Ga naar inhoud

Nagels knippen


Lirazel

Aanbevolen berichten

Hoe knip je nu zelf het handigste de nagels van je konijn?

Afgelopen weekend hebben ze het weer bij het pension gedaan, maar daar betaal ik dan weer extra voor en eigenlijk was het nu weer te lang na de vorige keer. Dus als ik het nu nog vaker moet laten doen wordt het vanwege de kosten toch wel aantrekkelijk om het zelf te doen.

Als het me niet zelf lukt dan laat ik het echt wel weer bij het pension doen, maar ik wil het wel proberen, ik geef dat geld liever uit aan iets leuks voor Muts en Pet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

als ze scherp zijn kun je ze door te tuin laten rennen dan slijten ze af of een steen in z'n hok zetten, dat heb ik en ze komen genoeg in de tuin dus zijn nagels heb ik tot nu toe geen een x geknipt en scherp zijn ze ook niet, en hij krabt meestal aan de steen net als met zn tande

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met een schaartje :bounce:

Maar dan wel een speciaal schaartje :mdr:

Koop je bij de dierenwinkel speciaal voor konijnen. Ideaal.

Maar ik denk dat Lirazel best wel weet dat je dat met een schaar moet doen en niet zelf moet gaan afbijten :he:

Hoe ik de nagels van mijn nijnen knip:

Zet ze op de eetkamer tafel. Met mijn vrije hand houdt ik het pootje vast en schuif het koppie van mijn konijn onder deze arm (ik leun als het ware met één elleboog op tafel en konijnenhoofd onder mijn oksel) met mij andere hand knip ik snel de nageltjes. Konijen kunnen geen kant op, zo heb ik het van de dierenarts geleerd. (misschien wel een vage omschrijving trouwens) Bij mij werkt het.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met mijn vrije hand houdt ik het pootje vast en schuif het koppie van mijn konijn onder deze arm (ik leun als het ware met één elleboog op tafel en konijnenhoofd onder mijn oksel) met mij andere hand knip ik snel de nageltjes. Konijen kunnen geen kant op, zo heb ik het van de dierenarts geleerd. (misschien wel een vage omschrijving trouwens) Bij mij werkt het.

Kan het me nog niet echt voorstellen, maar wellicht helpt het bij Nijn! Kan je hier een foto van plaatsen :lol: ???

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met een schaartje :bounce:

Je kunt het ook doen met een knip tang, is altijd goed gegaan bij mijn konijn. Zorg dat je het leven ziet want het doet echt pijn als je daarin knipt:(

Ik heb het altijd met 2e gedaan, één houd het konijn met zijn ruggetje tegen de buik en houd de poten vast, en de ander knipt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk niet dat het gaat bloeien (zou wel leuk zijn, bloemetjes! :P) maar wel gaat bloeden. En dat lijkt me echt niet zo'n fijn gevoel voor je konijn. Daarnaast moet je open wonden zoveel mogelijk zien te voorkomen natuurlijk, om infecties e.d. te voorkomen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zet ze op de eetkamer tafel. Met mijn vrije hand houdt ik het pootje vast en schuif het koppie van mijn konijn onder deze arm (ik leun als het ware met één elleboog op tafel en konijnenhoofd onder mijn oksel) met mij andere hand knip ik snel de nageltjes. Konijen kunnen geen kant op, zo heb ik het van de dierenarts geleerd. (misschien wel een vage omschrijving trouwens) Bij mij werkt het.

Kijk, daar heb ik wat aan, dank je.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .