Ga naar inhoud

Niet eten en drinken..


Sascha

Aanbevolen berichten

Hoi,

Sam eet en drinkt niet meer. Ik heb morgen om 10 over 10 een afspraak bij de dierenarts. Ik heb haar net gedwangvoert en ze heeft ook een paar drupjes water binnen. In denk dat ze verstopt zit.. Moet ik morgen Moby meenemen? En hoevaak dwangvoeren? Kan ik verder nog wat doen?

Bedankt..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 60
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ik ben net geweest.. Ze heeft een zeer grote verstopping. Ze heeft baytril en primperid en nog een oplossing vocht gehad. Ik heb medicijnen mee, enrofloxoral drops en primperan. Het is nog maar de vraag of ze het haald.. Morgenochtend om 10:40 gaan we weer heen en misschien moet ze dan opgenomen worden :( . Arm lieverdje :(:( . Ze krijg een lekkere warme fles, en haar vriendje, een fleecekleedje en nog dwangvoer.. :(:(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sascha goed dat je gegaan bent!

Buiten al die medicijnen is misschien nog wel het belangrijkst maseren!

Probeer haar ieder uur een minuut of tien te masseren. Dat is echt onwijs belangrijk en heeft al vaak zijn dienst bewezen!

Probeer haar ook groenvoer te geven!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pfff jongens waarom word er bij een verstopping ab gegeven?.........

en zo te lezen 2 soorten?

primperite,siseral,carprofen,en laxatract zou je gehad moeten hebben voor een verstopping.En over wat voor een verstopping spreken we een haar bal verstopping of een bix verstopping?

In beide gevallen niet dwang voeren alleen hooi thee en groen geven.

En dwing je konijntje te lopen al is het met een handoek op de bank.Lekker kruikje er bij daar ontspannen ze van.

aangepast door bunny ranch chanty
Link naar reactie
Delen op andere sites

Groenvoer krijg ik er echt niet in.. Had haar al geprobeerd witlof te geven maar ze neemt niks aan. Waarschijnlijk heeft ze een haarbalverstopping door al de schijnzwangerschappen ( ja, ze wordt wel gecastreerd namelijk 11 augustus ). Ik had al een warme fles bij haar neergelegd, en ze loopt nu ook af en toe. De dierenarts zei wel dat ik de olvarit met water moest vermengen voor het vocht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou zelf geen olvarit geven Sascha.

Olvarit bevat veel suikers, en als dat in de maag gaat gisten doordat het er niet door kan heb je ook nog een risico op gas... en dat kunnen we nu helemaal niet gebruiken.

Ik zou haar water en evt hooithee geven en blijven pesten met groen voor dr neus.

Heb je peterselie in huis? dat werkt namelijk eetlust opwekkend.

Heb je prozyme of protexine in huis? Zo niet haal dan een verse ananas en geef haar daar het sap van.

En masseren masseren masseren!

succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .