Ga naar inhoud

Groenvoer&Wilgen


Laura

Aanbevolen berichten

Ik heb net soorten groenvoer op een papiertje gezet die ik aan mijn nijnen wil geven. :goed:

En aan mijn ouders laten zien, Sommige dingen zijn heel goedkoop en dat gaan we dan zo halen!

Dan krijgen mijn nijnen steeds meer groenvoer.

Weet iemand nog groenvoer dat goedkoop is en dan de nijnen mogen?

Owja en over wilgentakken, bij ons staan gewoon allemaal bomen voor en me vader zegt dat dat wilgen(takken) zijn. Zou dat kunnen kloppen?

De bomen staan langs de sloot.

:bounce:

.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat ziet er niet typisch uit als wilg, een duidelijkere foto zou handig zijn.

Wat betreft goedkoop groenvoer, dat ligt ook aan de tijd van het jaar en waar je het koopt. Ik haal nu echt flinke bossen peterselie op de markt voor 75 cent per bos. Maar in de winter waren die bossen veel kleiner en ook nog duurder.

Helemaal goedkoop is als je ergens los wortelloof kan krijgen, als ze het hebben krijg ik het gratis mee op de markt.

Andijvie en witlof zijn meestal goed betaalbaar. Ik geef bijvoorbeeld ook bleekselderij, een stengel per dag dus dan doe ik best lang met een struik. Ik geef dus een aantal vaste dingen, maar de hoeveelheden laat ik afhangen van de prijs. Als iets in de aanbieding is krijgen ze er wat meer van.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is wel een hele onduidelijke foto, maar dat ziet er zo niet echt uit als wilg.

Misschien kun je aan je ouders vragen of je wat planten, groenten of kruiden voor de konijnen in de tuin mag zetten, dat scheelt ook al veel. En veel geschikte konijnen planten zijn ook gewoon heel mooi als tuinplant. Hier leven ze 's zomers bijna volledig op groen uit de tuin. 's Winters zal je dan wel wat meer groenvoer moeten kopen.

aangepast door lindavd
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb wat foto's met mijn mobiel van de takken en bladeren gemaakt.

Er staan jonge boompjes ervan en van die reusachtige bomen, die bomen zouden volgens mijn vader zover hij weet wilgen zijn:

Bij 1 foto lijkt het net of het stengels zijn maar dat is riet dar eronder groeit naast de boom.

En me hond hihi.

;)

687479076_5_a7tm.jpeg

687480040_5_IPnK.jpeg

687481543_5_kK90.jpeg

Van deze planten/bomen staan er wel een stuk of 50 in onze wijk..

Zien de wilgen er zo uit?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jep aan de onderkant zijn ze wit!;)

Uhm ik heb heel wat op staan ook fruit of iets en planten

Dingen die ik wil/kan geven:

Andijvie

Aardbei + plant

Appel

Appelboom blaaderen&takken

Bramen

Bloemkool

Brocoli

Boerenkool

Banaan

Gras

Kers + bladeren

Komkommer

Manderijn

Meloen

Peterselie

Paardenbloembladeren

Peer + bladeren

Paksoi

Spinazie

Veldsla

Witlof

Wortel + loof

Zelf heb ik nu Paksoi,appelboombladeren,paardenbloembladeren,gras,appel,wortel+loof.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Andijvie is nu heel goedkoop, witlof ook

Is er markt in je dorp? Vast wel, toch? Misschien kun je rond einde markt daarheen, dan is het extra goedkoop!

Ow, en ik denk dat dat wilg is, want anders doe ik t ook fout :D

Bij ons in het dorp is er maar 1x in het jaar een marktJE :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

-witlof is idd niet duur!; ik geloof dat ik voor 7 middelmatige witloffen iets van 1,70 betaal bij de nettoramma..

-en een winterwortel ook niet, en houdt zich lang!

-en ik koop ook iedere week een bos peterselie bij de nettorama voor 79 cent en dan geef ik ze iedere dag een bosje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .