Ga naar inhoud

Help! Help! Help!


x.bella.x

Aanbevolen berichten

hoi hoi,

Vorig jaar in augustus heeft mijn konijntje een rare plek gekregen op haar schouder. We zijn meteen naar de dierenarts gegaan. Deze wist jammer genoeg niet wat het was. Waarschijnlijk omdat het irriteerde en pijn deed heeft mijn konijn deze plek helemaal open gemaakt. De plek zag er toen heel grauwig en bloederig uit, met twee gaatjes door haar huid heen gebeten, je zag zelfs haar spiertjes bewegen!!! De plek had zeker de grote van een 2 euro stuk. Van de dierenarts hebben we toen pijnstilling en antibiotica gekregen die ik beide via een spuitje in haar bekje moest spuiten. Ook kreeg ze een kapje zodat ze niet aan de wond kon zitten, aangezien een soort rompertje bij mijn konijntje niet werkte dat had ze met 5 seconden uitgetrokken. De dierenarts zei dat het binnen 3 a max 4 weken wel weg moest zijn, nou voordat de wond helemaal weg was waren we 3 MAANDEN verder!

Nu heb ik dit jaar, juni, weer een zelfde soort plek onder haar kin geconstateerd. Weer zijn we meteen naar de dierenarts gegaan, ook nu wisten ze niet wat het was. Nu heb ik alleen antibiotica gekregen en een spray (Cortavance = huidspray) waarvan de dierenarts zei dat het jeukremmend is. Ook nu moet ze weer een kapje dragen, omdat ze anders de wond alleen maar erger maakt en open bijt.

Dat op de wond gedaan en binnen 3 weken was deze wond weg, alleen voordat die eerste wond weg was had ze er nog een op het bovenste stuk van haar borst gekregen. Ook daar hebben we het spraytje op gedaan.

Ondertussen gingen we toch even bij een andere dierenarts langs om te kijken of die meer wist. Deze heeft een soort schraapsel van het wondje gehaald en van een gezond stukje huid. Dit om te kijken of ze evt. last van mijten zou hebben. Jammer genoeg heeft ze geen last van mijten. Want nu weten we nog steeds niet wat het is!

Kan iemand mij aub helpen die dit herkent en/of ervaring hiermee heeft, een oplossing heeft, of tips ed zijn welkom!

Jullie helpen mij dan echt super uit de brand, want met dit warme weer is een kapje voor een beestje natuurlijk geen pretje.

By the way, ik durf zelfs geen vakantie te bespreken!! Want waar moet ik mijn lieve konijntje onderbrengen met deze problemen??

Ik hoop zo graag op een reactie, omdat ik er heel erg verdrietig van wordt om mijn konijntje in deze situatie te zien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen oorwurmen?

Mijn achter nicht heeft een jonkie van mij, maar ze kwam erachter dat er een gat in het konijn zijn oor zat en ze vond in het hok van het konijnen een oorwurmen nest waarschijnlijk kwam het daardoor, ze heeft gelijk het hok gereinigd. Heel vreemd ook.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De gaatjes heeft ze inderdaad zelf gebeten.

Maar nu de derde plek, die ze nu dus nog heeft, heb ik zelf aan zien komen.

Die plek heeft ze helemaal zitten likken todat haar haartjes allemaal verdwenen waren. Toen zag de plek er gevoelig en rood uit. Later is deze ook gaan bloeden.

De dierenarts dacht ook even aan een insecten beet maar weet ook dat niet zeker.

Verdere onderzoeken zijn eigenlijk niet mogelijk.

Er is voor konijnen geen allergietest oid.

Ik had mijn hoop nog een beetje op jullie kennis gevestigd, dus ik blijf nog even afwachten op andere reacties....

Maar bedankt alvast voor jullie reacties.

groetjes

Annabelle

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik houd het ook al in de gaten....

Die had totaal geen jeuk..

Maar met de wetenschap die ik nu heb, schreef ik wel het bericht hierboven..

Bij de dierenarts blijven die daadwerkelijk onderzoek deed, anders wordt je zoet gehouden met allerlei lapmiddelen en ben je straks euro's armer en niets wijzer.

Dan maar liever het geld kwijt aan gedegen onderzoek..Al is het dan maar om bepaalde zaken uit te sluiten..

DAAR schiet je namelijk ook wat mee op hè..Uitsluiten dat het een bacterie is bijv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor jullie reacties.

Mijn tweede dierenarts heeft een huidkrapseltje gemaakt om te kijken of mijn nijntje last heeft van mijten. Hier heeft mijn konijntje geen last van.

Zover ik weet is het schraapseltje niet onderzocht op schimmels en bacterien.

Mijn eerste dierenarts heeft schurft uitgesloten.

Zaza: Ik heb nog een vraagje over jouw advies:

- Wat is Ivomec en waar kan ik dat kopen??

- Waar heb jij die onderzoeken gedaan voor jouw fransoos en weet je nu wat die heeft?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zover ik weet is het schraapseltje niet onderzocht op schimmels en bacterien.

Mijn eerste dierenarts heeft schurft uitgesloten.

Zaza: Ik heb nog een vraagje over jouw advies:

- Wat is Ivomec en waar kan ik dat kopen??

- Waar heb jij die onderzoeken gedaan voor jouw fransoos en weet je nu wat die heeft?

Doen ! Dat kost je wel wat geld, wij waren geloof ik 150,= euro kwijt..

Maar als je vanalles gaat vogelen en uitproberen en consulten moet lopen, zit je daar ook snel genoeg aan en weet je nog niks..

Dan weet je in ieder geval wat het wel of NIET is...

Wat dat betreft vind ik je tweede dierenarts dus daadkrachtig en juich dat toe.

Ivomec zijn injecties..tegen mijt..(oh gut, mijn geheugen en ik ben nu erg gehaast..dus als het niet klopt, mag iem dat aanvullen)

Over onze Fransoos: zie de link die hierboven al gegeven is....

Link naar reactie
Delen op andere sites

ivomec is voor inwendige en uitwendige parasieten. (had nog een doosje liggen hier opt werk) helaas mag dit niet meer vrij verkocht worden en moet je een recept hebben. Met recept zou je het kunnen proberen bij een boerenbond of welkoop winkel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

16-08-2009 hebben we een nieuwe plek ontdekt bij Daya.

Ook deze ziet er weer net iets anders uit en is een stukje kleiner, maar om jullie een indruk te geven hoe hij eruit ziet, heb ik er een foto van gemaakt.

Weet alleen niet hoe ik hem in dit berichtje mee moet sturen, dus ik heb de foto in mijn fotoalbum gezet.

Ps. ik heb natuurlijk al een second opinion, namelijk die eerste en de tweede dierenarts.

Pps. Vandaag is mijn nicht langs geweest en die heeft Daya gewassen met betadine shampoo. Hopelijk dat dat nog werkt...

Link naar reactie
Delen op andere sites

áááááh gosie..

Heb je foto bekeken.. Ziet er fraai uit zeg!

Hopelijk werk die betadine shampoo inderdaad.

Wat raar (jammer) dat jou dierenarts niet weet wat het is.. had ie ook geen tips voor je? wat je eens zou kunnen proberen!?

Link naar reactie
Delen op andere sites

haha, had net die foto neergezet maar zag dat kiwi het al had gedaan:P Bedankt;)

en nee, jammer genoeg beschik ik niet over een glazen bol, want dan had ik graag willen weten of ze nog meer plekjes in de toekomst gaat krijgen en of dat altijd zo door blijft gaan....:(

Maar ik bedoelde inderdaad 16-07:P

aangepast door x.bella.x
Link naar reactie
Delen op andere sites

Mrr.. bedankt voor je berichtje.

Nee mijn dierenarts(en) wisten niet wat het was, en hebben ook geen tips meer voor me....

Als dit zo door blijft gaan dan zit er denk ik niets anders op dan... nou vul maar in. Ik wil er eigenlijk niet eens aan denken:(:(:(....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jeeetje mina! dan baal je echt als een stekker als niemand je verder kan helpen!

Ik hoop dat je hier iemand tegen komt, die het zelfde met zijn/haar nijn heeft gehad & dat het achteraf allemaal wel mee viel!

Ik kan je "helaas" ook niet verder helpen, met tips etc.

Ik hoop nu echt dat die shampoo gaat helpen & de wond goed schoonhouden is ook belangrijk!

Laat maar weten hoe jou nijntje op de shampoo reageerd! :bunny1:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .