Ga naar inhoud

2 nagels afgebroken! Wat moet ik doen?


lizzie1981

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal

De nagels van mijn konijnen waren behoorlijk lang. Nu had ik voor 4 augustus een afspraak met de DA staan voor de halfjaarlijkse prikken, maar nu laat ik Bo en Snickers net los en zie ik ineens twee nagels liggen.

Ze zijn van bo, van haar voorpootje. Ze zijn er allebei volgens mij helemaal af. Het bloedde even (het hoektoiletje zit wat druppels bloed) en verder stempelt het een beetje als ze rondloopt.

Ze is nu wel net zo springerig als normaal en loopt gewoon rond. Wel likt ze veel aan haar pootje en laat ze snickers er ook veel aan likken.

Ik heb direct de DA gebeld en die zeiden dat ik er evt een verbandje om kon doen maar als het stopte met bloedden ik niets hoefde te doen.

Ze heeft behoorlijk lange haren bij haar pootje, we hebben even gekeken maar het bloeden lijkt gestopt.

Morgen mag ik meteen naar de DA voor het knippen van de andere nagels.

Moet of kan ik nu nog wat doen voor BO? Ik vind het zo zielig en voel me een beetje schuldig nu....

zou ze veel pijn hebben?

:frown:

Ze lijkt nog wel gewoon vrolijk!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je zou het wondje voorzichtig schoon kunnen maken met betadine. De nagels groeien uiteindelijk weer aan, maar dit kan wel een tijdje duren. Het is wel belangrijk even goed in de gaten te houden dat het niet dik of rood wordt.

Als je konijn nog gewoon vrolijk is, heeft ze er waarschijnlijk geen last van.

Link naar reactie
Delen op andere sites

tjee dat wist ik helemaal niet....

Je ziet ook bij beide nagels het bovenste stukje hoorn dat hol is...alsof het ergens afgeschoven is....

Is het schadelijk dat ze deze niet meer terug krijgt Chanty? Ze zitten bij mij binnen in de huiskamer.

Ze is wel wat rustiger nu, al komt ze wel direct naar me toe als ik haar aanhaal. Ben blij dat ik morgen naar de DA kan zodat ze even goed nagekeken kan worden. Omdat ze zoveel haren bij haar pootjes heeft, zie ik niet zo goed of het dik of rood is. Dat is denk ik ook de valkuil geweest dat ik niet goed gezien heb dat haar nagels zo enorm lang waren, omdat de haren er vaak overheen zaten....

goed leermoment weer dus!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij een mens groeit een nagel gewoon weer terug, ook al is hij er helemaal af. Waarom is dat bij een nijn dan niet zo? Grappig, wist ik niet.

Ik weet dat het bij katten inderdaad ook zo is dat de nagel niet meer teruggroeit als hij er helemaal af is. Er zijn namelijk van die 'leuke' baasjes die alle nageltjes van hun kat laten trekken om te voorkomen dat er aan hun meubels gekrabt wordt, even vergetend dat zo'n kat ook meteen geen boom meer in komt. :grrrrrr:

Link naar reactie
Delen op andere sites

het stelt me wel gerust hieruit een beetje op te kunnen maken dat ze ook nog gewoon kunnen leven zonder, als is het met nagels natuurlijk beter! Bo is nog jong, pas 2 jaar oud, de nagels zagen er gezond uit maar ze waren dus helaas te lang.

Knippen jullie trouwens ook de haren bij de poten wel eens weg? Ik doe dat nooit maar bij Bo zie je haar nagels bijna niet omdat er hele plukken haar overheen hangen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .