Ga naar inhoud

Welke planten en bloemen in de tuin


Stéphanie87

Aanbevolen berichten

Zoals sommigen hebben gelezen heb ik eindelijk een huis. Ik ga de tuin helemaal konijnproof maken. Om de tuin komen schuttingen en een haagbeuk met gaas erdoor. In de tuin komt gas en tegels. Er komt eerst gaas op de grond en daar wordt het gras overheen gezaaid. Het gaas is onzichtbaar, maar zodra er gegraven wordt lukt dit niet. Nu wil ik ook nog wel wat planten en bloemen in de tuin. Anders is het wel heel saai. Ik vind overal wel lijstjes met planten en bloemen die wel en niet giftig zijn, maar ik ben geen kennen en ik weet dus van de meeste niet eens wat het zijn voor planten en bloemen.

Wat hebben jullie in de tuin staan voor planten en bloemen die veilig zijn voor een konijn. Hij kan straks overal bij dus het moet wel eetbaar zijn. Misschien hebben jullie er een plaatje of een foto van, anders heb ik nog geen idee wat voor plant het is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een tijdje geleden de o.a. de volgende dingen in de tuin gezet die niet giftig zijn voor de konijnen: (voor plaatjes verwijs ik je door naar Google)

- Druif = klimplant

- roos (opletten met doornen/stekels) Zowel klim als gewone plant

- munt = kruiden

- peterselie = kruiden

- komkommerkruid = kruiden

- basilicum = kruiden

Kijk ook eens op de volgende lijst:

http://www.bunnybunch.nl/konijnen/giftige-en-veilige-planten-voor-konijnen.html

Je kunt op Google plaatjes en informatie over de planten opzoeken (ik ben zelf namelijk ook geen plantenkenner, heb zelf ook alles opgezocht op Google)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je zou eventueel met de uitgeprinte lijst naar het tuincentrum toe kunnen gaan. Of nog beter naar een kweker. Daar kunnen ze je uitermate goed helpen. Want als je planten hebt gevonden die goed zijn voor het konijn, moet je ook nog even weten waar in de tuin die het best kan komen te staan en hoe groot dat uiteindelijk wordt... want een klein plantje wordt groot......

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zat hier ook al mee.. ik ga een soort van pergola maken die dus een beetje schaduw geeft voor de nijnen.. en daaroverheen bruidssluier.

Ik vond dat er weinig mooie planten zijn die veilig zijn voor konijnen.. dus dan maar die.

Oh en rozen mogen ook.. dus die ga ik ook nog even halen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zat hier ook al mee.. ik ga een soort van pergola maken over de ren die dus een beetje schaduw geeft voor de nijnen.. en daaroverheen laat ik bruidssluier groeien.

Ik vond dat er weinig mooie planten zijn die veilig zijn voor konijnen.. dus dan maar die.

Om de ren zet ik rozen.

Deze planten zijn konijnveilig:

Bruidssluier

Druif

Doornloze braam

Heide

Skimmia

Geranium

Pachysandra terminalis

Gebroken hartje

Rozen

Vrouwenmantel

Viooltjes

Hosta's

Zonnebloemsoorten

Appel en perenboom

Rode en zwarte bes

Ik wilde een edit doen, maar de tijd was verstreken dus dan maar zo

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb vooral zevenblad in mn tuin, alleen was dat geen vooropgezet plan maar krijg ik dat rotspul maar niet weg. nu ik konijnen heb gaat het een stuk sneller weg hihi.

overigens is het een leuk idee om veilige planten in je thuin te zetten enzo, maar houdt er wel rekening mee dat de konijnen het dus echt opeten als ze erbij kunnen. dat klinkt als een open deur, maar ik merk bv dat ik het ontzettend frustrerend vind dat mn geraniums elke keer aangevreten worden. en als ze een pergola plaatst dan zal de onderkant van de plant telkens kaal zijn. zelfde geldt voor rozen, altijd kale ondekantjes enzo. daarom heb ik al mijn planten achter een hekje staan. het blijven veilige planten hoor, want onveilige zet ik er gewoon niet tussen. maar ze kunnen er nu niet bij, alleen heel soms als de planten wat groot groeien, maar dan is het niet erg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .