Ga naar inhoud

luna eet geen witlof. overgaan op iets anders?


Muriel

Aanbevolen berichten

ik ben nu sinds 3 dagen mijn nijnen te laten wennen aan groenvoer. ik ben begonnen met kleine stukjes witlof en iedere dag een beetje meer. Luna at het gisteren en eergisteren wel maar nu moest ze er niks van hebben. Heb het in het voerbakje gelegd maar nina vind het heerlijk dus ik denk dat zij het gaat opeten. Kan ik bij nina op ander groenvoer overgaan zoals kleine stukjes komkommer of moet ik toch de witlof even aanhouden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat kan wel eens...

Met het opbouwen is het zaak dat je even doorzet..

Hier keken ze in het begin nog niet op of om naar witlof en nu eten ze dat er als eerste tussenuit!

Ik zou haar eerst goed aan 1 groensoort tegelijk laten wennen en als ze dat een paar dagen goed heeft gegeten ene tweede gaan toevoegen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik ben nu sinds 3 dagen mijn nijnen te laten wennen aan groenvoer. ik ben begonnen met kleine stukjes witlof en iedere dag een beetje meer. Luna at het gisteren en eergisteren wel maar nu moest ze er niks van hebben. Heb het in het voerbakje gelegd maar nina vind het heerlijk dus ik denk dat zij het gaat opeten. Kan ik bij nina op ander groenvoer overgaan zoals kleine stukjes komkommer of moet ik toch de witlof even aanhouden?

ik had hetzelfde probleem, mijn ene konijn at heel graag witloof en het andere niet. Ik heb dan enkele dagen volgehouden en ben het blijven geven. Na een weekje ongeveer at ze er nog steeds niet van. Toen ben ik op wortelloof overgeschakeld en dit eten ze beide heel graag (zelfs vanaf de eerste dag). Meestal meng ik dus witloof met wortelloof en dan hebben ze beide iets dat ze graag eten;

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien dat je beter wel eerst met een veiligere groente dan komkommer verder kunt gaan? Zoals andijvie? Komkommer is nl. in principe wel veilig, maar mijn konijnen krijgen er echt altijd plakpoep van, en ik heb het hier wel eens vaker gelezen. Hoeft bij jouw konijnen niet zo te zijn hoor, maar met andijvie gaat het bijna altijd wel goed dus in als ik jou was zou ik daar mee beginnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn konijnen vinden het heerlijk als ik van allerlei dingen een beetje geef.

Mijn man zij de eerste keer dat ik het maakte: is die salade voor ons??????? haha

Ze verslinden het lekkers altijd met spoed, ze vinden het heerlijk.

De salade wisselt per keer in samenstelling, dat houdt ze nieuwsgierig naar wat er op het menu staat. Ook krijgen ze elke dag vers gras.

Als je er net mee begint natuurlijk met hele kleine beetjes starten en dat opvoeren. Gras is ook heel goed!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .