Ga naar inhoud

diarree


fluffy89

Aanbevolen berichten

hallo,

ik kwam gister ochtend bij het hok van mijn konijn en zag toen dat hij diarree heeft. ik heb toen besloten om het even aan te kijken en gelukkig was het s'avonds als weer over.

maar nu vraag ik me af hoe dit komt en hoe ik dit in het vervolg kan voorkomen?

hij eet hard voer en hooi. en eergister heb ik hem een klein stukje komkommer gegeven, zou het daar aan kunnen liggen? zit daar te veel vocht in? ik heb wel op internet gelezen dat konijnen komkommer mogen hebben.

ook heeft hij van de week een snoepje op die je bij de dierenwinkel kan kopen, speciaal voor konijnen. is dit slecht voor hem? of kan 1 snoepje per dag geen kwaad?

weet iemand antwoord op mijn vragen zodat ik in het vervolg de diarree kan voorkomen?

groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe oud is je konijntje en wat bedoel je precies met diarree?

Van een heel klein stukje komkommer gaat ie denk ik niet direct aan de diarree, als je echt teveel zou geven zou dat wel een logische reactie zijn.

Overigens zijn die konijnensnoepjes niet zo goed voor je konijn, voor af en toe kan het geen kwaad, maar je moet ze niet dagelijks geven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

mijn konijn is 9 weken oud,

in het hok lagen hoopjes bruin vocht, dus egt waterdunne ontlasting, en

toen mijn konijn los liep lagen er ook overal hele dunne/zachte keutels, hij kon het niet meer ophouden want normaal gesproken poept hij nooit als hij los loopt door de huiskamer, dan gaat hij netjes terug zijn hok in om te plassen of te poepen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een konijn met waterdunne diarree heeft nood aan een DA bezoek.

Is dit een jong konijn zoals bij jouw, moet je onmiddellijk naar een konijnkundige DA. Bij konijntjes van 9 weken kan het erg snel gaan.

Neem ook zeker ontlasting mee naar de DA en vraag ook om te testen op coccidiose. Dit is iets wat bij jonge konijntjes erg vaak voorkomt na stress (zoals bijvoorbeeld een verhuizing).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je zou hem kunnen bellen om te vragen wat je nog kan doen, en je konijn goed in de gaten houden, en gewoon nog even op hooi zetten en daarna langzaam weer beginnen met gewoon biks ofzo en daarna weer langzaam opbouwen van groenvoer.;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je zou hem kunnen bellen om te vragen wat je nog kan doen, en je konijn goed in de gaten houden, en gewoon nog even op hooi zetten en daarna langzaam weer beginnen met gewoon biks ofzo en daarna weer langzaam opbouwen van groenvoer.;)

Laura, oppassen met dit soort advies...

Een konijn van 9 weken mag je niet zomaar op hooi en water zetten...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .