Ga naar inhoud

beetje blind??


Cisl0oveGeryon

Aanbevolen berichten

Hee! 1 van mijn konijnen, die heel wild is, liep eerst overal een beetje tegen aan. En nu nog steeds een beetje. Ze heeft een beetje een blauwe gloed over der ogen, maar ze heeft er geen last van. Nou ja, zoals wij zien niet nee. Zou eht kunnen zijn dat ze een beetje blind is? Het kan natuurlijk ook dat ze al oud is, maar ze kan ook nog wel jong zijn..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hee! Nee, nog niet. Me moeder dacht dat het niet echt nodig zou zijn, aangezien ze er geen last van heeft (hoe wij het zien) maar ik zal even vragen of we zo als dat nog kan, de DA even bellen hierover en dat we dan langs kunnen komen als ze dat nodig vinden! Ikzelf merk maar heel soms dat ze gewoon soms tegen dingetjes aanloop. Maar mijn moeder merkt dat heel erg! (ik ben natuurlijk de hele dag van huis weg!) maar ze rent wel gewoon enzo!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, ze doet gewoon als de andere konijnen, rennen enzo. Maar als je er geod op let valt het wel op zegt mijn moeder dat ze soms tegen dignen aanloopt. Niet dat ze het helemaal niet ziet, maar dat ze denk ik een schattingsfout maakt hoe ver de muur van haar afis ofzo, heel raar. Ik zat ook al aan staar te denken. Mijn hond word ook blind en heeft ook een blauwe gloed over zijn ogen, nou ja, dat had hij, maar wel 10x erger dan mis dior (het konijn)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan...Ik weet niet of je glaucoom ziet...

Maar zeker is wel dat ALS je ziet dat er iets niet goed is, je toch wil weten of er iets aan te doen is...

Lijkt mij tenminste....

Het welzijn van je konijn is toch een belangrijk iets..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even informatief:

Ik dacht dat cataract staar was, maar dat cataract niet hetzelfde was als glaucoom, dus heb even gegoogled.

Cataract is grijze staar en glaucoom is groene staar.

Ik zou hier ook mee naar de dierenarts gaan, als blindheid kan voorkomen worden, waarom zou je het dan niet doen, ookal 'heeft het er niet veel last van'.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het even bekeken! Gelukkig is haar oog nog niet zo als de voorbeelden, maar dat moet natuurlijk nog komen als het wel zo is! De gloed die ze over der ogen heeft is echt verre van dat (nog). Je kan die blauwe gloed niet goed zien. Maar soms zie je wel dat het blauwig is, maar soms gewoon zwart.. ik ga nu overleggen want giser wilde me moeder er niks aan doen, maar dat wil ik natuurlijk niet!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zou ik inderdaad even doen. Als je blindheid of een andere oogontsteking kan voorkomen/verhelpen dan moet je dat gewoon doen.

Wij kunnen als mensen ook prima leven als we blind zijn, maar dat we er geen last van hebben is niet waar.

Desnoods kan je eerst even telefonisch advies vragen, dan kan de da zelf besluiten of het nodig is of niet.

Maar als ik zo je verhaal lees dan denk ik dat je niet te lang moet wachten met het da bezoekje!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Glaucoom en staar zijn inderdaad niet hetzelfde!

Bij glaucoom is er een te hoge oogboldruk, bij staar (cataract inderdaad) vertroebeld het netvlies door klontering van de eiwitvezels in de ogen.

Bij allebei dus ook een andere behandeling.

Link naar reactie
Delen op andere sites

het is die witte toch??? ja, zo erg is het bij haar nog lang niet iig!! inderdaad, ze reageert gelijk, daarom is ze mischien ook zo wild?? maar dat is ze ook omdat ze nooit aandacht heeft gehad.. mijn moeder is nu even naar me broertjes school voor rapport en daarna ga ik vragen of we de da kunnen bellen hierover!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet of ze konijnen behandelen voor staar? Bij mensen gaat er een nieuw ooglens in, maar of ze dat bij nijnen doen...?

Heb hierboven een foutje getypt zie ik. Het netvlies vertroebeld niet, maar de lens natuurlijk.

aangepast door Rian
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zie je niks? Ik zie dat ik een foto heb geplaatst, zie je die niet? Anders moet je even kijken naar de foto naast mijn profielnaam, deze staat ook in mijn profiel in de fotoalbums, kun je m wat groter zien. Pookes oogje is daar heel duidelijk blauwig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .