Ga naar inhoud

Sinaas- en granaatappels


Snowy&Witje

Aanbevolen berichten

een sinaasappelboom is een fruitboom en zou dus mogen.

een abrikozenboom is een steenvruchtboom en mag niet.

een granaatappel is een vrucht, en dus de boom een fruitboom en zou mogen.

ik weet alleen niet of het nog wat uitmaakt dat een sinaasappel een citrusvrucht is. dat is technisch gesproken wel een fruitsoort (dit dus in tegenstelling tot steenvruchten zoals abrikoos en perzik enzo), maar of dat verhaal dan ook betekent dat de nijnen het mogen.....ik denk het wel, maar of je dat risico nou moet nemen.

waarom wil je het eigenlijk geven? Want als je de keus hebt dan zou ik het gewoon niet doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

een sinaasappelboom is een fruitboom en zou dus mogen.

een abrikozenboom is een steenvruchtboom en mag niet.

een granaatappel is een vrucht, en dus de boom een fruitboom en zou mogen.

ik weet alleen niet of het nog wat uitmaakt dat een sinaasappel een citrusvrucht is. dat is technisch gesproken wel een fruitsoort (dit dus in tegenstelling tot steenvruchten zoals abrikoos en perzik enzo), maar of dat verhaal dan ook betekent dat de nijnen het mogen.....ik denk het wel, maar of je dat risico nou moet nemen.

waarom wil je het eigenlijk geven? Want als je de keus hebt dan zou ik het gewoon niet doen.

Heb je al gezien waar ze vandaan komt? Ze woont in Tunesië, en de voedselbron voor konijnen is daar net even anders. ;)

Wat goed dat je het van te voren checkt... alleen ik kan je er niet mee helpen, ik weet het zelf ook niet

Link naar reactie
Delen op andere sites

ohh tunesie...tja dat wist ik niet. maar dan nog, zou ik zelf misschien kiezen voor iets anders hoor. maakt toch niet uit waar je woont: als je twijfelt of je nijnen iets mogen, dan kun je toch beter iets anders geven?

mar wilgentakken zul je inderdaad wat moeilijker kunnen vinden in Tunesie denk ik lol

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben een zij. ;) En nee, ik heb eigenlijk geen idee of sinaas- of granaatappeltakken mogen. Die groeien hier natuurlijk niet, dus hoef ik daar geen rekening mee te houden of die giftig zijn of niet.

Máááár.... ik heb even gezocht op dat fantastische internet en daar vond ik dat ze in ieder geval wel sinaasappeltakken mogen (zie hier). Je moet er alleen wel even op letten dat er geen bestrijdingsmiddelen op zitten!

Alles wat ik over granaatappeltakken kon vinden was dat ze meestal onaangestast blijven door wilde konijnen. Het lijkt er dus op dat die ze niet eten, en dat zou er op kunnen wijzen dat ze niet lekker of zelfs giftig zijn. Die zou ik dus maar niet proberen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk niet dat je dat kunt herkennen, maar je zou moeten opletten of die bomen wel eens bespoten worden (tegen insecten). Goed afspoelen zou in ieder geval voor het grootste gedeelte moeten helpen. Invriezen wordt inderdaad gebruikt om bacteriën zoveel mogelijk te doden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .