Ga naar inhoud

Status na Stronghold behandeling


Rian

Aanbevolen berichten

Wie kan mij vertellen hoe lang het duurt voordat alle "beestjes" gedood zijn wanneer konijnen en poes behandeld zijn met stronghold? Gaat dat direct vanaf het moment na opdruppelen of duurt dat een aantal dagen, weken?

Ik zie in de oren van de poes namelijk nog altijd wat bruine stipjes, en krabeffectjes, terwijl het bij Poo prima in no time is weggetrokken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik neem aan dat je met die bruine stipjes oormijt bedoeld?

Er is een groot misverstand over stronghold en oormijt (ook bij dierenartsen!!), stronghold werkt namelijk wel preventief tegen oormijt maar is niet meer effectief als er al hardnekkige oormijt geconstateerd is!!!

Dan kun je beter direct in het oor behandelen, bij katten bv met oridermyl, dit moet je 5 dagen lang 2 x per dag 0,2ml in het oor doen, goed inmasseren, vervolgens twee dagen niets en dan weer 2 dagen behandelen.

Nog nooit meegemaakt dat de oormijt daarna niet verdwenen is!

Zeker als de oormijt diep in het oor zit is dit veel effectiever, stronghold moet eerst in het bloed worden opgenomen voordat het bij het oor komt, oridermyl wordt direct op de oormijt zelf behandeld. Oormijt legt eitjes die komen na een aantal dagen uit, daarom moet je een pauze van 2 dagen inlassen en dan nog eens nabehandelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

I know :aww:... gelukkig dat ik het snel hebt ontdekt allemaal. Phoebe's oortjes zijn ook zo goed als schoon nu, ze krabt af en toe nog maar ik kan in het oorschelpje binnen helemaal niks meer zien. Ik blijf ze alledrie de komende maanden nabehandelen. Pookes oren zien er weer helemaal prima uit.

En Muis...die heeft natuurlijk weer nergens last van, zoals altijd. :mdr:

Link naar reactie
Delen op andere sites

pas op, oormijt kan heeeeel diep zitten bij een kat!, als ze zich nog aan haar oren krabt zit er hoogstwaarschijnlijk nog steeds oormijt!

Alleen een dierenarts kan dit zien door echt IN de gehoorgang te kijken, met het blote oog zie je ze dan niet meer.

Ik heb (helaas) enorm veel ervaring met oormijt bij katten omdat ik zwerfkatten in huis opvang voor een organisatie, en bijna ieder katje komt met oormijt binnen.

Ik zou je echt aanraden ff naar de dierenarts te gaan om de oren te laten checken en mocht ze nog oormijt hebben vraag dan om een zalf waarmee je lokaal kunt behandelen, wij gebruiken oridermyl hiervoor maar dit is volgens mij een belgisch middel en in nederland niet te verkrijgen, maar ook in nederland is hier vast iets voor op de markt.

Ik heb het zelfs al eens meegemaakt dat een kitten helemaal niet krabde of met haar kopje schudde, totaal geen vieze oren had en toch oormijt bleek te hebben!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .