Ga naar inhoud

In de rui ...


webwiper

Aanbevolen berichten

Bo blijft maar in de rui, het is waarlijk zielig. Hij is een NHD van 2 jaar oud met zwarte vacht en witte ondervacht. Je ziet dus mooi alle witte plukken aan hem hangen. Hij is nu al een maand of twee zwaar in de rui. We kammen en stofzuigen ( :o ) hem om de twee dagen, maar het blijft maar komen. Wat we wel merken is dat het nu vooral onderaan nog is (de rug lijkt al klaar te zijn).

Vervelend voor Bo, want het kammen brengt wel wat stress teweeg waardoor hij tegenwoordig veel minder uit zijn hok komt (angst om gekamt te worden) als wij in de buurt zijn.

Zijn er nog zo ? Is dit abnormaal ? Hij bracht de winter buiten door, waardoor hij waarschijnlijk veel meer haar heeft aangemaakt dan de winter ervoor, toen hij binnnen zat ?

Alle bemerkingen zijn welkom !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Boris (nhd van 2 jaar) is al van maart in de verharing. Hij heeft nog steeds een stuk ondervacht wat weg moet. Hij komt er maar niet door heen. Kammen helpt niet zoveel en hij wilt het ook niet. Ik pluk hem wel elke dag als hij zijn groente krijgt. Op andere momenten hoef ik het niet te proberen want dan rent hij gewoon weg. De eerste verharing is bij hem nog niet voorbij en ongeveer 1 maand geleden begon het vanaf zijn rug opnieuw. Boris zit zijn hele leven al buiten. Zijn vriendinnetje(ook nhd van 1.5 jaar) heeft dit dus niet. Ze is wel in de verharing maar niet zo extreem als Boris en zeker niet zo lang.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Boris (nhd van 2 jaar) is al van maart in de verharing. Hij heeft nog steeds een stuk ondervacht wat weg moet. Hij komt er maar niet door heen. Kammen helpt niet zoveel en hij wilt het ook niet. Ik pluk hem wel elke dag als hij zijn groente krijgt. Op andere momenten hoef ik het niet te proberen want dan rent hij gewoon weg. De eerste verharing is bij hem nog niet voorbij en ongeveer 1 maand geleden begon het vanaf zijn rug opnieuw. Boris zit zijn hele leven al buiten. Zijn vriendinnetje(ook nhd van 1.5 jaar) heeft dit dus niet. Ze is wel in de verharing maar niet zo extreem als Boris en zeker niet zo lang.

Heel erg herkenbaar ... Be (NHD van 1 jaar maar met kortere haren) heeft er totaal geen last van ! Mijn grootste schrik is dat ze hem wast en daardoor haren binnenkrijgt ... Nu ja, het einde lijkt in zicht ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Muis heeft het hier ook heel erg! Probleem is dat ze zich niet laat aaien, laat staan plukken...het lijkt wel alsof ze ruzie heeft gehad met de kapper, ziet er echt niet uit. Gelukkig hebben ze allebei nog nergens last van wat betreft haren in hun buikje, dus hopelijk blijft het goed gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ooo...zo herkenbaar!! max, hangoor van 1,5 is ook al 3 weken in de rui...vreselijk... precies zoals jij beschrijft... begon vooraan bij z'n koppie... we zijn nu de hele rug over geweest en alleen bij zijn kontje verhaart hij nog... ik ben meerdere keren per dag aan het plukken.. ben inderdaad ook heel bang dat Floor het allemaal binnenkrijgt als ze hem gaat wassen... ik heb er inmiddels al bijna een dekbed mee kunnen vullen...hihihi...

de nieuwe vacht is overigens wel heel mooi...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tof om te horen dat we niet de enige lijdenden zijn :) Volgend jaar houden we hier ook alles bij en maken we nieuwe kussens voor op de bank. Zalig zacht materiaal !

Sterkte allemaal

Tip : Hier is Bo helemaal niet bang van de stofzuiger. Met het borsteltje erop is dit een grote hulp bij het plukken. Anders gebeurd het nogal eens dat de ganse tuin volhangt :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien nog een tip: Als een konijn zich wast en te veel haar binnen krijgt heb je kans dat hij een verstopping krijgt (soort haarbal dus) en dat kan binnen 2 uur ook fataal zijn.

(vertelde een dierenarts mij.)

Ik ken er té weinig van, maar dit lijkt me we heel erg snel ? De spijsvertering van een konijn mag inderdaad niet lang stilliggen, maar 2 uur lijkt me enorm kort ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ken er té weinig van, maar dit lijkt me we heel erg snel ? De spijsvertering van een konijn mag inderdaad niet lang stilliggen, maar 2 uur lijkt me enorm kort ?

Ik had vandaag die dierenarts aan de telefoon ik vroeg hoe mijn konijn Jackie binnen 2 uur zomaar dood lag terwijl zij om 5 uur heel actief was en zomaar om 7 uur dood lag. Toen zei die vrouw dat dit een oorzaak kon zijn. (Zelf vond ik het ook raar, maar blijkbaar kan het wel. Maar ze denkt eerder dat mijn konijn aan een hersenbloeding of hartstilstand is dood gegaan)

Het kan dus wel, Ik zei ook al binnen 2 uur. Ja zei ze.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sam is ook verschrikkelijk in de rui. Zijn hele rug is nu al klaar, maar hij heeft echt nog zo'n "oude mannetjes" kraagje bij zijn staart. En de buren blij, dat ik konijnen heb...... Ik probeer het zo veel mogelijk weg te gooien, maar ja soms waait er een heel kapsel in de rondte en eindigt meestal bij hun in de tuin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De duitse/franse hangoor die ik uit de opvang heb gehaald een paar weekjes terug is ook heel erg in de rui, plukken heeft niet eens zoveel zin want het zit behoorlijk vast, toen ik hem op ging halen haalde ze er zowat 3 konijnen haar uit haha. Inmiddels word het rustig aan steeds minder, maar ben het van mijn andere konijnen niet zo heftig gewend.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is hij nog best jong?

Want mijn vriendin haar konijn heeft het ook is ongv een half jaar maar moet zijn babyvachtje er nog af hebben en die heeft dat ook.

Het ligt er ook aan wat voor soort konijn het is en vooral wat voor vacht.

Boris is 2 jaar en een raszuivere NHD. Sammie is 1.5 jaar en ook een raszuivere NHD. Beide hebben dus een tattoo. Ze verharen echt heel verschillend.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Boris is 2 jaar en een raszuivere NHD. Sammie is 1.5 jaar en ook een raszuivere NHD. Beide hebben dus een tattoo. Ze verharen echt heel verschillend.

Baby vacht kan het dus niet liggen.

Misschien heb je ze een keer binnen gehaalt of buiten en dan weer terug? Dat kan het soms ook zijn dat weten ze niet welke vacht ze moeten aannemen.

Want stel dat het een kruising was van een konijn met meer haar en de ander minder heb je meestal ook zulke problemen.

Maar dees zijn dus raszuiver dus daar kan het ook niet aan liggen lijkt mij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .