Ga naar inhoud

castratie prijzen voedster omgeving Haarlemmermeer


Nijnie

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal!

De beslissing is al gemaakt, Nijntje wordt gecastreerd. En eigenlijk heb ik ookal een afspraak voor over een paar weken... Ik schrok alleen tamelijk van de prijs 190 EU inclusief (kan nog meer worden als er toch meer narcose gebruikt moet worden enz)!

Nou dacht ik uit mijn eigen research (LOL) opgemaakt te hebben dat dit de enige kliniek was (enigszins in de buurt want Nijn kan niet goed tegen autorijden!) die preventief voedsters castreerd en hier ook ervaren mee is... Maar ik dacht, kijk toch nog even of er toevallig onder jullie iemand is die ervaring heeft met een kundige DA, omgeving Haarlemmermeer, voor een zachter prijsje???

Ben benieuwd, alvast bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je al bij de lijst van konijnkundige dierenartsen gekeken? Die staat bij het subforum gezondheid helemaal bovenaan. In Noord-Holland staan er ook meerder op: misschien is dat qua afstand te doen. Haarlem is toch niet te ver? (of heb ik het helemaal mis?)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou ik ga nu nog even bellen naar Dierenkliniek Leidsevaart (Haarlem) en Ranzijn (Aalsmeer) over of en hoe vaak zij het doen en wat de kosten zijn...

Ik ben blij als we dit gehad hebben, Nijn heeft toch zo'n last van haar hormoontjes, gelukkig nog niet schijnzwanger maar haar mandje wordt regelmatig verkracht en de kamer afgebakend... :|

Jullie horen van me!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goed nieuws!

Die in Aalsmeer doet het voor 151 EU voor een konijntje <3 kg.. Dan gaat ook de baarmoeder eruit en zit alles er bij in... Nadeel: je krijgt geen pijnstillers mee :s Volgens hun wordt je konijn daar weer suf van en gaat dan juist niet eten... Het konijn krijgt wel een eetlustopwekker, een pijnstiller van hun en antibiotica.... (had zelf niet zo'n heel prettig gevoel eigenlijk erbij toen ik belde!)

In Haarlem wordt het 120-140 EU afhankelijk van hoe het gaat (hoeveel narcose nodig is enz), dan zit ook alles erbij en krijg je ook pijnstillers mee enz... Had hier een veel fijner gevoel bij en deze dierenarts stond ook op BB op de konijnenkundige DA lijst.. Kan zelfs deze week nog terecht als ik zou willen...

Kortom: de afspraak van Nijn gaat omgezet worden, niet meer in Hillegom maar ik ga een afspraak maken voor volgende week woensdag in Haarlem, spannend!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pff nou wat een geld zeg! Vind het nog steeds veel geld trouwens.. ;)

Heb vanmorgen toen ik bij de DA was gevraagd hoeveel de kosten daar waren en die waren 55 euro.. Viel me reuze mee!

Mijn moeder gaat trouwens met haar kat altijd naar een dierenarts in Lisse. Dat zou evt nog dichterbij zijn. Maar heb geen idee wat de prijs daar is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik vind dierenkliniek leidsevaart altijd een fijne dierenarts. toen elvis haakjes op zijn kiezen had heeft merel frielink die weggehaald en hij heeft er sindsdien geen last van gehad. toen mijn eerste konijntje ziek was heb ik hem daar ook in laten slapen en toen heeft ze me allemaal tips over konijnen gegeven en naderhand kreeg ik zelfs nog een kaartje met sterkte. ik denk dat dit een hele goede keus is!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pff nou wat een geld zeg! Vind het nog steeds veel geld trouwens.. ;)

Heb vanmorgen toen ik bij de DA was gevraagd hoeveel de kosten daar waren en die waren 55 euro.. Viel me reuze mee!

Mijn moeder gaat trouwens met haar kat altijd naar een dierenarts in Lisse. Dat zou evt nog dichterbij zijn. Maar heb geen idee wat de prijs daar is.

Voor een voedster?? :surprised:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Naja wat ik heb kunnen vinden is dit ongeveer de goedkoopste en ook nog eens 1 die goed aangeschreven staat... Veel dierenartsen hier in de buurt steriliseren een Nijn überhaubt al niet preventief...

Lees voornamelijk idd prijzen op BB en elders van 120 of 150 EU ofzo, dus 55 zou idd wel weinig zijn dan ja!!

Naja nog een paar nachtjes, echt zooo spannend! De kruik is in huis gehaald, handdoeken hebben we en dan woensdag al haar lievelingshapjes in huis halen ;) Vrijdag komt gelukkig een vriendinnetje om me geestelijk te ondersteunen ;) hahaha

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor mij was het 176euro.. maar dat is dus afhankelijk van het gewicht.. Zwabber woog 2.2kilo.. Ik kreeg ook pijnstilling mee en iets om de darmen weer op gang te brengen.. daarnaast moest ik nog een keer langs voor controle.. zat allemaal in het bedrag..

Als het 55euro kost zou ik het niet vertrouwen.. maar 120-140 vind ik vrij reeële prijzen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pff nou wat een geld zeg! Vind het nog steeds veel geld trouwens.. ;)

Heb vanmorgen toen ik bij de DA was gevraagd hoeveel de kosten daar waren en die waren 55 euro.. Viel me reuze mee!

Mijn moeder gaat trouwens met haar kat altijd naar een dierenarts in Lisse. Dat zou evt nog dichterbij zijn. Maar heb geen idee wat de prijs daar is.

Dat klinkt meer als de kosten voor een castratie van een rammetje (Bolt word woensdag gecastreerd en dat kost zo'n 50 euro).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik woon zelf in brabant en ben me ook aan het oriënteren, heb ook besloten om twee meiden te laten castreren. In Dongen kost het me 87 euro per konijn en hier in Rijen 120 euro. In Dongen is het een Dierenarts die niet echt vernieuwend werkt. (Lekker op een personenweegschaal staan om de poes te wegen!!) Maar wel een lieve dierenarts die echt alle tijd voor je neemt. Ik had gevraagd of hij negatieve ervaringen heeft gehad met voedsters castreren, maar dat had hij niet, en hij is toch al zo'n 30 jaar dierenarts. Hier in Rijen ook leuke, hele jonge dierenartsen, met een heel nieuw gebouw, en alle nieuwe snufjes aanwezig. Dus nog even een keuze maken, 70 euro meer of minder, en wat zal het verschil zijn???

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .