Ga naar inhoud

Als je wilt enten lees dit goed door!!!!!!!!


bunny ranch chanty

Aanbevolen berichten

link http://www.dierenkliniekwilhelminapark.nl/dierinfo/konijn/myxomatose.html

Jammer genoeg blijken nu ook dieren die reeds een maand eerder waren geent met Lyomyxovax. Te zijn overleden aan myx.

Ook hier geld lees de link dat ze niet 100 procent beschermd zijn dan!

Dervaximyxo word afgeraden waarom kun je lezen via de link onder aan.

Er zijn voor en nadelen van een enting.

Denk er goed over na als je de afweging maakt.

En vraag je dierenarts om de goede enting!Als je besluit het wel te doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lyomyxovax werkt maar een maand, dus dat een maand na vaccinatie konijnen overlijden aan myx sta ik niet van te kijken. Dat had een tante van mij ook, dat een maand nadat de konijnen gevaccineerd waren, er weer een paar myxomatose hadden. De dierenarts heeft toen ook eerlijk gezegd dat de vaccinatie maar een maand werkt (het staat ook in de bijsluiter!). Waarna mijn tante heeft besloten om geen konijnen meer te houden. Omdat al haar konijnen overleden door myxomatose vanwege de vele wilde konijnen daar in de buurt. En iedere maand enten werd haar te duur.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik was hier inderdaad achter gekomen voordat ik ging enten in mei.

Heb toen ook dierenartsen opgebeld omtrent welke vaccinatie ze gebruiken. Dit was gewoon Lyomyxovax.

Maar ik wist niet dat het maar een maand werkt.

Is het dan wel zo dat gevaccineerde dieren een betere kans op herstel hebben of is het van af nu helemaal onzin om te vaccineren?

Trouwens!

Toen ik Nijntje voor het eerst liet enten tegen vhd en myxomatose kreeg ze maar 1 spuit. Ik weet nog dat ik toen vroeg: maar is dit wel voor beide ziektes? en toen zei hij: ja hoor, tegenwoordig kan dat allemaal in 1 spuit.

Dit is zo'n 2 jaar geleden en daarom weet ik bijna zeker dat ze dus dercunymix gehad heeft.

aangepast door Debbie
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .