Ga naar inhoud

Sammy is ziek :(.


chantal1987

Aanbevolen berichten

Vanmorgen maakte mijn vriend me wakker of ik even wilde komen kijken bij Sammy. Ik schrok me natuurlijk rot, dus ik vloog het bed uit.

Hij zit nu de hele tijd in het hoekje van zijn wc heel moe te kijken. Mijn vriend gaf ze vanmorgen te eten, en normaal is Sammy er als eerste bij, maar vanmorgen heeft hij helemaal niets gegeten.

Ik heb nog een stukje banaan voor zijn neus gehouden, en dat ging er wel in, maar niet van harte. Normaal gesproken komt hij het ook echt halen, maar nu niet. Ik dacht misschien dat hij gas in zijn buikje had ofzo, maar dan moet het toch hard voelen? Ik voel eigenlijk geen verschil met toen hij zich nog goed voelde en nu. Vandaag ben ik tussen 10 en 11 weg, daarna ga ik met hem naar de dierenarts Wilhelminapark in Utrecht. Ik moet alleen wel nog bellen, dus ik weet niet of ik vandaag vroeg geholpen kan worden. Ik bel zo gelijk als het openingstijd is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Herken dat wel, Pooke had dit ook wel eens! Hij had dan een verstopping. Kon niet meer poepen en wilde niet eten. Veel water geven en buikje masseren, prozyme geven, en na een uur ineens een berg keutels...Dus misschien dat Sammy wat verstopt zit?

Hoop dat Sammy snel beter is!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb net meteen de dierenarts gebeld om 9uur. Dan zijn ze inderdaad open.

Ik mag vandaag om 12uur langs komen. inloop uur was van 9 tot 10, dus dat ga ik niet redden, vooral nu niet met al die files.

Ik ben ook erg benieuwd wat hij heeft, ik hoop niet dat het ernstig is en dat hij gauw weer beter word. Gelukkig verzorgd Belle hem goed, Sammy zit nu lekker te genieten van een wasbeurtje van Belle :).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar ben ik weer! Sammy was wel weer erg blij toen hij thuis was :).

Ik had vandaag Loek van Gussenhoven die Sammy kwam bekijken.

Als eerst had hij Sammy gewogen, hij woog pricies 2kg, en dat was prima zij de dierenarts. Verder heeft de dierenarts Sammy's gebitje onderzocht. Sammy's kiesjes aan de onderkant zagen er goed uit, maar de bovenkant kon de dierenarts niet goed bekijken, Sammy zat er namelijk de hele tijd met zijn tong voor.

Verder was zijn buikje ook gewoon soepel en niet hard, volgens de dierenarts had hij geen gas. Hij merkte wel dat Sammy wat slapper aan voelde, zou dat misschien kunnen komen omdat Sammy vanmorgen ook niets gegeten had? Ik had het eigenlijk wel aan de dierenarts kunnen vragen, maar ik was er niet helemaal bij met mn hoofd, ik vond het allemaal zo spannend.

Verder kon de dierenarts nog niet constateren wat er nou met Sammy aan de hand was. Ik heb ook van alles mee ge kregen, dus het lijkt hier nu net een apotheek :mdr:

Hij gaf mij Laxatract, Metacam, Cisaral Drops en Dwangvoeding mee. Ook gaf hij Sammy een spuitje met iets, ik had eigenlijk geen idee waar dat voor was. Sammy lijkt nu wel een stuk levendiger dan vanmorgen.

Ik ga zo even kijken of hij zin heeft in wat groenvoer, ik hoop dat het er wel goed in gaat.

Als er geen verandering in kwam moest ik weer terug komen en zouden ze Sammy's tandjes na kijken terwijl hij inslaap word gehouden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klinkt als nijn paar weken geleden...ze was heel slap een avond en niet zichzelf...ze wou geen peterselie en lag zomaar in een hoekje...ikke naar de spoed kliniek kreeg ze 2 spuitjes met pijnstilling en iets om de eet lust op te wekken...nou volgende dag was ze weer de oude!

de DA kon ook niks echt vinden...

maffe beesten af en toe!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haha, ja inderdaad.

Ik hoop dat Sammy morgen of later vandaag ook weer de oude is :).

Ik heb Sammy net alles van zijn medicijnen gegeven, de dierenarts had namelijk gezegd dat ik er gelijk mee moest beginnen als ik thuis was. Het ging er met moeite in want Sammy werkt altijd erg tegen, maar het is me toch gelukt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteren na het geven van de laxeermiddel die ik van de dierenarts had ge kregen ging Sammy eindelijk poepen, zijn poep was alleen niet normaal, normaal zijn ze namelijk veel groter en niet nat. het ziet er nu zo uit:

poep001.jpg?t=1251272584

(Ik hoop dat jullie de foto kunnen zien)

Vandaag zag ik dat hij ineens weer allemaal pus bij zijn oogje had, dit heeft hij al eens eerder gehad. Ik heb dus een druppeltje Cavasan oogzalf in zijn oogje ge druppelt.

Ik had wel ooit eens gelezen dat als konijntjes haakjes op hun kiezen hebben dat ze dan ook pus uit hun oogjes kunnen krijgen, of klopt dat niet?

De dierenarts heeft wel naar zijn kiesjes ge keken, de onderkant zag er mooi uit, maar de bovenkant kon hij niet bekijken.

Gisteren en vanmorgen heeft Sammy wel weer normaal ge geten. Hij Stond er weer om te springen toen mijn vriend vanmorgen de nijnen ging voeren.

aangepast door chantal1987
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .