Ga naar inhoud

Van ongezond naar gezond??


Siska

Aanbevolen berichten

Sinds afgelopen woensdag zijn we eigenaar van maar liefst 3 konijnen.

Vlak voor de vakantie kwamen we in bezit van Kuif.

Fleurtje van de buren logeerde toen al bij ons en we hebben de ren van Kuifje naast de hare gezet.

Tijdens de vakantie is er een derde konijn aan komen lopen. Inmiddels hebben we hem gevangen en in een hok gezet.

Nu heb ik de volgende vraag...

Fleurtje kreeg altijd maar een beetje hooi en een bak vol met brokjes..

Kuif eigenlijk net zo.

Nu wil ik de voeding gaan veranderen want ik weet natuurlijk inmiddels dat nijnen veel hooi moeten hebben en dat de brokjes slechts een aanvulling zijn.

Ik heb vandaag alle konijnen 1 waspeen gegeven met hooi en brokjes.

Ons geadopteerd konijn had al snel de brokjes op en drinkt ook veel. Tenminste, meer dan de andere 2 maar die staan dan ook op gras.

Morgen ga ik de hokken verschonen en alle nijnen hebben stro als bodembedekking. Hoeveel hooi moet ik erbij leggen?

En hoeveel groenvoer is genoeg?

Hoe vaak per dag moet ik ze groen geven?

En hoeveel brok erbij? Ik kan ze toch ook niet gelijk van de brok afhalen.

Ik wil eerst 1 week alleen waspeen geven en daarna een 2e groenvoer..

Ben benieuwd naar jullie tips..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Groenvoer moet je rustig opbouwen, te beginnen met een stukje ter grootte van een postzegel en als de volgende dag er geen problemen zijn een stukje van 2 postzegels enzovoorts. En na een aantal dagen kan je dan op dezelfde manier de volgende soort gaan geven.

De hoeveelheid ligt er aan hoe goed je konijnen het aan kunnen, maar dat kan best veel zijn. Lees anders maar eens wat hier op het forum wat de verschillende konijnen allemaal krijgen.

Het aantal keer per dag maakt niets uit, ik geef 's ochtends een beetje van een soort groente en 's avonds een uitgebreide salade van verschillende soorten groen.

Hooi moet onbeperkt beschikbaar zijn, maar konijnen houden vaak erg van hooi dat ze vers krijgen, dus dat kan je beter steeds iedere dag of zelfs vaker wat aanvullen. In een keer een hele berg geven heeft geen nut, dan wordt het alleen maar vuil en eten ze het niet meer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .