Ga naar inhoud

verandering van biks


tineke

Aanbevolen berichten

hallo daar ben ik weer is ben wegens ziekte tijdje afwezig geweest

heb nu een vraag

Onze nijn Feline heeft altijd biks gegeten wil nu overgaan op biks van Hope Farm super trio

dat wil ik doen omdat : Ze nu altijd biks heb gegeten uit een plastic zak dus we nooit wisten wat er nu in die biks zaten en bij Hope Farm staat het erop

Nu het probleem de dame laat ze liggen we zijn ze aan het mengen dit is nu dag 2 en ze laat ze gewoon liggen en eet de kleine (oude biks ) eruit de hope farm laat ze liggen

wat kunnen we daaraan doen hoop dat jullie me kunnen helpen

groetjes Tineke

Link naar reactie
Delen op andere sites

hier eten ze supertrio inmiddels gewoon lekker op. maar dat heeft toch zeker wel een week geduurd hoor. ze kregen eerst ook gewone biks, en heb ze langzaam laten wennen, maar zeker de eerste dagen lieten ze de HF brokken gewoon liggen. maar ik zou zeggen, heb even geduld, ze gaan het waarschijnlijk vanzelf wel eten hoor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook welleens hope farms geprobeerd, omdat ik op dat moment geen SS kon vinden. Bij mijn nijntjes ging het er ook niet van harte in. Misschien als het toch niet lukt in een paar dagen toch een andere soort biks proberen? Zoals SS misschien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

inderdaad. het klinkt wreed, maar ze krijgen vanzelf honger en dan hebben ze 2 keuzes hooi of hf biks :P het is net als met gemengd voer, dan laten ze ook eerst de biks liggen (hoeveel klanten ik al niet gehad heb die beweren dat hun konijn geen biks lust....)

er zit wel een grens aan natuurlijk. ze moeten wel iets eten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank jullie wel ik laat ze gewoon staan nu

dan gaat ze wel eten

vanavond heeft ze er eentje gepakt en die eet ze dan op haar deken op:whistle2:op haar gemakje ze zijn ook beduidend groter als de oude

Dus we hebben goede hoop

Dat ze de hope farm gaat eten om nu weer andere te halen ben ik bang dat het helemaal een kieskeurige dame wordt

Ze eet al haar groente en haar hooi netjes op :love:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Onze nijn Feline eet nu een week Hope Farm biks

Nu is mijn vraag ze eet er veel minder van is dat normaal ze at voorheen die kleine biks zelf geschepte die zijn beduidend kleiner dan die van hope farm super trio

of kan het ook in het warme weer zitten

haar groente eet ze allemaal op ( witlof, selderij, appel,sla, wortel)

ook haar hooi eet ze wat minder

Graag jullie advies

Groetjes Tineke & Feline

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .