Ga naar inhoud

Puk castreren help!!


angeline85

Aanbevolen berichten

Donderdag 27 aug wordt Puk gecastreerd en ik moet eerlijk zeggen ik had het liever morgen dan volgende week nu hik ik er zo tegenaan. Puk weet tenslotte toch niet wat hem te wachten staat. Ik hou me dan ook voor het is wel even sneu voor hem maar daarna zoek ik een leuke voedster voor hem en heeft hij het nog toffer dan nu :mdr:

Ik vind het alleen gek dat Puk geen med mee na huis kreeg de da zei dat Puk een spuitje krijgt die 48 uur werkt en dat is voldoende. Hoe zit het bij jullie??Kregen jullie dat wel?

Na de ingreep dus 1 week binnen houden opletten dat de wond goed gaat en dat hij goed eet en goed keuteld. Na 2 weken mogen we opzoek naar een voedster?

Hebben jullie nog tips??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou als ik jou was toch voor een paar dagen pijnstilling mee naar huis vragen hoor. Dit kan metacam of carprofen zijn. Verder raden ze het in Utrecht aan om 4 weken te wachten met koppelen. Ik heb mijn konijn na de ingreep ook op een handdoekje gezet in zijn hokje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik zou ook pijnstillers vrage voor een paar dagen. Wij kregen carprofen. En erg goed van je dat je je ram laat casteren. Wij moesten ook 1 maand wachten. En dan kan je een voedster voor hem zoeken :) maaar jou ram is echt geweldig mooi. Zo'n aparte kleur heeft hij :love:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Na 2 weken kan je op zoek naar een leuke voedster. Volgende week dinsdag word mijn Gibson gecastreerd, en ik had het ook liever morgen dan volgende week :lol: Ben helemaal ongeduldig haha. Ik hou hem liever zo kort mogelijk binnen, want het is hier snikheet. Ik hou hem zoiezo de eerste 2 dagen binnen, maar daarna kijk ik hoe het met hem gaat en doe ik hem eventueel naar buiten en dan leg ik zijn hok vol met handdoeken want hij mag dan geen strooisel en dergelijken. Ik zal ook een pijnstiller meevragen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Na 2 weken kan je op zoek naar een leuke voedster. Volgende week dinsdag word mijn Gibson gecastreerd, en ik had het ook liever morgen dan volgende week :lol: Ben helemaal ongeduldig haha. Ik hou hem liever zo kort mogelijk binnen, want het is hier snikheet. Ik hou hem zoiezo de eerste 2 dagen binnen, maar daarna kijk ik hoe het met hem gaat en doe ik hem eventueel naar buiten en dan leg ik zijn hok vol met handdoeken want hij mag dan geen strooisel en dergelijken. Ik zal ook een pijnstiller meevragen.

Mijn nijntjes kregen een injectie met een pijnstiller die een paar dagen zou werken. Dat was voldoende. Rammetjes zijn er, als het goed gaat, meestal wel redelijk snel bovenop. Een castratie bij ene voedster is wel veel drastischer en dan moet je niet weggaan zonder pijnstillers.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Na 2 weken kan je een voedster zoeken!!! 4 Weken is onzin, met 2 weken is alles zo goed als genezen en is er ook geen zaadcel meer te vinden.

Grrr :P Ik wil er niet weer helemaal op in gaan, aangezien er al een topic over was laatst bij gedrag en koppelen, maar roep niet meteen dat het onzin is. Dan vindt je dus dat ze op de faculteit Diergeneeskunde onzin verkondigen en alle toekomstige dierenartsen het dus ook bij voorbaat al fout hebben. Zelfs bij kliniek Wilhelminapark in Utrecht verkondigen dat een ram 2 tot 3 weken na de ingreep nog nakomelingen kan verwekken. Er is veel onduidelijkheid over en geen zekerheid. Roep dus niet meteen dat het onzin is van die 4 weken omdat iedereen hier 2 weken aan houdt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .