Ga naar inhoud

beginfase myx


Snowy&Witje

Aanbevolen berichten

HoiHoi!

Als je op het forum leest over myxomatose, en plaatjes bekijkt, zie je vaak op het plaatje dat het konijn er slecht aan toe is, dus dat het konijn de myx al heel lang heeft, nu zou ik weleens willen weten, hoe ziet het eruit in het begin, de eerste paar dagen zeg maar. Het liefst foto's, want dat zegt meer dan alleen maar text...

Bedankt alvast voor de reacties:mdr:

Groetjes Wissem.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het linker konijn heeft het overleeft.Beide konijnen waren geent overigens....

Van een collega fokster in belgie.

De myx konijnen nu vallen al dood neer met enkel lijkend ontstoken ogen en verdikte anus.De konijnen die aan myx overlijden gaan dood aan een longonsteking.

De myx tast hun afweer zo aan dat ze heel vatbaar zijn en zwak.

Bij deze fokster had ze de dieren met verschillende periodes geent.

Die recent geeent waren werden ook ziek maar enkele hebben het overleeft.

De rest is allemaal overleden.

Van de 100 dieren kan ongeveer 5 procent het overleven.

Die zijn dan hun leven beschermd tegen myx.

Maar de dieren moeten dan 3 maanden herstellen van de ziekte, en houden er vaak wel plekken aan over.

Op de site van whilhelmina park staat een konijntje wat aan de overkant woonde die het heeft overleeft met een behandeling intensief.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zwarte panter, die pagina die jij hier gaf, en dan het 17e berichtje, zo zien Snowy & Witje er ook uit :beurk::beurk::beurk::beurk:

Snowy heeft dat al sinds we haar kochten dus al 4 en halve maand ong.

en Witje heeft sinds gister wat kaal bij de ogen.

Daarom ben ik dit topic eigenlijk ook begonnen...:beurk::beurk::beurk::beurk::beurk:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb op internet 'Symtomen myxomatose' opgezocht, en dit stond er:

De tijd tussen besmetting en de eerste symptomen (=incubatietijd) is enkele dagen tot 2 weken. De ziekte kenmerkt zich door zwelling van de oogleden, mond en anus. Doordat de oogleden erg gezwollen raken kan het konijn niet meer zien en wordt als het ware blind. Wilde konijnen vormen zo een gemakkelijke prooi voor roofdieren.

Zijn de oogleden ook dik dan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Okee fijn!!!! :D ik zal binnenkort ff foto's maken van Snowy & van Witje

en dan kunnen julile ook zien wat ik bedoel,

Alleen als een konijn myx heeft hoelang leeft het dan nog?

als een nijn 3 dagen myx heeft, zien ze er dan al zo uit als die foto van BRC?

dikke ogen mond neus en anus, met de 3e dag al?

want als dat zo is, weet ik zeker dat Witje geen myx heeft :D

wel is er vaak een mug in hun hok, die komt meestal af op zachte poep, is dit erg?

het is volgens mij geen steekmug..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Je woond in amsterdam waar veel myx nu aanwezig is.

Dus verdacht gebied. Kijk naar haar anus als die ook opgezet is zou ik toch actie onder nemen......

Laat haar dan niet inenten!!!! als het zo is maar volg de beschrijving van wilhelmina park van het konijntje wat myx over leeft heeft. De myx die nu uit breekt veel al vertoond minder symptomen maar is net zo dodelijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het een kaal plekje boven haar oog is kan het misschien ook zijn dat ze daar door een ander konijn (teveel) gewassen is? Hier likt de een ook vooral aan de ogen van de ander (die dat heerlijk vindt), maar ik kan me voorstellen dat dat ook de huid wel eens kan gaan irriteren als dat teveel gebeurt.

Zijn ze ingeënt Yvonne?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .