Ga naar inhoud

Stamper niet oke ???


Britt

Aanbevolen berichten

  • Reacties 936
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Aaaaaaaah ik drukte op een verkeerd knopje...alles weg :duivel:

poging 2...

Toen we bij Claire en Britt aankwamen (dankzij Loes die me heeft opgepikt aan het station), zijn we eerst naar de konijnen gaan kijken en dan vooral naar Stamper. Hij had duidelijk last van een verzwakte achterhand en hij had duidelijk meer last van één achterpoot. Als hij op zijn achterpoten ging staan, viel hij inderdaad gewoon achterover. Aangezien we ook aan mogelijke EC dachten hebben we heb verder nagekeken. En er was ook beginnende urinebrand te zien.. na wat kijken viel het ons ook op dat hij wat urine liet lopen.

De konijnen zien er op het eerste gezicht goed verzorgd uit. Dus even aan de meiden gevraagd of er nog probleempjes waren met de andere konijnen en de vacht gecontroleerd. De vacht liet toch dingen zien, die je normaal niet mag zien. Bij Snugel (denk ik :$) was dit erg duidelijk te zien, dus die mocht ook in het vervoersmandje mee naar de DA.

Bij de DA aangekomen (goed op tijd), mochten we na een tijdje binnen.

En ik moet het zeggen... wat een super DA... een DA die het ook absoluut te gek zou vinden om een praktijk te hebben en enkel konijnen te behandelen. Een Da die ook goed luisterde naar wat we zeiden (en waar ik leuk mee heb gesproken :$). En een DA die rekening heeft gehouden met Britt en Claire hun financiële situatie en niet alle medicatie heeft aangerekend. Dus absoluut een top DA!

Nu zijn jullie natuurlijk benieuwd of we een duidelijke diagnose hebben... Het kan EC zijn en het kan ook een probleem met de achterhand/rug zijn (welke niet EC gerelateerd is), maar met deze medicatie wordt beide aangepakt. Stamper wordt 6 weken behandeld met Panacur (de meiden hebben een hoop suspensie meegekregen (die ook nog eens goedkoper was dan hun pillen én natuurlijk véél handiger). En alle andere konijnen krijgen 2 weken panacur.

Daarnaast wordt Stamper een tijdje op AB (Enrofloxoral) gezet. En hij krijgt even Carprofen. Daarnaast erg belangrijk... deze keer wel Dexamethasone. Belangrijk als het idd een probleem aan de rug is en ook voor EC geeft de combinatie van dit met panacur véél betere kansen op herstel en op een beter herstel. Deze moet hij na vandaag nog 10 dagen ingespoten krijgen.

Daarna heeft de DA nog even onder de microscoop gekeken en ze hebben idd mijt. Daarvoor moeten ze allemaal 2x een pipet Stronghold (omdat ik al aan mogelijke mijt dacht, had ik al een paar pipetten Stronghold meegenomen uit BE omdat die hier bijna de helft goedkoper is) in de nek krijgen.

Ze hebben bij de DA ook nog een proefzakje SS gekregen.

Toen zijn we terug naar Uden gereden (opnieuw met Loes als geweldige chauffeur).

Daar zijn we rustig met Britt en Claire rond de tafel gaan zitten en hebben ze een lijst gemaakt met alle medicatie met de doseringen en tijdsduur voor elk konijn.

Toen zijn we nog even naar de konijnen gegaan en hebben we ze allemaal al één keer panacur gegeven en stronghold (en de konijnen hebben achteraf een SSje gekregen). Ik heb het voorgedaan, zodat ze het de volgende keren zelf kunnen.

Uiteindelijk nog iets gaan eten met Loes en terug richting station en richting BE.

Enne meiden... niet denken aan inslapen. Dat is nu absoluut NIET aan de orde ;).

En succes met het schrobben van de hokken :mdr:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aaaaaaaah ik drukte op een verkeerd knopje...alles weg :duivel:

poging 2...

Toen we bij Claire en Britt aankwamen (dankzij Loes die me heeft opgepikt aan het station), zijn we eerst naar de konijnen gaan kijken en dan vooral naar Stamper. Hij had duidelijk last van een verzwakte achterhand en hij had duidelijk meer last van één achterpoot. Als hij op zijn achterpoten ging staan, viel hij inderdaad gewoon achterover. Aangezien we ook aan mogelijke EC dachten hebben we heb verder nagekeken. En er was ook beginnende urinebrand te zien.. na wat kijken viel het ons ook op dat hij wat urine liet lopen.

De konijnen zien er op het eerste gezicht goed verzorgd uit. Dus even aan de meiden gevraagd of er nog probleempjes waren met de andere konijnen en de vacht gecontroleerd. De vacht liet toch dingen zien, die je normaal niet mag zien. Bij Snugel (denk ik :$) was dit erg duidelijk te zien, dus die mocht ook in het vervoersmandje mee naar de DA.

Bij de DA aangekomen (goed op tijd), mochten we na een tijdje binnen.

En ik moet het zeggen... wat een super DA... een DA die het ook absoluut te gek zou vinden om een praktijk te hebben en enkel konijnen te behandelen. Een Da die ook goed luisterde naar wat we zeiden (en waar ik leuk mee heb gesproken :$). En een DA die rekening heeft gehouden met Britt en Claire hun financiële situatie en niet alle medicatie heeft aangerekend. Dus absoluut een top DA!

Nu zijn jullie natuurlijk benieuwd of we een duidelijke diagnose hebben... Het kan EC zijn en het kan ook een probleem met de achterhand/rug zijn (welke niet EC gerelateerd is), maar met deze medicatie wordt beide aangepakt. Stamper wordt 6 weken behandeld met Panacur (de meiden hebben een hoop suspensie meegekregen (die ook nog eens goedkoper was dan hun pillen én natuurlijk véél handiger). En alle andere konijnen krijgen 2 weken panacur.

Daarnaast wordt Stamper een tijdje op AB (Enrofloxoral) gezet. En hij krijgt even Carprofen. Daarnaast erg belangrijk... deze keer wel Dexamethasone. Belangrijk als het idd een probleem aan de rug is en ook voor EC geeft de combinatie van dit met panacur véél betere kansen op herstel en op een beter herstel. Deze moet hij na vandaag nog 10 dagen ingespoten krijgen.

Daarna heeft de DA nog even onder de microscoop gekeken en ze hebben idd mijt. Daarvoor moeten ze allemaal 2x een pipet Stronghold (omdat ik al aan mogelijke mijt dacht, had ik al een paar pipetten Stronghold meegenomen uit BE omdat die hier bijna de helft goedkoper is) in de nek krijgen.

Ze hebben bij de DA ook nog een proefzakje SS gekregen.

Toen zijn we terug naar Uden gereden (opnieuw met Loes als geweldige chauffeur).

Daar zijn we rustig met Britt en Claire rond de tafel gaan zitten en hebben ze een lijst gemaakt met alle medicatie met de doseringen en tijdsduur voor elk konijn.

Toen zijn we nog even naar de konijnen gegaan en hebben we ze allemaal al één keer panacur gegeven en stronghold (en de konijnen hebben achteraf een SSje gekregen). Ik heb het voorgedaan, zodat ze het de volgende keren zelf kunnen.

Uiteindelijk nog iets gaan eten met Loes en terug richting station en richting BE.

Enne meiden... niet denken aan inslapen. Dat is nu absoluut NIET aan de orde ;).

En succes met het schrobben van de hokken :mdr:

Ik ben best nieuwsgierig, weet je dat?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij de DA aangekomen (goed op tijd), mochten we na een tijdje binnen.

En ik moet het zeggen... wat een super DA... een DA die het ook absoluut te gek zou vinden om een praktijk te hebben en enkel konijnen te behandelen. Een Da die ook goed luisterde naar wat we zeiden (en waar ik leuk mee heb gesproken :$). En een DA die rekening heeft gehouden met Britt en Claire hun financiële situatie en niet alle medicatie heeft aangerekend. Dus absoluut een top DA!

Ben zo blij dat ik daar echt goed zit met mijn dieren :D

Maargoed, jou verhaal maakt de boel compleet zo :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Super!!! Pluimen, petjes af en schouderklopjes voor de Loezen.

Maar ook een complimentje voor Claire en Britt.. voor het vertrouwen hebben in nog een dierenartsbezoek met 2 ervaren konijnenhouders ;)

Voor jullie moet het ook niet leuk geweest zijn om elke keer online te komen en kritiek te lezen, maar misschien dat jullie nu snappen dat het gegronde kritiek was.. waar je juist iets mee kon en om jullie konijntjes juist te helpen.

Nu gaat alles goed komen met de konijntjes :):)

Wat super trouwens, die DA. Ook pluimpjes, petjes af en schouderklopjes voor de DA. Het klinkt als een hele fijne betrouwbare DA :) En zeer KK.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ze net allemaal panacar gegeven, en heb Teddy ook 2 was vergeten 2.5 morgen wel weer 2.5 !

en Stamper heeft zijn Carprofen & Enrofloxoral gekregen

Enrofloxoral : 0.5 ml

&

Carprofen : 0.3 ml

ze moet deze 2 medicijnen vanavond nog hebben !en die prik nog !

en morgen weer opnieuw, 2 weken allemaal en 6 weken Stamper met Panarcar

en ze krijgen dan ieder weer een paar snoepjes van de da !

Sabbie Sorry da ik zo reageerde ;)

maar da kwam omdat ik boos was,

ik ben wel blij om te horen da iedereen nou blij is,

mijn zus en ik willen nu wel naar Schijndel toe, maar dan moeten we ons Pap nog zien over te halen |:P

en als dat niet lukt dan blijven we bij de Heikant !

aangepast door Britt
Link naar reactie
Delen op andere sites

je kan een keer rustig om de tafel gaan zitten met je vader en je moeder.. je kan dan uitleggen dat je hierdoor zeker weet dat een goede diagnose wordt gesteld, en het je dus uiteindelijk geld scheelt. Je kan ook afspreken dat als je denkt dat er iets mis is met de konijnen, je dit goed communiceerd. Ik snap dat je ouders niet alles zomaar aannemen van mensen van een konijnenforum.

Bespreek hier dan goede argumenten waarom je naar de da moet. En communiceer dit dan terug met je ouders. Als je dit op een rustige en duidelijke manier doet, kunnen je ouders dit goed vinden.

Je kan ook afspreken dat je in de ruil voor een ritje naar de da iets terug doet voor je ouders.. en keer de hond uitlaten.. boodschappen doen.. stofzuigen.. Noem het maar op. Hierdoor laat je merken dat je het serieus neemt, en zien je ouders dit ook!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja Karina komt ons helpen !!

ik heb het toenstraks geprobeerd maar het lijkt dat Stampers vel taai is :P:P

dus ik doe het maar niet ! zomenteen prik ik iets verkeerd !

en anders doen we het samen !

ik vind het wel lief van haar !!

hond uitlaten :P??

we hebben geen hond :P

ik wil dan benzinekosten terug geven + tijd !

misschien dat dat helpt!

maar het gaat ons lukken ( hoop ik )

aangepast door Britt
Link naar reactie
Delen op andere sites

mogen wij een paar fotos zien? :P

Ten eerste zag ik er gisteren niet uit... maar 3u geslapen aangezien ik om 6u weer moest opstaan... dan een paar uur in het ov..

En ten tweede en de voornaamste reden... ik kom zelf uit de lucht gevallen :oh:.

Ik ben enkel op de hoogte van de foto die hier al geplaatst is...

Dussuh.. Loes, wat heb jij gedaan? :shocked:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .