Ga naar inhoud

Kettingkeutels & blindedarm keutels erg ??


Britt

Aanbevolen berichten

Hallo

ik zag net iets over ketting keutels ,

mijn Teddy heeft dat heel veel is dat erg ??

ik zie op internet dat je Prozyme er tegen kan helpen ?

wat kan ik doen om dit te voorkomen ?

en als konijnen Blindedarmkeutels hebben is dat ook erg ??

Onze stamper Heeft dat heel erg en soms Teddy ook, maar als ik ze minder eten word het bij Teddy veel minder, maar zodra ze iets te veel krijgt krijgt ze het weer, maar Stamper&Snuggel doen met 1 bakje voer 2 dagen over, gwn een normaal formaat van een konijn een klein bakje, maar de DA zij dat het ook door de leeftijd kan komen

en kleine keutels ? is dat ook erg ?

ik hoor graag jullie reactie's

aangepast door Britt
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 147
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

De blinderdarmkeutels moeten ze uit zichzelf opeten. Daar zitten namelijk belangrijke voedingsstoffen in, die ze anders niet binnenkrijgen. Je zou toch het beste wat kunnen minderen met biks, waarschijnlijk worden ze dan wel opgegeten.

Kettingkeutels onstaan als er erg veel haar in de maag zit. Je kunt inderdaad elke dag een klein beetje Prozyme over het groenvoer strooien om de ontlasting een beetje soepeler door het spijsverteringskanaal te laten gaan. Verder kun je proberen te voorkomen dat ze veel haar binnenkrijgen door ze bijvoorbeeld te borstelen of door te proberen zoveel mogelijk losse haren te pakken te krijgen als je ze aait. Alle haren die jij opruimt hoeven ze zelf niet meer op te likken. ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Had je gisteren nog Prozyme besteld? Dan heb je het als het goed is vandaag al binnen (o nee, ik linkte die pagina pas 's avonds, dan hebbenn ze het niet meer op tijd kunnen versturen) en kun je het meteen geven. Een mespuntje per dag over het groenvoer strooien, dat is genoeg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb gisteren al een link gegeven hoe je het kunt bestellen. Ik snap niet dat je dat niet meteen gedaan hebt, hoe eerder je het binnenhebt hoe beter! Als je het binnenkrijgt zit er een brief bij met hoe je het moet gebruiken. Je hoeft hem niet apart te zetten, het is niet schadelijk als je andere konijnen het ook binnen zouden krijgen (en ik neem aan dat die ook last hebben van de rui, en dus misschien ook wel extra haren binnenkrijgen).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind het uberhaupt al typisch dat het gevraagd wordt, terwijl jullie beiden volgens mij heel goed weten dat afwijkende keutels niet goed zijn, en waarom een konijn blindedarmkeutels laat liggen en dat dat ook niet goed is. Claire weet dat zeker, daar heb ik het wel eens met haar over gehad. En als jullie weten dat blindedarmkeutels weggaan met minder eten en ze weer komen als jullie ze teveel eten geven, waarom geef je ze dan teveel eten? Dan weet je toch hoeveel je moet geven?

Prozyme is sowieso altijd handig om in huis te hebben, voor het geval een konijn erg in de rui is, dan kun je het ook als voorzorg geven. Erge verharing kan namelijk leiden tot een verstopping, en dan heb je een ziek konijn, wat ook nog eens slecht kan aflopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, zo reageer ik inderdaad als ik het gevoel krijg dat ik (wéér!!) voor Jan met de korte achternaam adviezen aan het geven ben omdat er toch niets mee gedaan wordt!!! Daar word ik nogal pissig van ja, als je dat soms bedoelt. :grrrrrr:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Prozyme kun je hier bestellen. Je betaalt geen verzendkosten. Als je het wilt hebben moet je echter snel zijn, want vanaf volgende week zijn ze op vakantie.

Bedankt voor de tip! Heb zojuist ook een klein potje besteld. Sherrif heeft hier ook nog al last van ketting keuteltjes.. en ze heeft niet eens echt last van haar uit val.. zelfs bij het borstelen komt er niks vrij.. :bounce:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad, wat ga je vragen dan? En wat verwacht je voor antwoorden te krijgen die hier nog niet gegeven zijn denk je? Als de dierenarts Prozyme al kent, volgens mij is die site een van de weinige adressen in Nederland waar je het kunt bestellen. Maar goed, dat zal Britt zich volgende week wel pas realiseren, als ze op vakantie zijn...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .