukje haar onderzocht onder de microscoop bij de DA?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Iemand ervaring met nijnen wassen en heb je misschien tips?

Wat Teddy betreft verwacht ik weinig problemen, die is veel gewend. Maar Merlijn is nog niet echt aanhalig enzo dus dat kan meer problemen geven. :he:

(sorry dat ik herhaal maar vind het onzin om meteen weer een topic te openen )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .