Ga naar inhoud

Help! Help! Help!


x.bella.x

Aanbevolen berichten

@ x.Bella.x: Hoe is het nu met je nijntje, heeft ze goed op de shampoo gereageerd?

De tip van busylizzy is ook wel een goede inderdaad.. Misschien kun je dat nog even proberen!!

Hun kunnen je misschien wel verder helpen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Puur gezien de kleur van de vlek...heeft ze toevallig ergens een teek zitten of heeft ze een tekenbeet gehad?

Heb een keer een boswandeling gemaakt, en 's avonds een klein zwart puntje van mn bovenbeen gewipt. Daar kwamen kringen omheen totdat mn hele bovenbeen alle kleuren van de regenboog had en het deed best wel pijn.

Naar de dokter geweest, en die had het over een tekenbeet. En als ik op Google zoek zie ik dat een konijn drager kan zijn van de Lyme-ziekte. Zoekwerk leverde op dat het de zgn. "Borrelia burgdorferi" bacterie is.

Misschien een beetje buiten het standaard-patroon gezocht en ik heb ook geeeen idee of het zo is, maar nogmaals: puur gebaseerd op de kleur van de vlek.

Lyme4.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even een update:

Gelukkig is de behandeling goed aangeslagen bij Daya.

De plek op de foto is nu nog een klein korstje. Gelukkig!! Ik ben zo blij.

Maar toch blijf ik onzeker, want ze kan het natuurlijk nog een keer krijgen....

Ik blijf nu nog maar even positief, en hoop dat het goed blijft gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Oh, die simpele zaken...

Het enige dat je nu kan doen en ik raad het je met klem aan:

Laat het onderzoeken. PUNT.

Ga naar de dierenarts en laat een zwabje/afschraapsel maken om op te sturen en te onderzoeken op bacterien EN schimmels.

Komt er niets uit, dan weet je dat dat het niet is.

De kans dat er uitkomt wat je wil weten EN dus ook weet wat je er echt aan kan doen, is groot genoeg om het uit te proberen....

Anders ben je over 3 maanden nog aan het zoeken of zit je met een konijn, een dure rekening en allerlei ellende..

..en neem die 2de dierenarts..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .