Ga naar inhoud

Help mijn konijn loopt rondjes!!


Tanja'tje

Aanbevolen berichten

Wilhelmina park (ik ben fan van ze) raad aan om het te combineren met een ander medicijn op hun site, misschien wil jouw dierenarts dat ook overwegen?

Dit stukje bedoel ik:


  • Welke medicjnen zijn geschikt om een konijn met torticollis door E. cuniculi te behandelen:
    intraveneuze%20injectie.jpg
  • Fenbendazol = Panacur
  • Dexamethason injecties IV 3 dagen (om reactie en zwelling af te remmen)
  • Na de 3 dagen gaan we metacam (= pijnstiller en ontstekingsremmend middel) dit kan namelijk niet gelijk met dexamethason gegeven worden
  • Vitamine B injecties(om de zenuwcellen te laten herstellen)
  • Duplocilline of baytril (= antibiotica)
  • Gedurende 3 dagen wordt het konijn in de opname geplaatst. Aangezien de dexamethason injecties IV gegeven worden en de vitamine B injecties pijnlijk zijn, is ons advies de konijnen gedurende 3 dagen te hospitaliseren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja dat heb ik begrepen..

Hij was ook in een korte tijd wat afgevallen..

En hij dronk altijd eigenlijk al veel..

En nu zie ik dat het een paar van de symptomen zijn..

Die van mij heeft precies hetzelfde hoor. Drinkt zijn hele leven al ontzettend veel, eet ook heel erg veel maar is eigenlijk altijd wat magertjes geweest.

Link naar reactie
Delen op andere sites

acchh wa erg,

ik ben benieuwd of het EC is,

ik heb het stukje ook gelezen !

hoe kunnen ze dit eigenlijk krijgen ? als ik vragen mag,

ik bedoel dan de scheve kop,,

Onze stamper heeft zijn kop niet scheef hangen maar als je hem binnen zet of in zijn ren, dan gaat hij wel de hele tijd rondjes rennen en dan krijg je haar niet maar te pakken, maar ik denk dat dat spelen is niet ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

acchh wa erg,

ik ben benieuwd of het EC is,

ik heb het stukje ook gelezen !

hoe kunnen ze dit eigenlijk krijgen ? als ik vragen mag,

ik bedoel dan de scheve kop,,

Onze stamper heeft zijn kop niet scheef hangen maar als je hem binnen zet of in zijn ren, dan gaat hij wel de hele tijd rondjes rennen en dan krijg je haar niet maar te pakken, maar ik denk dat dat spelen is niet ?

Heel veel konijnen hebben de parasiet in hun lichaam, maar alleen als ze plots een lage weerstand krijgen kan deze parasiet doorzetten en symptomen gaan geven. De E.cuniculi parasiet tast het zenuwstelsel aan, en doordat er ook zenuwen in de hersenen zitten kan dit voor en scheve kop en verlamming zorgen, en meerdere klachten.

Dat rondrennen en dat je haar niet te pakken krijgt dat doen ze hier ook heel vaak, heeft er niets mee te maken hoor:)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het gaat iets beter met Charlie vandaag!!

Hij loopt niet meer zo scheef en heeft zelf gedronken en gegeten!!

Zijn ogen bewegen niet zo heel erg meer heen en weer,maar nog wel een beetje..

Ook zijn de pupillen erg wijd..

Ik heb zometeen weer een afspraak met de Da..

Ik ben benieuwd..

Link naar reactie
Delen op andere sites

OK...

Je hebt de panacur van de dierenarts waar je als eerse bent geweest?

Een dierenarts met verstand van konijnen zal een scheve kop en verlammingsverschijnselen niet zomaar af doen met een ontsteking.

Panacure word niet door het lichaam opgenomen dus ik zou zo even niet weten waarom je dat niet naast een ontstekingremmende injectie mag geven.

Maar goed... ik ben geen da natuurlijk. Maar als je ziet wat wilhelminapark naast de panacure nog allemaal geeft kan ik me dat niet voorstellen.

Welke dosering panacur geef je en hoelang moet je het geven?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben je nog steeds bij dezelfde dierenarts? Ik zou echt op zoek gaan naar een andere, deze is niet konijnkundig. Ik kan het fout hebben, maar Panacur wordt niet opgenomen door het lichaam en is dus niet schadelijk (dat heb ik niet fout hoor, dat is een feit) dus volgens mij kun je dat gewoon gaan geven.. Het is zo belangrijk gauw te behandelen bij E. cuniculi.. Het heeft geen zin om weer een afspraak te maken bij deze dierenarts, dat kost je alleen maar geld..

Er is geen DA bij je in de buurt die op de lijst staat?

aangepast door Dollie
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ik begrijp dat ik een andere da moet zoeken maar ik heb geen auto tot,

mijnbeschikking en om nou met een ziek konijn met het ov te gaan lijkt me niet echt handig..

En daarbij komt nog dat de kids natuurlijk ook thuis zijn en die zijn nog erg klein..

Dus het is een beetje lastig..

Maar als ik panacur kan geven doe ik het zo maar gelijk geven..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doen !

Ondertussen alles lezen wat los en vast zit hier over E.Cuniculi !

Dat kan je door bij de zoekfunctie op de hoofdpagina (home) E.Cuniculi in te typen (en/of; Panacur)

Je kan dit ook rechtstreeks bij 'zoeken' doen in de donkergele horizontale balk boven aan deze pagina, vlak onder de plaatjes van die konijnenjes en dat hamstertje staat het.

Wil je meer weten over dwangvoeren, kan je dat woord natuurlijk ook intypen....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .