Ga naar inhoud

maagverstopping en medicatie


wupsie

Aanbevolen berichten

zoals ik al in het stukje stampen vertelde zit gijs weer verstopt. hij heeft dit keer een "haarbal" in zn maag

ik heb laxapaste en ciseral drops meegekregen

maarhoevaak geven julie de ciseral drops? op welke tijden kan ik die het beste geven?

hij heeft nu om 7 uur een injectie gehad (ik denk ook met een zelfde middel, was ook om de maag te stimuleren) en ook een dosis van de laxapaste.

nou zit ik ook ff met het probleem dat ik de hele eek moet werken. de pasta moet 3 keer per dag (ochtend middag avond) nou ben ik smiddags dus niet thuis. kan ik dit ook s ochtends rond een uur of 8 (voor ik weg ga) om 1800 (als ik thuis ben) en voordat ik naar bed ga?

anders moet ik em mee nemen naar mn werk, en dan zittie de hele dag in zo'n reishokje of in zo'n dierenwinkel hokje. ook niet ideaal dus. en daar komt het reizen nog bij.

wat zouden julie doen? moet ik nu vanavond al weer wat geven?

ondertussen sjeest gijs weer door de kamer heen dus heeft hij nu gelukkig geen last meer. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb dit ook pas gehad met geert! zal zo ff mijn topic opzoeken, misschien staat er nog wat nuttigs in voor je?

Heeft de dierenarts niet gezegt hoevaak je hem dat moet geven? kijk anders is op het potje, daar staat het bij mij ook op!:P

gelukkig doet ie het alweer beter, ik had hele nacht niet geslapen!

http://www.bunnybunch.nl/community/gezondheid/24935-net-de-dierenarts-vandaan.html

aangepast door Aapje
linkje erbij geplakt en tikgebrek
Link naar reactie
Delen op andere sites

dankje heb net je topic gelezen. alleen heb jij andere meds dan ik mee gekregen. masseren laat gijs niet toe. toen de dierenarts voelde begon hij ook helemaal met zn achterpootjes te trillen, dus doet denk ik ook zeer. en het zit bij hem in zn maag niet in zn darmen. de meds die hij bij de DA heeft gehad helpen hem op dit moment ing. hij is nog nooit zo brutaal geweest :) hij heeft al een aantal keer in de openhaard gezeten en net ook al in de vensterbank :s

Link naar reactie
Delen op andere sites

geert kwam ook aardig los hoor! sprong hier ook op de salontafel bij thuiskomst.....:duivel:

je zou hem misschien ook prozyme kunnen geven als voorzorg? sinds geert vestopt heeft gezeten krijgt hij dit ook!

de kettingkeutels zijn daardoor ook minder geworden

aangepast door Aapje
Link naar reactie
Delen op andere sites

als hij actief is, hoef je dat vanavond niet meer te geven. Hij heeft de injektie bij de DA al gehad, dat volstaat.

Maseren moet je eigenlijk echt wel doen. Niet toelaten, niks van. Gewoon kordaat zijn en op zijn rug in je armen leggen.

dan ken je gijs nog niet.... :s dat gaat al helemaal niet. de DA zei ook al dat het een pittig mannetje was :P andere keren dat ik hem masseerde zette ik hem gewoon op tafel en dan mn handen onder zn buikje door.

maar geen van beide meds geven dus vanavond?

Link naar reactie
Delen op andere sites

als hij actief is, hoef je dat vanavond niet meer te geven. Hij heeft de injektie bij de DA al gehad, dat volstaat.

Maseren moet je eigenlijk echt wel doen. Niet toelaten, niks van. Gewoon kordaat zijn en op zijn rug in je armen leggen.

Ah, oké....ik was bang om zaken over het hoofd te zien...vandaar..

Dank u. :meuh:

Link naar reactie
Delen op andere sites

enthausiasme was te vroeg. hij is weer gestopt met zn groenten :s

heb besloten om hem morgen maar mee naar mn werk te nemen en daar in een hokje te doen. Reizen wordt hij over het algemeen niet heel stressig van. (gaat gewoon rustig liggen in zn hokje, ligt een anti slip matje in) en lijkt me toch van belang dat hij zn meds goed krijgt

nog iemand een idee over de gebruikelijke dosering van de ciseral? heb hem net gewogen: 3.1 kg

2 keer per dag 1.5 ml?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Caroliennn !!!! :bounce:

Als je niet goed weet hoeveel je konijn per kg moet hebben, doe je er goed aan morgenochtend even de dierenarts te bellen...

Sowieso lijkt het mij een goed plan, zo werkt het met mensen ook, om de medicatie zo gespreid mogelijk over 24uur te verdelen...

Hoe dichter je dus komt bij 'om de 12u', hoe beter..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja....CaroliNE kent Cisaral niet...verkopen ze alleen in NL... dus CaroliNE kent ook de dosis niet...

LOES!!!!

Zwitserland-België is ver, maar zo hard moet je nu ook weer niet roepen...

Naar mijn weten is de dosis Cisaral 2 tot 4 keer per dag 0.25-0.5 mg per kg konijn. Meestal wordt verkozen om het te spreiden en dus 4 keer per dag te geven.

Ik zal zo meteen nog eens nakijken welke dosering ik vorige keer heb gekregen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .