Ga naar inhoud

Kettingkeutels & blindedarm keutels erg ??


Britt

Aanbevolen berichten

Dat is niet waar hoor dat ze maar 3 tot 5 groentes per dag mogen... Kweet niet hoe je daar aan komt..

Diversiteit is goed.. en ze mogen zoveel groente als ze op kunnen en zolang ze er niet van aan de dunne raken.

Het is wel belangrijk om een continuiteit te hebben in hetgeen je geeft... Dus niet vandaag twee stronken witlof en morgen een hele bos wortelen.

Probeer dagelijks dezelfde variatie en portie te geven.

Konijnen zullen overigens geen drie weken diarree hebben door groenvoer...

Als je ze drie weken gelden voor t laatst groen hebt gegeven en ze nu nog steeds zachte ontlasting hebben is er echt wat anders aan de hand hoor...

Als een konijn reageert op groenvoer is dat meestal iets voor een dag of hooguit twee... maar zeker geen weken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 147
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

ik zal ze vanavond of morge is gaan wegen als ik er aan denk ! en zo'n bakje bedoel ik:

ceramiekbakjerabbit.jpg

stamper en snuggel krijgen dus maar 3kwart van het bakje vol, dus niet helemaal vol, alleeen biks geven we, en teddy,snoopy en zwerver krijgen 1 zo'n heel bakje en dan nog een halve, dus niet veel tog ! ik weet niet hoeveel gram dat is, begrijpen jullie me ? en kelly ik snap wat je bedoelt !

aangepast door Britt
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk als ik het zo bekijk dat je echt te veel biks geeft.. Je hebt natuurlijk meerdere konijnen dus dat is nog wat anders, maar als ik naar mijn Bailey kijk, die krijgt 50grambiks op een dag. (verdeeld in 2en) En 25 gram biks is echt maar een bodempje van zo'n bakje.. Dus als bij jou dat hele bakje stampvol zit denk ik toch dat er daar iets niet klopt..

Heb je gewoon normale biks, die dunne staafjes zegmaar, of heb je andere?

Trouwens, waarom weeg je ze nu dan niet ff? Nu denk je er tenminste aan ;)

aangepast door Mendi
Link naar reactie
Delen op andere sites

ja heb gedaan,, oepss... en denk ik iets te veel:

stamper weegt 2 kilo en 100 gram.

Snuggel weegt 1 kilo en 700 gram.

die 2 samen krijgen per dag 140 gram biks ! ( te veel ofniej ? )

Teddy weegt 2 kilo en 200 gram.

Snoopy weegt 2 kilo en 120 gram.

zwerver weegt 1 kilo en 850 gram.

Die 3 samen krijgen per dag 180 gram biks.

volgens mij iets veel, laat even weten !

de kilo's zijn ongeveer, we weten niet zeker, maar zeker er in de buurt

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja heb gedaan,, oepss... en denk ik iets te veel:

stamper weegt 2 kilo en 100 gram.

Snuggel weegt 1 kilo en 700 gram.

die 2 samen krijgen per dag 140 gram biks ! ( te veel ofniej ? )

Teddy weegt 2 kilo en 200 gram.

Snoopy weegt 2 kilo en 120 gram.

zwerver weegt 1 kilo en 850 gram.

Die 3 samen krijgen per dag 180 gram biks.

volgens mij iets veel, laat even weten !

de kilo's zijn ongeveer, we weten niet zeker, maar zeker er in de buurt

dat kan je zelf ook even uitrekenen hoor;) je hebt ze toch gewogen? waarom ben je er dan niet zeker van?

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja, maar stamper mag ongeveer 50 gram biks, en snuggel mag 40 gram biks ongeveer!

teddy mag ongeveer 55 gram biks, snoopy mag 50 gram biks, en zwerver mag 45 gram biks ! zo ongeveer is het, dus stamper en snuggel krijgen iets te veel, en teddy,snoopy en zwerver oook IETS te veel, zal is wat gaan minderen, ga is kijken of ze dan nog Blindedarmkeutels hebbe !

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja heb gedaan,, oepss... en denk ik iets te veel:

stamper weegt 2 kilo en 100 gram.

Snuggel weegt 1 kilo en 700 gram.

die 2 samen krijgen per dag 140 gram biks ! ( te veel ofniej ? )

Teddy weegt 2 kilo en 200 gram.

Snoopy weegt 2 kilo en 120 gram.

zwerver weegt 1 kilo en 850 gram.

Die 3 samen krijgen per dag 180 gram biks.

volgens mij iets veel, laat even weten !

de kilo's zijn ongeveer, we weten niet zeker, maar zeker er in de buurt

Ik ben niet zo'n rekenwonder hoor, dus ff afgerond..

2 konijnen = 3 kilo: 25 gram per kilo is dus 25 x 3 = 75 gram

3 konijnen = 5 kilo: 25 gram per kilo is dus 25 x 5 = 125 gram

Zoiets denk ik dan :yes:

Maar ik heb het nu natuurlijk afgerond dus je zou er nog ietsje bij kunnen doen, maar je zou het ook ff kunnen aankijken hoe t dan gaat.

* Ow beetje laat, zoals ik al zei ben niet zo'n rekenwonder. Had ff de tijd nodig :he:

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 konijnen is 2100 en 1700= samen 3800

die mogen samen 95 gram hebben....

Ik zelf zou daar nog wat onder gaan zitten en ze rond de 85 tot 90 gram geven.

de drie konijnen wegen samen 6170 gram... dus 6 kilo en 170 gram.

Die mogen dus samen 154 gram hebben...

Ook heir zou ik zelf weer minder geven dan ze mogen hebben...

Krijgen ze dagelijks groenvoer Britt? en hoeveek krijgen ze dan?

aangepast door kelly1986
Link naar reactie
Delen op andere sites

ik weet het niet, ik heb net de DA gebelt
sorry hoor, ik vraag het wel na aan de DA !
sorry , maar ik zal de dierenarts eens bellen nu

Hoe vaak heb je nu al gebeld eigenlijk? En wat voor antwoorden heeft die dierenarts allemaal gegeven die afwijken van de adviezen die hier zijn gegeven?

Echt, m'n broek zakt weer af van dit topic. Adviezen worden in de wind geslagen (waarom open je dan een topic als je ons toch niet gelooft?), je konijnen krijgen al weet ik hoelang teveel voer (en nee, niet 'iets teveel', maar echt veel te teveel!), je moet vragen of twee rammen bij elkaar zouden kunnen, in een ander topic zeg je dat een konijn van zes jaar een oud konijn is, terwijl konijnen als ze goed verzorgd worden wel 15 jaar of ouder kunnen worden, allemaal van dat soort dingen die niet echt van interesse in het welzijn van je konijnen getuigen.

Hoelang kom je hier nu al, en wat heb je in al die tijd eigenlijk opgestoken? Zelfs Snowy en Witje, die hier nog geen maand lid is,ongeveer net zo oud is als jij en in het begin helemaal geen verstand van konijnen had weet nu al zinnigere dingen te zeggen dan jij!

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 konijnen is 2100 en 1700= samen 3800

die mogen samen 95 gram hebben....

Ik zelf zou daar nog wat onder gaan zitten en ze rond de 85 tot 90 gram geven.

de drie konijnen wegen samen 6170 gram... dus 6 kilo en 170 gram.

Die mogen dus samen 154 gram hebben...

Ook heir zou ik zelf weer minder geven dan ze mogen hebben...

Krijgen ze dagelijks groenvoer Britt? en hoeveek krijgen ze dan?

kelly, stamper en snuggel krijgen per dag 140 gram biks,

teddy.snoopy en zwerver krijgen per dag 180 gram biks,dus idd

veel te veel. Dus ik ga vord minderen. Bedankt, en kiwi die vraag kan ik niet beantwoorde da moet britt doen !

Link naar reactie
Delen op andere sites

jawel, maaaar eigenlijk bijna nooooit op gelet, maaaar we gaven ze al een hele stuk minder eerst gaven we 2 bakjes per dag, dus dat was al helemaaaal te veel, en toen zei de DA dat ik 1 bakje moest doen, maar hij wist niet hoe zwaar de konijnen waren dusja, maar nu weet ik het,

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tsja, wat de dierenarts zegt is heilig, en met de adviezen die hier gegeven worden hoef je verder niks te doen blijkbaar. Pfff, ik snap niet waarom ik toch elke keer weer de moeite neem om te reageren.

Edit: ik weet eigenlijk wĆØl waarom ik dat doe; voor die vijf konijnen. Maar het heeft eerlijk gezegd weinig zin zo, als er toch niks gedaan wordt met de kennis die hier op het forum aanwezig is. :s

Link naar reactie
Delen op andere sites

jawel, maaaar eigenlijk bijna nooooit op gelet, maaaar we gaven ze al een hele stuk minder eerst gaven we 2 bakjes per dag, dus dat was al helemaaaal te veel, en toen zei de DA dat ik 1 bakje moest doen, maar hij wist niet hoe zwaar de konijnen waren dusja, maar nu weet ik het,

Heb je je nooit ingelezen voordat een konijn onder jou verantwoorlijkheid kwam? :duivel:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .