Ga naar inhoud

Veel bloedverlies


sven_kim

Aanbevolen berichten

2 weken geleden hebben we een paar druppeltjes bloed gevonden in de urine van ons konijn.

Wij zijn dan naar dierenarts geweest, en we hebben medicatie meegekregen die we in het water moesten doen.

Nu vandaag zetten we ze buiten in de ren, samen met nog een ander konijntje. En aan het gras merk ik druppels bloed.

We hebben haar terug in haar hok gestoken, en nu daarnet waren er in de benedenverdieping plassen bloed.

Op haar bovenverdieping vanhetzelfde, zelfs met lange slierten bloed.:frown:

we vertrekken direct terug naar de dieren arts.

Ik hoop dat dit geen tumor of baarmoederhalskanker is :aww:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is de eerste keer dat ik iets hoor over dit soort dingen bij een schijnzwangerschap. Ik hoop dat iemand anders hier op het forum er meer verstand van heeft en er iets zinnigs over kan zeggen of dit kan of dat deze dierenarts vreemde dingen zegt. Is ze eerder al schijnzwanger geweest?

In ieder geval het beste voor haar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is de eerste keer dat ik iets hoor over dit soort dingen bij een schijnzwangerschap. Ik hoop dat iemand anders hier op het forum er meer verstand van heeft en er iets zinnigs over kan zeggen of dit kan of dat deze dierenarts vreemde dingen zegt. Is ze eerder al schijnzwanger geweest?

In ieder geval het beste voor haar.

ze heeft een paar maanden geleden een nestje gemaakt. Verder nooit problemen gehad.

Ze had ook geen urine in bloed, tot we ze terug samen zetten met ons ander konijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh jee...en we hebben morgen een feestdag hier....pfff

Als dit al door baarmoederproblemen komt, zit je hier minstens met een zéér zware ontsteking... zeker voor er zo'n bloedverlies is. Bij erge ontstekingen heb je zelfs meestal maar matig bloedverlies...

Provincie Antwerpen? Mag ik je een super DA aanraden?

Alleen balen dat je morgen op een weekendarts zal uitkomen...

Je hebt geen AB en pijnstilling meegekregen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh jee...en we hebben morgen een feestdag hier....pfff

Als dit al door baarmoederproblemen komt, zit je hier minstens met een zéér zware ontsteking... zeker voor er zo'n bloedverlies is. Bij erge ontstekingen heb je zelfs meestal maar matig bloedverlies...

Provincie Antwerpen? Mag ik je een super DA aanraden?

Alleen balen dat je morgen op een weekendarts zal uitkomen...

Je hebt geen AB en pijnstilling meegekregen?

ja, je mag er één aanraden. Ik dacht dat deze ook veel van knaagdieren afwist. Er gaan veel mensen met hun konijn naar toe.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dierenartsenpraktijk Orion

Ganzenweg 7

2222 Wiekevorst

+3214261100

www.dap-orion.be

Ik ben zelf erg lastig als het op konijnkundige dierenartsen aankomt, dat geef ik eerlijk toe. Maar ik ben echt super tevreden van deze dierenarts.

En ondanks ik er gemiddeld 45min voor moet rijden, blijf ik absoluut en zonder twijfel bij deze DA.

Mag ik zo onbeleefd zijn om te vragen naar welke DA je normaal gaat?

Is ze al iets levendiger?

Ik heb wel een gsm-nummer van een DA in Kontich. Maar deze DA is wel niet konijnkundig (heeft ze zelf eerlijk gezegd). Maar ze is wel super vriendelijk en zal in geval van nood zeker willen helpen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zijn ze bij dierenkliniek anubis ook konijnkundig Loes? Ik weet dat er daar altijd iemand is die wacht houdt 's nachts en in de weekends.

Anubis stuurt alle konijnen door... (heb ik van de DA die die konijnen krijgt doorgestuurd).

Even denken... ik weet niet onmiddellijk iets anders in Antwerpen in het weekend...heb daar zelf ook altijd erg veel moeite mee...

@sven_kim: Is haar temperatuur opgenomen? Urine getest?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ooh wat erg!

Als een konijn bevalt komt er wel wat bloed dat wel.

Maar jou konijn is niet zwanger dus dit is inderdaad heel raar!

Ik hoop voor jou en je konijn dat alles goed komt!

En of ze met schijnzwanger nou bloed verliezen heb ik geen idee van.

Sterkte!:heart:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Anubis stuurt alle konijnen door... (heb ik van de DA die die konijnen krijgt doorgestuurd).

Even denken... ik weet niet onmiddellijk iets anders in Antwerpen in het weekend...heb daar zelf ook altijd erg veel moeite mee...

@sven_kim: Is haar temperatuur opgenomen? Urine getest?

temperatuur was normaal, urine is niet getest.

Momenteel is ze héél levendig, binky's en rondspringen.

Ze heeft ook een plasje gedaan, met 1 druppeltje bloed in.

Verder heeft ze ook goed gegeten en goed gedronken.

Ik heb al een adres van een konijndeskundige gevonden op internet

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, ik vind het zelf ook héél vreemd, dat we telkens ons 2 konijnen bij elkaar zetten, dat ze dat krijgt.

Het ander konijn is wel altijd onder de staart van haar bezig. Het lijkt op bijten.

En dan een paar minuten later is dat bloed er.

In heel de periode dat ze medicatie tegen een blaasontsteking kreeg, heeft ze geen druppeltje bloed geplast.

Nu vandaag dat we het ander konijn bij haar hadden gezet, is het terug begonnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .