Ga naar inhoud

Help, mijn konijn heeft een shock


Nero & Indy

Aanbevolen berichten

Maandagavond is ons konijntje Indy van 8 weekjes oud uit zijn hok gehaald/gevallen?? Ze zit bovenin en het dak stond nog open. Ze lag op haar zij en was heel zwak toen we haar vonden een stuk verderop. Ik ben gelijk naar de dierenarts gegaan. Ze bleek een shock te hebben. Ze heeft een anti-shock prik gehad en een antibiotica prik. Ze zou nl. door de kat van de buren gepakt kunnen zijn. We hebben haar erg verwend en ze kwam redelijk bij. Gisteren heeft ze wel gegeten en gedronken, dus ik dacht dat het wat beter ging. Nu kom ik thuis uit mijn werk en ligt ze weer op haar kant. Ze begon zelfs te piepen toen ik haar beetpakte. Ze sleept met haar achterpoten en heeft enorme plakpoep aan haar billen. Dit krijg ik ook niet weg. Volgens mij heeft ze het ook benauwd. Zou dit door de shock komen? Weet iemand wat we nog voor haar kunnen doen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met SPOED nu terug naar de DA!

Als jouw DA konijnkundig is, bel die dan onmiddellijk terug op.

Ben je daar niet zeker van, kijk dan even snel op deze lijst of er een konijnkundige DA in je buurt zit: http://www.bunnybunch.nl/community/gezondheid/19037-lijst-konijnkundige-dierenartsen-vernieuwd.html

Voel even in het nekje van je konijn net achter de oren. Als dit koud aanvoelt, neem dan snel een warme kruik en leg deze bij je konijntje.

Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb telefonisch contact gehad met een dierenziekenhuis en dierenarts.

Uiteindelijk gelijk naar dierenarts gegaan. Ik moet helaas meedelen dat Indy een infectie had (weet niet meer welke door mijn verdriet) en heb haar in moeten laten slapen. Ik ben er echt helemaal kapot van.

Het heeft dus uiteindelijk niets te maken met dat zij uit haar hok is gekomen. Daar zijn wel blij om, want we voelden ons ontzettend schuldig!

Ondanks dat ik veel verdriet heb, ben ik opgelucht nu ik weet dat zij geen pijn meer heeft. Ik zal haar ontzettend missen, want in de 1 1/2 week dat wij haar gehad hebben, heeft ze wel mijn hard veroverd.

Dit was het verjaardagscadeau voor mijn dochtertje die afgelopen zaterdag 7 is geworden. Zij was er zo gelukkig mee!

Wat die shock-prik betreft, weet ik er niet zo veel van. Ik was maandag zelf in een soort shock toen het gebeurde en dan neem je niet zo veel op. Waarschijnlijk is de door de antibiotica-prik weer iets opgekrabbeld. Ik ga morgen gelijk bellen waar ze vandaag komt. Bedankt voor jullie reacties. Wist gewoon niet wat te doen. Eigenlijk wel, maar dan wil je het niet weten. Mijn dochtertje krijgt weer een nieuw nijntje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .