Ga naar inhoud

Castratie plaatselijke verdoving?


Romy16

Aanbevolen berichten

Ik belde net 2 dierenartsen, en de ene had alles goed, van de narcose tot de pijnstillers en dat ze niet nuchter moeten zijn.

De ander zei dat ze een plaatstelijke verdoving krijgen, bij de assisente op schoot gingen zitten, en dat als ze dan gestresst zouden raken dan pas de narcose zou komen. Ik kreeg daarna geen pijnstillers mee, terwijl bij de eerste ik die wel mee kreeg én een antibiotica.

Voor mijn gevoel moet ik overduidelijk voor de eerste gaan.

Maar ik wil toch weten of plaatstelijke verdovingen ook oke zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een rammetje hoeft niet per se een pijnstiller mee, dat is bijna altijd vooral bij voedsters omdat een castratie bij voedsters veel ingrijpender is. Het kan ook zijn dat de da (en daar ga ik ook vanuit) tijdens de castratie al een pijnstiller geeft. De plaatselijke verdoving gebeurd alleen als het konijn daar rustig onder blijft. En zoals je zelf aangeeft wordt er, wanneer dit niet goed gaat, nog een gasnarcose gegeven. Ik vind dit juist wel een goede manier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn Binky is ook onder plaatselijke verdoving gecastreerd bijna 2 jaar geleden en dat is prima bevallen. De dierenarts die dat heeft gedaan doet rammetjes alleen maar onder plaatselijke verdoving. Ik heb wel pijnstillers mee gevraagd gewoon voor de zekerheid en toen hij 's avonds nog niet at heb ik het hem 1x gegeven en de volgende dag was hij alweer de oude.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vaak word er vooraf aan plaatselijke verdoving nog wel een soort gas-narcose gebruikt.. ik vind het eerlijk gezegd een beetje vreemd om alleen plaatselijke verdoving te gebruiken.. lijkt me erg onhandig..

Dit doen ze volgens mij niet waar ik Binky heb laten helpen. Die werd in een handdoek gewikkeld zodat hij in een soort trance kwam en toen is hij geholpen. Wilma van opvang Bunnybin is ook altijd bij die dierenarts dus het zal vast wel goed zitten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou ook niet voor een plaatselijke verdoving gaan, hooguit bij een veel ouder konijn ofzo. (En ik geloof dat die van jou een jaar of één zijn, toch? Dan is dat totaal nog niet aan de orde.) Hoewel het voordeel is dat er minder risico aan vast zit (want geen narcose) en dat ze sneller weer helemaal op de been zijn achteraf, is het wel enorm stressvol.. En aan stress kan je konijntje net zo goed overlijden.

Ik zou dus voor de eerste DA gaan. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .