Ga naar inhoud

De ehbo doos...


Lyra

Aanbevolen berichten

Alles wat rood is kan ik niet vinden, alles wat groen is heb ik maar bij sommige dingen weet ik niet of het goed is en alles wat zwart is moet ik nog bestellen bij de webwinkel... en alles wat blauw is klopt niet of...?

Kan iemand me helpen?

- Spuitjes zonder naald in verschillende maten (voor dwangvoeren)

- Nageltangetje

- Tekenpen of –pincet

- Thermometer voor het meten van koorts of onderkoeling

- Kruik (rubber), voor warm houden van het konijn na een operatie of bij gas.

- Borstels voor vachtverzorging en het verwijderen van losse haren tijdens de verhaarperiodes.

- Vlooienkam (voor het opsporen van beestjes in de vacht).

- Steriele gaasjes voor het verbinden van wonden. (een schaar en leukoplast)Ik heb soft.

- Tegen gas: Aeropax (hadden ze niet in de appotheek...) of Equate (bestellen via de webwinkel van konijnen.nl ) -

Tegen verstopping: Prozyme (webwinkel konijnen.nl)

- dwangvoeding: baby’s eerste hapje fruit, science recovery van russel rabbit (dierenarts) of ….

- pijnmedicatie: Gewone aspirine (groen/wit met acetosal)(ik heb Aspirine 100mg acetosal van Bayer), metacam (druppels?)

- Wondbehandeling: Echinacea tinctuur, Calendula tinctuur (of wondspray). Ben bij een DA geweest en die rade me wondspray af, van die eerste twee had ze nog nooit gehoord... ( ben niet bij een konijnkundige DA geweest, gewoon ergens naar binnen gelopen.)

Kamillethee

- Tegen stress: Rescue remedie (Bach) (druppels?

- Tegen vergiftiging (na het eten van giftige planten etc): Norit (drogist / apotheek) De norit wat ik heb is voor als je diaree hebt, iets anders hadden ze niet, het zijn zwarte tabletten en bevatten 125mg geactiveerde kool.

- Tegen uitdroging: orisel (appotheek) (heet anders, nammelijk O.R.S. voor een goede vochtbalans.)

- Een middel tegen diaree: Protexin, bij dierenarts (kende ze niet) , of Bio-Critical , bij Stichting de Hoge Hoed verkrijgbaar of Lactobacillus

- voor oogbeschadigingen: Caf oogzalf (dierenarts) (De DA zei dat het ook gebruikt kon worden voor kleine wondjes.) Is Cavasan het zelfde?

- Okoubaka (bij vergiftiging, na narcose) (van VSM?, kende ze ook niet bij de DA)

Beetje onduidelijk geloof ik maar wil graag alles in huis hebben en dan ook echt het goeie in huis hebben, niet dat het straks verkeerd is:no:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Norit mag je meteen weer weg doen!

Norit is een medicijn dat dusdanig nauwkeurig gegeven moet worden dat dat dierenartsenwerk is.

Geef je teveel van Norit kan dit héél erg gevaarlijk zijn voor je konijn.

Protexine kun je bestellen op www.dovital.nl

Onder het kopje andere dieren vind je dan het konijn.

Echinacea of calendula tinctuur is gewoon bij het kruidvat te verkrijgen.

Volgens mij hebben ze het van een eigen merk en van vsm.

Ik vind een ehbo doos prima om bijvoorbeeld een wondje te kunnen verzorgen.

Blijkt je konijn echt pijn te hebben zou ik hem zeker niet zelf een pijnstiller gaan toedienen alvorens je een dierenarts hebt bezocht.

Als je je konijn een pijnstiller geeft kan he voor de de dierenarts later erg moeilijk zijn om de precieze plek en ernst van de pijn te bepalen.

succes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wacht toch nog graag meer antwoorden af, want als Norit niet gegeven mag worden, waarom staat het dan uberhaubt op de ehbo lijst?

Ik ben ook van mening dat niemand zelf voor arts moet gaan spelen, maar het is ook belangrijk dat als er iets gebreurt je met spoed kunt optreden of je naar de DA kunt of niet en dus alles telefonisch gebeurt.

Bovendien stond op de lijst dat Norit een heel ander medicijn is als wat het eigenlijk is, ik zou graag de reden daarvan willen weten en of er niet misschien een foutje is gemaakt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind het extreem belangrijk dat ik alles wat er ook maar in mijn macht ligt om te doen, ook echt kan doen. Daarom heb ik de ehbo-lijst van deze site overgenomen en ben aan het winkelen geslagen. Maar sommige dingen zoals dat norit of aspirenes staan niet echt juist op de lijst (bijv aantal mg, ect.) Vandaar dat ik dit topic gestart ben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wacht toch nog graag meer antwoorden af, want als Norit niet gegeven mag worden, waarom staat het dan uberhaubt op de ehbo lijst?

Omdat die nog geupdate moet worden.. Ben het met Kelly eens, gewoon maar beter wegdoen. Net als de Aeropax (maar die had je nog niet?) daar zijn de meningen ook over verdeelt, vanwege redenen genoemt in dit topic.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het spijt me dat ik dit moet zeggen, maar als jullie de ehbo-lijst die hier op de site staat zo fout vinden vind ik het niet echt normaal dat die dan nog niet is bijgewerkt. Jullie zitten bijna allemaal dagelijks op het form en proberen mensen met konijnen te behoeden voor slechte dingen voor je konijnen, maar er staat dan wel een lijst op die heel veel fouten bevat... ik vind dat erg vreemd...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alles wat hieronder staat heb ik al, ik begrijp dat je, je konijnen niets kunt geven zonder eerst te overleggen met een konijnkundige dierenarts. Ik heb dit topic opgezet omdat ik de lijst op BB onduidelijk vond. Hierbij zou ik dus graag hulp willen bij het vullen van mijn EHBO-doos. Wat het kost is niet van belang.

spuitjes zonder naald

tekenpen

thermometer

kruik

steriele gaasjes

leukoplast soft

science recovery van russel rabbit

metacam (druppels)

kamillethee

rescue remedie (bach) druppels

O.R.S.

cavasan

Dus wat heb ik nog nodig?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ehmm. Misschien voor de zekerheid een klein rolletje veband ;) Heb ik er ook voor de zekerheid inzitten ookal hebben we zelf een EHBO doos waar genoeg verband in zit. Heb je verder een middel tegen gas? Zie het zo niet ertussen staan maar kan ook aan mij liggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het spijt me dat ik dit moet zeggen, maar als jullie de ehbo-lijst die hier op de site staat zo fout vinden vind ik het niet echt normaal dat die dan nog niet is bijgewerkt. Jullie zitten bijna allemaal dagelijks op het form en proberen mensen met konijnen te behoeden voor slechte dingen voor je konijnen, maar er staat dan wel een lijst op die heel veel fouten bevat... ik vind dat erg vreemd...

Mag ik je er dan even aan herinneren dat dit allemaal vrijwillig is wat wij hier doen...

Buiten Bunnybunch hebben we allemaal, dus ook Evee die de artikelen beheerd, een baan en ander leven.

Artikelen wijzigen staat hoog op de planning om te gebeuren.

Leden weten ervan en wijzen mensen die topics daarover openen erop.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind het extreem belangrijk dat ik alles wat er ook maar in mijn macht ligt om te doen, ook echt kan doen. Daarom heb ik de ehbo-lijst van deze site overgenomen en ben aan het winkelen geslagen. Maar sommige dingen zoals dat norit of aspirenes staan niet echt juist op de lijst (bijv aantal mg, ect.) Vandaar dat ik dit topic gestart ben.

Misschien het handigste om dat even per PB of mail te melden aan Evee..

Zij kan de artikelen aanpassen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mag ik je er dan even aan herinneren dat dit allemaal vrijwillig is wat wij hier doen...

Buiten Bunnybunch hebben we allemaal, dus ook Evee die de artikelen beheerd, een baan en ander leven.

Artikelen wijzigen staat hoog op de planning om te gebeuren.

Leden weten ervan en wijzen mensen die topics daarover openen erop.

Dat is natuurlijk wel zo, maar niet iedereen opent een topic.. Ik bedoel, het is super dat jullie je zo inzetten voor deze site hoor, echt, niks op aan te merken en dat jullie niet overal direct tijd voor hebben is logisch.

Maar misschien is het beter om een artikel dan tijdelijk offline te zetten ofzo? Ik bedoel, ik weet niet hoe schadelijk het nu precies kan zijn Norit te gebruiken.. Maar als het echt heel fout kan gaan, lijkt zoiets me verstandiger.

Nogmaals, echt niet bedoelt als kritiek ofzo, want BunnyBunch is dankzij Evee, Legar en de moderators een geweldige site met heel veel waardevolle informatie!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik bedoel het echt niet verkeerd, maar er zijn nu gewoon al drie dingen op die lijst die niet goed zijn voor konijnen. Vandaar dat ik dat zei. Je kunt mijn reactie toch wel een beetje snappen? Ik ben gewoon bezorgd en heb het beste met mijn dieren voor.

Is er nog iets wat ik nodig heb? en wat is Okoubaka? Kan het nergens vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alles wat hieronder staat heb ik al, ik begrijp dat je, je konijnen niets kunt geven zonder eerst te overleggen met een konijnkundige dierenarts. Ik heb dit topic opgezet omdat ik de lijst op BB onduidelijk vond. Hierbij zou ik dus graag hulp willen bij het vullen van mijn EHBO-doos. Wat het kost is niet van belang.

spuitjes zonder naald

tekenpen

thermometer

kruik

steriele gaasjes

leukoplast soft

science recovery van russel rabbit

metacam (druppels)

kamillethee

rescue remedie (bach) druppels

O.R.S.

cavasan

Dus wat heb ik nog nodig?

Betadine?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .