Ga naar inhoud

Apart voeren?


Corina

Aanbevolen berichten

Het viel ons op dat een van onze konijntjes, Pinky, wat magerder begon te worden. Toevallig hebben we ze net ontwormd (omdat een van de konijnen wormen had moesten we ze allebei ontwormen, netjes ook nog herhaalt na 2 weken), dus dat kan het niet zijn. Verder is ze super vrolijk, eet als een bouwvakker en rent vrolijk de ren door.

Wel is ons al opgevallen dat het andere konijn, Beppie, altijd alles heeeeeeel snel opeet en dan b.v. het groenvoer uit Pinky haar bek trekt om het op te eten. Dus hebben we besloten om in ieder geval de biks apart te geven om te kijken of dit een oplossing is. We hebben namelijk het idee dat Pinky gewoon niet genoeg binnenkrijgt. Vanmiddag voor het eerst gedaan en wat blijkt, Beppie is al uitgebreid klaar en dan is Pinky net op de helft en duurt het minstens nog 5 minuten voordat zij klaar is. Ze krijgen allebei dezelfde hoeveelheid dus blijkbaar is Beppie bang dat ze te kort komt en vreet ze alles supersnel op. We gaan dit nu een paar dagen volhouden om te kijken of Pinky weer wat aankomt. Maar komt dit jullie bekend voor?

Link naar reactie
Delen op andere sites

aah mij wel heel bekend ja

een van mijn konijn is ook zo gulzig

hij dieuwt hem ook weg maar hij doet dat ook wel maar mijn meisje wil toch meer

ik heb nu een in de hok en de ander in ren dit moet toch echt wel want anders krijgt mijn mannetje veel te weinig drinken en daarom hangt er hier nu ook 2 drinkflessen zo dat ze beide te gelijk kunnen drinken

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ken het probleem. Ik ben mijn rammetje Teun nu apart met de hand een beetje aan het bijvoeren en ik laat hem als eerste bij de groenten en de SS. Zo krijgt hij wat meer binnen voordat onze kleine veelvraat Lola zich op het eten stort. Succes..

Link naar reactie
Delen op andere sites

yep hier gaat het er ook zo aan toe. Sissi is 2 weken ouder dan Stoffel, en is van het begin af aan al wat groter en ze eet (volgens mij dus daarom) een stukje sneller dan Stoffel. Als zij al twee brokjes biks op heeft is hij nog met nummer 1 bezig. Stoffel blijft klein, en is ook wat slanker dan Sissi, maar dat vind ik op zich geen probleem, zolang hij maar niet te mager wordt of af zou vallen. Okk het groenvoer wordt door Sissi uit de mond van Stoffel gestolen, maar sinds kort steelt hij dat net zo hard weer terug.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .