Ga naar inhoud

Brandende vraag naar de DA of niet


Saf

Aanbevolen berichten

Miss we lweer overbezorgdheid, Maar Jearke (de minihoudine is op een of andere manier weer eens uit haar ren ontsnapt normaal komt ze dan altijd uit bij de vlaamse reuzen waar ze redelijk rustig en lief voor is maar vandaag kwam ze uit in de ren van Petran e nBearke. En heeft ze Bearke aangevallen die heeft nu een wond aan haar oor.

Nu is mijn vraag geneest dit van zelf of moet ik maken dat ik bij een DA kom?

Ik ging heel even mijn mail checken boven ik dacht dat de ren hoorde en ben meteen naar onder gesprint dat was helaas al te laat. Bearke lijkt wel geschrokken maar is er voor de rest neit heel slecht aan lijkt het wel.

Wat moet ik nu doen?

Een paar foto's niet de meest duidelijke maar een konijn troosten tegelijker tijd haar oren fotograferen is best lastig. (ja ik weet het mannen kunnen geen twee dingen tegelijk)

DSC08669.jpg

DSC08668.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het droog is en je nijn heeft geen pijn, zie ik geen reden om naar de DA te gaan maar ik zou het wel heel goed in de gaten houden. Een ontsteking heb je natuurlijk zo plakken en pijn kan het ook doen, let goed op hoe je nijn het verder doet.

Kijk dus of het goed schoon blijft, het mag niet gaan ruiken of warmer voelen dan de rest van het oor.

Rot zeg dat dit gebeurd is!! Veel beterschap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Moet ik nog even ergens betadine vanaf zien te halen. Ik zal eens bellen volgens mij is de DA waar ik normaal heen ga (die met konijnkundige DA al gesloten. Die andere vinden konijnen volgens mij neit waard om zorg aan te geven. Die kijken zo vreemd als je met een konijn komt behalve dan voor entingen. En elke weer, tis MAAR een konijn...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je iets anders in huis als ontsmettingsmiddel?

Ik heb hier gisteren ook een wondje gehad, Hypoliets lip.

Heb na contact met de DA besloten dat hechten niet nuttig was.

Nu ontsmet ik het een paar keer per dag. En ze raadde aan er de volgende dagen wat terramycine oogzalf op te doen.

aangepast door zwarte panter
Link naar reactie
Delen op andere sites

Vast niet, zou niet weten wat. Ik denk dat we nog geen pleister in huis hebben bij wijze van.

Als ik mij op zondag in mijn vuist zou snijden en mijn vrouw zou moeten werken heb i kecht een probleem. Mss tich eens iets van ee nEHBO kistjes maken. In ieder geval voor de nijnen.

Gaat nu wel goed met haar, ze is heel rustig en is fijn aan het eten van haar salade

Link naar reactie
Delen op andere sites

Denk dat betadine iets zachter is, bijt/prikt minder. Maar effe naar de stad fietsen/rijden/lopen is geen optie? Als je het ontsmet is er niks aan de hand verder. Als Flip even genoeg heeft van Flap bijt ze ook af en toe wel, dan effe ontsmetten en dan groeit het ook zo weer mooi dicht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben net terug van de supermarkt en betadine gekocht. Heb van medicatie naar operatie van Toen en van Sies ook nog een antie ontstekingveroorzakende bacterie middel staan. Carofen. Kan ik dat eventueel ook gebruike.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ow ik wilde net zeggen dat er hier op BB ergens staat dat kamille-thee (koud natuurlijk;)) ook kan helpen.. en anders als je echt niets meer had en het was zondagavond (de supermarkten zijn hier nog open tot 16/17 uur:P) had misschien koud gekookt water nog geholpen.. denk ik :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Carprofen?

Is idd een ontstekingsremmer en pijnstiller.

Als ze niet laat merken dat ze echt pijn heeft, is dat normaal overbodig.

Dat is em! Formuleerde mij nvraag verkeerd is het mogelijk dat ik dit zou gebruiken mocht ik merke ndat ze er laast van krijg. Maar dan kan ik eigenlijk net zo goed meteen de DA bellen en het haar vragen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb het onsmet geweldig karakter. Zal wel even geprikt hebben, stampt boos weg. ik blijf rustig o pde grond zitten en een minuut later alweer knufflen, de Mafkees. Lijkt erg goed te gaan. Ze lijkt iets rustiger maar het is ook benauwd dat kan het ook zijn.

We houden het in de gaten, mijn dank is weer groot U allen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Euhm...Saf... wees gerust normaal prikt betadine niet. Dus je zal je lieve konijntje niet al te veel pijn hebben gedaan...:P

De kans dat het gaat ontsteken is klein, maar dan heb je idd een DA nodig. En mogelijk moet je dan idd carprofen geven al dan niet in combinatie met een AB. Maar dat is nu nog allemaal niet ter zake hoor. Niet te veel zorgen ;).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een AB heb ik ook nog staan. Medicijnen ga ik niet toe dienen zonder overleg. Bewaar ze nu omdat ik na Toen zijn operatie de overgebleven medicijnen had weg gegooit en een week later ze weer nodig had na de operatie van Ties.

Ik maak me ook niet ongerust dat het haar pijn heeft gedaan, het zal haar wel een beetje geprikt hebben en ze zal wel gepikeerd zijn dat ik haar vastgehouden heb toen ik met het wattenstaafje aan haar oor kwam.

Aaien, knoefelen etc prima maar stevig vastpakken is uit ten boze.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .