Ga naar inhoud

Sinaas- en granaatappels


Snowy&Witje

Aanbevolen berichten

Alleen mijn konijnen hebben nog plakpoep, ik geef al 4 dagen geen groen meer en per dag maar 50 gram biks voor 2 konijnen van ong. 3.5maanden oud..?!

En hethelpt niet, verder heb ik wel hooi. Alleen ik wil het nog beter drogen.

Dus dat krijgen ze een tijdje niet, tot dat alles goed droog is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet? :( Dat zou wel heel sneu zijn! Probeer je vader er anders van te overtuigen dat een konijn echt een maatje nodig heeft, en dat het nu eenmaal niet verstandig is om nestjes te krijgen (zeker niet als ze zo jong zijn en zeker niet in Tunesië).

Link naar reactie
Delen op andere sites

w8 eens even, kan je ook 2 zusjes bij elkaar in 1 kooi plaatsen?

Gaan die dan niet vechten in de pubertijd?

Ps. ik d8 misschien gaan ze niet vechten omdat het zusjes zijn?

Dat het zusjes zijn maakt volgens mij niet zo uit...De kans is altijd sterk aanwezig dat 2 vrouwtjes gaan vechten,na verloop van tijd.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Castratie van een vrouwtjeskonijn kost zo tussen de 120 en 200 euro denk ik; ik betaalde voor de castratie van mijn voedster in ieder geval 155 euro. Je kunt voorkomen dat twee zusjes gaan vechten door er een gecastreerde ram bij te zetten. Of ze allebei te castreren, maar zelfs dan is er altijd een risico dat ze niet meer met elkaar kunnen opschieten.

Maar jij had toch een ram en een voedster?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een mannetje castreren is goedkoper; meestal tussen 35 en 80 euro.

De reden dat mensen een vrouwtje laten castreren kan bijvoorbeeld zijn dat ze heel vaak schijnzwanger is; dan loopt je konijn hele dagen met plukken hooi en stro te sjouwen om een nest te bouwen en trekt ze al haar haren uit haar buik voor dat nest. Dat is heel vermoeiend voor een konijn, zeker als dat elke paar weken gebeurt, en ook erg frustrerend omdat ze denkt dat ze jonkies krijgt. Daarnaast zijn gecastreerde vrouwtjes meestal wat rustiger/liever en lopen ze ook geen kans meer op baarmoederaandoeningen (de kans daarop is geloof ik iets van 75% als ze een jaar of 6 zijn, en als je wilt voorkomen dat je konijn op die leeftijd ziek wordt kun je haar dus als ze jonger is laten castreren/steriliseren).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, alleen wij hebben geen tuin..

De takken van een sinaasappel boom, wat ik graag binnenkort wil geven, staan langs een weg.

Ik weet dat dat niet goed is, alleen het is geen drukke weg, er komt 1 keer in de 2 à 4 minuten een auto. Dus zo bevuilt zijn ze ook niet en met goed wassen kan dat toch wel :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .