Ga naar inhoud

Altijd hooithee?


biancka

Aanbevolen berichten

Bolt vind hooithee wel heel erg lekker (Macksie heeft het nog niet gehad) en nu vraag ik me af of het erg is om altijd een drinkflesje met hooithee en een drinkflesje met water aan het hok te hangen. Kan dit kwaad of is het goed voor mijn nijntjes?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Na de castratie van Fluffie dacht ik dat ook te doen omdat ze 't toen zo graag dronk. 'k Heb het flesje samen met 'n flesje water een dag buiten aan hun hok gehangen maar 't begint echt wel snel te plakken enzo. Mijn nijnen zitten wel buiten .. Het viel mij ook op dat ze 't vooral geweldig vond vlak na de castratie maar daarna schakelde ze eigenlijk gewoon terug over op water.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij is voor een juiste darmwerking van belang dat een konijn genoeg vezels binnenkrijgt. In hooithee zitten geen vezels. Het enige waar het goed voor is is om een konijn genoeg vocht binnen te laten krijgen, iets wat bij zowel een verstopping als diarree erg belangrijk is.

Als ik google kom ik juist tegenstrijdige berichten tegen, zelfs hier op het forum. Ik zou er dus zeker niet op vertrouwen dat als je konijn echt ziek zou zijn hooithee alleen genoeg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij doet het niet zoveel voor de darmwerking hoor, omdat de vezels uit het hooi niet in hooithee zitten.

dit wilde k dus ook zeggen, maar toen dacht ik eraan, dat als je konijn diaree heeft, je het beste alleen hooithee en hooi moest doen. Dus zou hooithee wel moeten werken toch? Maar omdat de vezels er toch uitgaan??!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Net zoals je gewone thee maakt eigenlijk: dus gewoon een pluk hooi in een schaal of zo (ik had laatst een pan gebruikt) en daar kokend water opgieten. Als het helemaal is afgekoeld kun je het hooi eruit halen en dan het water (de hooithee dus) in het drinkflesje van je konijn gieten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .