Ga naar inhoud

Gedroogde kruiden


Lyra

Aanbevolen berichten

Ik heb een zakje gedroogde petersillie + rosenblüten van Activia gekocht. Kyro vindt de bloemblaadje maar vies, die laat hij altijd liggen maar de peterselie stengeltjes vindt hij super lekker. Als ik hem die geef dan eet hij alles gelijk op. Nu vroeg ik me af, hoeveel hij daar van mag hebben per dag. Kan je er te veel van geven?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goede vraag, ik geef zelf alleen gedroogde kruiden (meneer en meneer eten geen hooi, dat is voor het gewone volk, wie denk ik wel niet dat ik ben dat ik ze dat voorschotel) en geef meestal een bekertje per dag van vanalles. Als ze meer zouden eten, zouden ze ook nog meer krijgen. Alleen als ik meer geef blijft het liggen want als het langer dan een dag in hun bakje ligt eten ze het niet meer op. Maar goed, bij mij is het ook ter vervanging van hooi.. Bij jou is het natuurlijk niet de bedoeling dat hij minder hooi gaat eten.

Ik gaf oppasnijn Evert een klein beetje, echt een heel klein handje, hij at het direct helemaal op heb er niks meer van teruggevonden. Ook al zo'n groot verschil met mijn konijnen want die eten het wel, maar volgens mij ook liever niet.

Trouwens, ik geloof dat ik die mix van jou er ook tussen heb staan, hier eten ze ook alleen de peterselie. :P

aangepast door Dollie
Link naar reactie
Delen op andere sites

De bloemblaadjes gooi ik altijd in zijn wc-tje haha, ruikt het lekker fris:P

Kyro eet goed hooi. Niet zoveel dat hij de hele ruif leeg eet, maar ik zie hem heel vaak er aan knabbelen. Hij heeft een grote hooi bal, een hooi tunnel, een ruif, een mengkom met hooi erin (vindt hij helemaal geweldig hihi, staat buiten die kooi) en ik heb wc-rolletjes met hooi erin ophangen, vul ik ze in de avond, de dag erna zijn ze leeg.

Ik heb twee soorten hooi, (tot nu toe) paardenbloem +kamille en normaal hooi. Beide vindt hij lekker, al denk ik soms dat het normale hooi hem meer bevalt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .