Ga naar inhoud

foto geslacht ram 4 maand?


elvira88

Aanbevolen berichten

Heeft iemand een foto van een rammetje van ongeveer 4 maand (van het geslacht dus)

of kan iemand vertellen wat er inmiddels te zien moet zijn (dus wat er meer te zien is als toen ze 8 weken waren)

Buddy ziet er nog altijd zo uit van onder, niks geen verandering:

624773791_5_8Rue.jpeg

Als het een mannetje was geweest, zou het piemeltje dan inmiddels niet meer gegroeit moeten zijn? Ik ga woensdag naar de dierenarts om haar te laten enten, maar ik mag toch hopen dat het echt een vrouwtje is.

Vanaf welke leeftijd zou je balletjes moeten zien en ziet dat er dan zo uit?

1186340939_1e9ff943e3.jpg?v=0

dit lijkt me een heel groot konijn, hoe ziet zoiets er bij een kleiner konijn uit? Heeft iemand misschien foto's van zijn eigen mannelijke konijn?

Thnx alvast.

Groetjes Elvira

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dankjewel kiwi, als ik die foto's bekijk dan denk ik toch echt dat ze een voedster is. ik zie bij haar echt een gleufje en het steekt maar heel iets uit, het lijkt echt geen piemeltje.

Waarom loop ik mezelf dan zo gek te maken dat het straks toch een ram blijkt te zijn? Degene die haar in eerste instantie gesext had was totaal niet konijnkundig en geeft nu ook toe dat het eerder een vrouwtje lijkt maar ik ben wel blij als ik het echt zeker weet, dat zal wel rust geven. Nog even tot woensdag wachten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

zie ik geen gleufje?lijkt wel voedster

ja als ik kijk bij haar zie ik ook echt een gleufje, maar dan zit ik weer foto's op internet te bekijken en dan lijkt het net of sommige piemeltjes ook gleufjes hebben:P Maarja bij haar is het nog exact hetzelfde als toen ik haar net had, piemeltjes groeien iets lijkt me.

Ik word helemaal zenuwachtig van mezelf haha:p

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij 3 en 4 maanden heb ik het ook niet gezien.

Bij 6 maanden toen de voedster een nestje maakte zei ik tegen mijn man leg jij je vingers eens naast het geslacht bij een rammetje komt er dan wat uit. Ik dacht zal wel niets zo zijn. Deed hij het en jahoor er kwam iets heel kleins uit. We schrokken ons rot! Heb jij dat al geprobeerd?

Ik heb meteen de fokker gebeld en die zei dat meen je niet (hij had beoordeels met 3 fokkers welk geslacht de konijntjes hadden) en vervolgens geeft niets dan ruil je hem toch even om. Nou na 6 maanden MOOI NIET zou hem voor geen goed willen missen. Wij konden geen balletjes vinden en hebben gevraagd of de fokker de volgende dag wilde komen om het te bevestigen en inderdaad het was toch een rammetje. Balletjes zaten aardig hoog aan de zijkanten op de buik nauwelijks zichtbaar. Het was echt een klein rammetje. Zuslief was veel groter! Dus dat zegt ook niets.

We hebben ze dus meteen uit elkaar gehaald. Er kwam niets in het bestje, bleek toch een schijnzwangerschap te zijn en op aanraden van de dierenarts hebben we ze dus allebei laten operen, de voedster was erg aggressief van het schijnzwanger zijn...

Link naar reactie
Delen op andere sites

nee zo bedoel ik het ook niet:P, maar het kon zijn dat mensen een foto hebben omdat ze ook niet zeker waren net als ik. Morgen weet ik het zowieso zeker, dan word ze ingeënt, en meteen gecheckt. Pfff ik hoop toch echt dat ik niet scheel gekeken heb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .