Ga naar inhoud

lekers eten


Puckmuck

Aanbevolen berichten

Omdat dat lekkernij is dat je bijv gewoon geeft zoals wortels (maar dan gedroogt of iets). Daarom is het beter om gewoon biks te geven en soms een paar x in de week gewoon een lekker worteltje. Ze eten altijd het lekkerst eruit en laten de rest liggen, jij zou denken aah wel zielig en doen weer nieuw voer erbij. hun eten het lekkerste eruit en de rest weer niet terwijl in het biks de meeste voedingen zitten.

x

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helaas zijn die gekleurde dingetjes niet zo gezond, dat is snoep en bevat geen gezonde dingen. Je kan daarom veel beter voer geven dat alleen uit biks bestaat, als ze daar aan gewend zijn vinden ze dat ook heerlijk.

Je was me net ietsie voor:P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vergelijk het met een zakje verschillende snoepjes, daar pikken wij ook altijd eerst de lekkere dingetjes uit. De snoepjes die overblijven eten we uiteindelijk misschien ook wel op, maar liever niet.

Dat is net zoals bij jouw konijn, hij eet ook eerst alle lekkere dingen eruit, terwijl hij die biks juist nodig heeft om gezond te blijven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou gewoon biks geven, ze vinden in het begin niet lekker maar langzaam weten ze dat ze dat moeten eten. En dan kan je ze tussen door gewoon een klein stukje appel,brood,wortel of iets anders lekkers geven. Maar die snoepjes zijn niet zo goed voor ze.;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

maar hij is tog bijna op en daana geef ik ze allemaar biks

Je kan niet zomaar in keer biks gaan geven, als je van voer veranderd moet dat altijd geleidelijk gebeuren door in een aantal dagen iedere dag wat meer nieuw voer en minder oud voer te geven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gaf Snuf in het begin ook gemengd voer, tot ik hier op het forum las dat het niet gezond is...

Doordat ze enkel het lekkers eruit eten en niet het nodige krijgen ze niet alle voedingsstoffen binnen...

En die lekkere dingen zijn ook dikmakers (corrigeer me als ik het fout heb)

Ik heb toen SS (science selective) gekocht en dat vindt Snuf echt heerlijk!

En toen we Lily kregen vanuit de opvang, kreeg ze Hope Farms... ik was aan het mengen om zo langzaam SS te geven... nou mevrouw vondt SS zo lekker dat het mengen op een gegeven moment niet eens meer nodig was..

Ze liet het simpelweg gewoon staan :D

Dus zou ook gewoon de biks geven, ze wennen er vanzelf aan :D

Meng je het voer? (het gemengde voer met de biks)

Zo kun je bv. van volledig gemengd voer langzaam telkens wat vervangen door biks en dan uiteindelijk biks..

Als ze enkel gemengd voer lust dan idd net zo lang laten staan dat ze ook de biks die erin zit ook opgegeten heeft..

Succes :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik geef mijn nijntjes biks die 3 verschillende kleurtjes hebben (rood, geel en groenig) =D daar hale steeds de groene en gele eerst vantussen hoewel ze normaal dezelfde samenstelling hebben en dan blijft er zo n half bakje rode biks over :P maar t blijft staan tot alles op is hoor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is net zoals met knaagstenen; die zijn ook slecht (schadelijk zelfs!) voor konijnen, en toch blijven ze verkocht worden. Waarom? Omdat er altijd mensen zijn die het kopen, en er dus geld mee verdiend kan worden. Daarom liggen er ook allemaal van die kleurige snoepdingen in de winkels: mensen willen hun konijn eens extra verwennen en laten zich dan verleiden om zo'n suikerstaaf te kopen. Zich niet realiserend dat je een konijn gelukkiger maakt met een verse wilgentak of een handje kruiden, en dat dat nog veel gezonder is ook! Zolang er geld mee verdiend wordt is de gezondheid van konijnen blijkbaar van ondergeschikt belang. :frown:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .