Ga naar inhoud

Wat is dit?


Tuinkabouter

Aanbevolen berichten

Een plaatje zegt meer dan 1000 woorden:

DSCF0466.JPG

DSCF0467.JPG

Dit is trouwens geen eigen baby-nijn, maar dit kwam ik onderweg tegen op een zorgboerderij. En voor de complotdenkers onder ons: ik heb altijd een fototoestel bij me, ook met de bus kom je wel eens op mooie plekjes ;)

Ik heb beloofd eens na te vragen wat dit kan zijn, heb geen oranje bolletjes kunnen ontdekken maar toch iets van schurft/mijt? Heb hem/haar trouwens omgedoopt tot Puk, omdat het de kleinste uit het nestje is. De rest had dit overigens niet, weet niet hoe snel schurft/mijt "overslaat" ?

aangepast door Tuinkabouter
Link naar reactie
Delen op andere sites

Alleen in handen gehad, "het"is net een week oud dus die mag nog absoluut niet van het nest!

Even ter verduidelijking voor degenen die wat minder in off-topic komen: ik werk op de taxi/bus in het gehandicaptenvervoer en zodoende kom ik veel op zorgboerderijen waar mensen met een beperking werken. Daar heb ik Flip begin mei meegenomen omdat ze anders een tik op de kop zou krijgen, en nu liep ik hier tegenaan.

Waar mogelijk probeer ik dieren te helpen. Op de boerderijen zelf interesseert het ze niet zoveel schijnbaar, daarom heb ik er een plaatje van geschoten, vraag het hier en ga met een advies terug :). Het was ook echt een gemixed nestje, 4x zwart, 1x lichtbruin, 1x donkerbruin, 1x grijs, 1x wit met verschillende maten. De witte was het grootste, echt al bijna een handjevol, en dit was de kleinste die dus ook als enige dit achter de oortjes/in het nekje heeft zitten.

aangepast door Tuinkabouter
Link naar reactie
Delen op andere sites

Omdat puk niet bij mij is heb ik de foto's doorgemailed naar Gelre Dierenartsen, locatie Groenlo (dichtste bij voor mij :$) en ben achter de foto's aangefietst. Daar hebben we het even besproken, maar hij/zij krabt er voor zover ik weet niet aan, en het was/is ook de enige uit het nestje. De DA kwam daarop met de verklaring dat het van de groei kon komen, dat het schilfertjes hoornvlies waren?

Ik zal mn best doen het in de gaten te houden in ieder geval, maarja, ik kom er natuurlijk ook niet ieder uur van de dag langs. Enige wat ik dan kan doen is Puk meenemen/warmhouden waarna de DA een afschraapseltje kan maken en het onder de microscoop leggen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij komt het bij jonge konijnen die nog in het nestje liggen wel vaker voor dat ze wat schilfers hebben...

Bunnyranch chanty heeft daar eens uitleg over gegeven..

Zeker weten doe ik het niet dus wellicht kun je haar even een pb sturen met de vraag of ze eens naar de foto;s wil kijken...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .